Ik heb hier twee WIndows 2000 servers staan. 1 Is de webserver met php op IIS geinstalleerd.
Op de andere server heb ik MySQL 4.1 geinstalleerd met een database "forum".
Tevens heb ik in MySQL een user "forumuser" gemaakt en alle rechten gegeven.
Als ik vanaf een client de phpBB installatie wil starten krijg ik de melding:
Ik heb al een beetje zitten zoeken en kom overal tegen dat ik 127.0.0.1 moet proberen ipv localhost, maar dat gaat in dit geval natuurlijk niet op. Bovendien lijkt de search van het phpBB forum eruit te liggen, want ik krijg daar geen resultaten.
Is er een manier om de verbinding tussen IIS en MySQL te testen?
(ik ben php n00b)
update: MyODBC op de webserver geinstalleerd. Hiermee kan ik connecten naar de database, dus die lijkt goed te werken. MyODBC heb ik overigens als System DSN ingesteld. Is dit nodig, of kan ik MyODBC er beter afhalen? Bovenstaande error blijft bestaan.
Op de andere server heb ik MySQL 4.1 geinstalleerd met een database "forum".
Tevens heb ik in MySQL een user "forumuser" gemaakt en alle rechten gegeven.
Als ik vanaf een client de phpBB installatie wil starten krijg ik de melding:
Bij database server hostname heb ik een IP adres geprobeerd, een locale DNS naam en een publieke DNS naam, maar ik blijf deze melding krijgen.phpBB : Critical Error
Could not connect to the database
Ik heb al een beetje zitten zoeken en kom overal tegen dat ik 127.0.0.1 moet proberen ipv localhost, maar dat gaat in dit geval natuurlijk niet op. Bovendien lijkt de search van het phpBB forum eruit te liggen, want ik krijg daar geen resultaten.
Is er een manier om de verbinding tussen IIS en MySQL te testen?
(ik ben php n00b)
update: MyODBC op de webserver geinstalleerd. Hiermee kan ik connecten naar de database, dus die lijkt goed te werken. MyODBC heb ik overigens als System DSN ingesteld. Is dit nodig, of kan ik MyODBC er beter afhalen? Bovenstaande error blijft bestaan.
[ Voor 16% gewijzigd door Xtremelead op 21-08-2005 21:22 ]
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!