SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
Heb je na verkleining van de foto nog USM toegepast? Dat zou misschien nog wel wat kunnen schelen.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

USM is niet perfect, maar dat komt denk ik door de behoorlijke jpeg compressie die al in je plaat zat (ik merkte het direct qua artifacts)
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
De kleuren komen ook veel mooier over enzo...
[ Voor 35% gewijzigd door Apen-nootjes op 21-08-2005 20:39 ]

Overigens, met f/5.6 moet je toch sowieso al wel iets scherpere pics krijgen?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Maar met photoshop kan je nog een boel doen zeg !
[ Voor 12% gewijzigd door Apen-nootjes op 21-08-2005 20:53 ]
Daarnaast heb ik zelf gemerkt dat een statief bij dit soort werk niet echt handig is. Zeker als je op >200mm schiet, zal het kleinste zuchtje wind of een insect dat landt op je bloempje al voldoende trilling veroorzaken om een plaat grondig te verzieken. Bloemetjes schiet ik daarom zelf altijd uit de hand, eventueel de ISO een stopje omhoog of inflitsen voor meer licht.
Abbadon heeft je al lekker geholpen met de kleurtjes. Ik sluit me bij hem aan: de originelen zijn wat flets. Ga rustig naar smaak aan de slag met curves en saturation!
Keep it up!
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Tip: gebruik de volgende keer de timer van de camera... dan heb je iig. niet dat je shot ook nog wat bewogen is doordat je het knopje moet indrukken.Apen-nootjes schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 20:52:
Mja.. dit was hoe ik het eruit kreeg... is op 300 mm geschoten... op een statief, maar statief was nou niet bepaald een stevig exemplaar
Uhm... of je nou vanaf statief schiet of met de hand, dat kleinste zuchtje wind of insect dat landt op je bloempje blijf je dan houden hoor.koraks schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 21:06:
Daarnaast heb ik zelf gemerkt dat een statief bij dit soort werk niet echt handig is. Zeker als je op >200mm schiet, zal het kleinste zuchtje wind of een insect dat landt op je bloempje al voldoende trilling veroorzaken om een plaat grondig te verzieken. Bloemetjes schiet ik daarom zelf altijd uit de hand, eventueel de ISO een stopje omhoog of inflitsen voor meer licht.
[ Voor 54% gewijzigd door OmeRoon op 22-08-2005 08:17 ]
Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...
Mee eens, maar als je vanaf statief schiet, zul je eerder langere sluitertijden hanteren en dan is dat trillinkje natuurlijk veel erger. Als je uit de hand schiet, moet je sowieso een kortere sluitertijd gebruiken omdat je anders sowieso bewegingsonscherpte krijgt, dus heb je ook minder last van eventuele andere trillingen. Vandaar dat een statief dus IMHO overbodig is. Snappie?OmeRoon schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 02:40:
Uhm... of je nou vanaf statief schiet of met de hand, dat kleinste zuchtje wind of insect dat landt op je bloempje blijf je dan houden hoor.
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Wat ik me afvraag, wanneer wordt de macro van de lens actief? Is dat een special stand? Ik heb nu het idee dat je met de hoge tele waarde iets probeert te bereiken wat je misschien beter met de macro had kunnen doen, maar misschien zie ik dat verkeerd.
... dat je zulke mooie foto's maakt en dan niet eens resizet
Kortom: als ik ze op volledige grootte bekijk, zijn ze érg mooi, maar de eerste indruk is minder omdat de browser niet zo goed kan resizen als PS oid dat kan
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.