[Speakers] Logitech Z5300 komt met zeer irritante pieptoon

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-02 11:29
Ik ben nu al een denk een jaar de trotse eigenaar van een Logitech Z-5300 speaker setje. Toen ik um kocht was ik ook meteen VERkocht, wat een superspul.

maar oke nu mijn probleem.

Ik heb nu al ongeveer 2 maanden last van een zeer irritante ruis en pieptoon die uit mijn speakers komt. Meestal komt die op momenten als er geen muziek of ander geluid uit mijn speakers komt. Het rare is, als ik een paar keer op de Mute knop van mij logitech keyboard duw dan is het weg, maar naar een minuutje is het weer terug.
Zet ik muziek op dan is de toon ook weg. Muziek is stereo dus komt alleen uit de linkse en rechtse speaker. De pieptoon daarintegen komt uit meerdere en willekeurige speakers.

stel:
Ik draai geen muziek, pieptoon komt uit links achter, ik zet muziek aan (stereo), piep verdwijnd.
maar zo komt de toon net zo goed uit de center of uit een andere speaker.

Nu heb ik 2 van de 3 kabeltjes losgemaakt, de center/sub en de rear speakers. nu heb ik er geen last meer van en draai al een een kleine 15 min geen muziek.
Ik kan mij best voorstellen dat je echt geen bal van mijn verhaal snapt, ik vind het zelf ook heel raar.

specs:

-Logitech Z-5300
-Moederbord: Asus A7N8X (onboard sound, wat ik dus gebruik. Soundstorm )
-niet geaard stopcontact, misschien relevant
-nog meer weten?, vraag het.

alvast bedankt

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Probeer eens een andere geluidskaart zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:26

Polycom

Poes van goud

Sluit je boxen is aan op een andere pc.. en kijk of ze het dan nog doen.
Anders een nieuwe geluidskaart kopen, die zijn tegenwoordig niet zo duur.. wil je meteen een goede denk dan aan de nieuwe creative geluidskaarten of aan een terratec kaart (universe) waar je meteen allemaal dingen op kan aansluiten (minidisks, platenspeler, extra boxen, mengpanelen etc)

Onboard sound heeft nooit een goede indruk op mij achtergelaten, snel weg met die troep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaars
Andere geluidskaart is wel lekker makkelijk antwoord.
maar je zou best wel eens gelijk kunnen hebben.
Soundstorm heb ik weining problemen mee, klinkt goed. Alleen jammer van de piep dan denk ik.
Creative geluidskaarten vind ik persoonlijk bagger en prut, mijn vader kocht zo'n ding. nou echt de drivers zijn kut geluid is kut en 5.1 werkt tot op de dag van vandaag nog niet...

maar oke

weet iemand een aanrader, 5.1 met mooi geluid en een mooi prijsje?

[ Voor 7% gewijzigd door skaars op 22-08-2005 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Ik heb vorige week deze gekocht:
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?info=55823

Maar kun je niet eerst een geluidskaart lenen ofzo? Straks komt het niet eens door je geluidskaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaars
Ik begin nu ook mijn twijfels te krijgen. Ik heb nu al geruime tijd mijn sub/center en Rear kabels eruit(uit de pc getrokken) en hoor tot nu toe nagenoeg geen piep.
echt dikke crap, zou onboard gedoetje niet meer 100% zijn?

Ik ben nu al aan het kijken in de PW voor een leuk kaartje, nog een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door skaars op 22-08-2005 02:55 ]

Pagina: 1