Ik heb mijn moederbord, processor en vid kaart overgezet in mijn vaders pc en moet nu zelf dus nieuwe onderdelen aanschaffen.
Huidige specificaties
Moederbord: -
Processor: -
Vid kaart: -
Harde schijf: Maxtor Diamondmax Plus 9 120 GB Ata 133
Geheugen: Twinmos 1024MB DDR400 Dual Channel kit
Geluidskaart: Creative Audigy 2 ZS
DVD brander: NEC 3540 Dual Layer
Monitor: Iiyama Vision Master 454
Case: Neon Light Case
Voeding: Intel ATX12v 300W
Gebruiksdoeleinden
Ik zal het systeem voornamelijk gebruiken voor games. Momenteel voor quake 3 maar wil er straks ook q4 op kunnen spelen. Daarnaast zal er ook office op moeten draaien en photoshop.
Budget
Tussen de € 750 en € 850
Randvoorwaarden
In principe wil ik alleen mijn moederbord, processor en videokaart vervangen. Maar als het nodig is om ook iets anders aan te passen heb ik daar eventueel oor voor. (voeding of iets dergelijke)
Zelf in gedachte
Ik heb natuurlijk ook al zelf rondgespeurd bijvoorbeeld op best buy guide van tweakers. Ik zat zelf aan de volgende onderdelen te denken
Moederbord: Asus A8N-SLI Nforce4 Ultra Skt 939
Processor: AMD ATHLON 64 X2 4200+ DUAL-CORE BOX
Vid kaart: Peak GeForce 6600GT 256MB DDR PCI-E
Hiermee kom ik binnen mijn budget. Ik denk zelf dat de keuze van moederbord en processor goed zijn. Alleen heb nog mijn twijfels over de videokaart.
Graag zou ik jullie advies willen of ik de juiste combinatie heb uitgezocht.
Alvast bedankt.
Huidige specificaties
Moederbord: -
Processor: -
Vid kaart: -
Harde schijf: Maxtor Diamondmax Plus 9 120 GB Ata 133
Geheugen: Twinmos 1024MB DDR400 Dual Channel kit
Geluidskaart: Creative Audigy 2 ZS
DVD brander: NEC 3540 Dual Layer
Monitor: Iiyama Vision Master 454
Case: Neon Light Case
Voeding: Intel ATX12v 300W
Gebruiksdoeleinden
Ik zal het systeem voornamelijk gebruiken voor games. Momenteel voor quake 3 maar wil er straks ook q4 op kunnen spelen. Daarnaast zal er ook office op moeten draaien en photoshop.
Budget
Tussen de € 750 en € 850
Randvoorwaarden
In principe wil ik alleen mijn moederbord, processor en videokaart vervangen. Maar als het nodig is om ook iets anders aan te passen heb ik daar eventueel oor voor. (voeding of iets dergelijke)
Zelf in gedachte
Ik heb natuurlijk ook al zelf rondgespeurd bijvoorbeeld op best buy guide van tweakers. Ik zat zelf aan de volgende onderdelen te denken
Moederbord: Asus A8N-SLI Nforce4 Ultra Skt 939
Processor: AMD ATHLON 64 X2 4200+ DUAL-CORE BOX
Vid kaart: Peak GeForce 6600GT 256MB DDR PCI-E
Hiermee kom ik binnen mijn budget. Ik denk zelf dat de keuze van moederbord en processor goed zijn. Alleen heb nog mijn twijfels over de videokaart.
Graag zou ik jullie advies willen of ik de juiste combinatie heb uitgezocht.
Alvast bedankt.