[premiere pro] effect niet de gehele clip laten duren

Pagina: 1
Acties:

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Mijn vraag is simpel: is er een manier om een effect op een clip niet de gehele clip te laten duren maar slechts aan het eind of op een willekeurig moment? Ik pruts me suf met keyframes maar krijg het niet voor elkaar.

Dan nog wat: hoe zouden jullie 'bliksem' maken in Premiere Pro? Dus niet de schicht, maar meer de flits die het beeld even verblindt en dan weer terug naar normaal. Ik zit dus nu met contrast en brightness te stoeien. Of kan het makkelijker?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

1) maak met je razorblade een knipje op het moment dat je het effect wil laten beginnen en een knipje op waar je het effect wil laten eindigen en plak het effect ertussen (feitelijk heb je nu 3 clips achter elkaar staan en post je het op het middelste klipje

2) mogelijkheid a) maak een wit plaatje van 720x576 en importeer die. Plak die vervolgens boven op de plek waar je hem wil hebben en fade die in en uit

mogelijkheid b) (eigenlijk meer after effects, maar werkt ook in premiere) zoek het effect 'levels' in en plak die over je filmpje. Zet ze helemaal op wit (inpunt, midden en uitpunt) alles is nu wit, zet op de tweede keyframe de boel op 1/4 en op een derde normaal. Dus je grafiekje ziet er ongeveer zo uit (je hebt namelijk geen goede curve editor in premiere) :

code:
1
2
3
4
5
6
7
|...
|   . 
|    .
|      .
|            . 
|                      ......................
|_________________________

hij 'flitst nu uit' zeg maar, om hem 'in' te flitsen moet je hem natuurlijk andersom doen. Het mooie van met levels werken is, is dat de kleuren geleidelijker terugkomen en dat is mooi ;)

vb: http://www.xangadix.net/v...lery/video/funkyshit2.swf de fade vanuit wit aan het begin is met een dergelijke level-fade gedaan, je kunt zien dat de donkere stukken eerder terugkomen. Dat is dus vet/dik ende dope ;)

[ Voor 12% gewijzigd door XangadiX op 21-08-2005 20:52 ]

Stoer; Marduq

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

LOL die kende ik nog niet eens.. hoop verdwenen namen helaas :/ Ik heb hier nog steeds die compilatie van meeting incl Rammstein track :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Ok thx :D ik heb dat es geprobeerd maar heeft wat meer oefening nodig heb ik al wel door :)
Cewle filmpjes maak je daar trouwens.

En ik heb uiteindelijk alles toch kunnen oplossen met keyframes, dus geen geknip nodig.