Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:42:
Ook vind ik het een beetje raar dat nergens staat dat gratis email adressen niet geaceppteerd worden bij registratie.. Je krijgt alleen een korte melding in computer-engels ..
Ik hoop dat dit advies in overweging wordt genomen!
Dat vind ik wel even een puntje dat in overweging genomen moet worden. Als het mogelijk is, lijkt het me prettig dat die foutmelding iets wordt uitgebreid met een degelijke uitleg.
Verder is de reden voor het blokkeren van gratis e-mailadressen al gegeven: het voorkomt een hoop overlast op het forum. Gratis mailadressen zoals die van Hotmail hebben voor ons als forum grote nadelen: ze zijn snel, zonder gezeur en oneindig aan te maken en ze zijn anoniem. Juist die eigenschappen maken dat deze mailadressen erg in trek zijn bij mensen die 'even willen spammen', of mensen die gebanned zijn en met een onherkenbaar adresje een clone-account registreren om terug te komen.
Natuurlijk voorkom je zoiets niet 100% door registratie met zulke mailadressen te blokkeren, maar je werpt wel een drempel op. Inderdaad is het voor gebruikers van goede wil soms wat lastig, maar de praktijk van de problemen op gathering[at]tweakers[dot]net wijst uit dat uiteindelijk 99,8 procent van de probleemgevallen tóch wel aan een mailadres van hun ISP, school of werk kunnen komen. Zo niet, dan kan men vaak een adres lenen van familie, kennissen of buren. (Nadat je eenmaal succesvol geregistreerd bent met een degelijk mailadres, kun je namelijk gewoon je mailadres wijzigen naar je eigen gratis adres.)
Die problematiek, van goedwillende mensen die niet zo eenvoudig kunnen registreren, weegt niet op tegen de overlast die zou ontstaan als je wel met elk e-mailadres lid zou kunnen worden.
Ondanks dat mag die foutmelding wmb wel even aandachtig bekeken worden dus.
[
Voor 6% gewijzigd door
Superdeboer op 21-08-2005 18:02
]
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.