Toon posts:

Registratie voor alle email extensie adressen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mijn advies. Hierdoor kunnen veel meer mensen van dit forum genieten en mee praten. Zo zal tweakers ook meer forum bezoekers krijgen. Tweakers staat nu op de 17e plaats als het gaat om grootste fora ter wereld ( http://www.big-boards.com/ ). Minder dan een jaar trug was dit nog 15 of 16...
Ook vind ik het een beetje raar dat nergens staat dat gratis email adressen niet geaceppteerd worden bij registratie.. Je krijgt alleen een korte melding in computer-engels ..
Ik hoop dat dit advies in overweging wordt genomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:44
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:42:
Tweakers staat nu op de 17e plaats als het gaat om grootste fora ter wereld ( http://www.big-boards.com/ ). Minder dan een jaar trug was dit nog 15 of 16...
Kwaliteit boven kwantiteit. :P

Ik gok dat de keuze om deze mailaanbieders te weren toch echt wel bewust is gemaakt om spammers makkelijker tegen te kunnen houden.

Een betere foutmelding kan natuurlijk geen kwaad... Maargoed dat geld voor meer dingen (HK link aanklikken zonder HK XS, ik noem maar iets). Geen idee hoe makkelijk dat soort dingen te implementeren zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 21-08-2005 17:46 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Het is niet het 'hoogste doel' om zoveel mogelijk bezoekers te trekken. Liever een relaxed, kwalitatief hoogwaardig forum waar mensen goed geholpen kunnen worden, goed gediscussieerd kan worden en mensen hopelijk een beetje een leuk tijdverdrijf te bieden.

De reden waarom gratis adressen zijn geweerd is simpelweg de reden dat er gemakkelijk mensen mee kunnen kloten. Een gratis emailadres is snel aangemaakt en dat is in het verleden dan ook vaak gebeurd. Bijna iedereen kan wel aan een 'officieel' emailadres komen van zijn provider om mee te registreren als het goed is. Daarna kun je het gewoon weer wijzigen in welk adres je maar wil. :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:46:
[...]
Geen idee hoe makkelijk dat soort dingen te implementeren zijn.
Zet het in de voorwaarden (dikgedrukt om het extra duidelijk te maken) die je ziet voordat je je registreert en/of geef een iets uitgebreidere uitleg als je er toch mee wil registreren ipv Er is iets fout gegaan... (user_email_domain_banned_nogwat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou inderdaad wel duidelijker zijn als je bij het registreren ergens kan zien dat je moet registreren met een niet-gratis e-mail adres.

Voor de rest heb ik weinig toe te voegen aan de heren boven me. Kwaliteit boven kwantiteit lijkt me een mooi devies voor GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:42:
Ook vind ik het een beetje raar dat nergens staat dat gratis email adressen niet geaceppteerd worden bij registratie.. Je krijgt alleen een korte melding in computer-engels ..
Ik hoop dat dit advies in overweging wordt genomen!
Dat vind ik wel even een puntje dat in overweging genomen moet worden. Als het mogelijk is, lijkt het me prettig dat die foutmelding iets wordt uitgebreid met een degelijke uitleg. :)

Verder is de reden voor het blokkeren van gratis e-mailadressen al gegeven: het voorkomt een hoop overlast op het forum. Gratis mailadressen zoals die van Hotmail hebben voor ons als forum grote nadelen: ze zijn snel, zonder gezeur en oneindig aan te maken en ze zijn anoniem. Juist die eigenschappen maken dat deze mailadressen erg in trek zijn bij mensen die 'even willen spammen', of mensen die gebanned zijn en met een onherkenbaar adresje een clone-account registreren om terug te komen.

Natuurlijk voorkom je zoiets niet 100% door registratie met zulke mailadressen te blokkeren, maar je werpt wel een drempel op. Inderdaad is het voor gebruikers van goede wil soms wat lastig, maar de praktijk van de problemen op gathering[at]tweakers[dot]net wijst uit dat uiteindelijk 99,8 procent van de probleemgevallen tóch wel aan een mailadres van hun ISP, school of werk kunnen komen. Zo niet, dan kan men vaak een adres lenen van familie, kennissen of buren. (Nadat je eenmaal succesvol geregistreerd bent met een degelijk mailadres, kun je namelijk gewoon je mailadres wijzigen naar je eigen gratis adres.)
Die problematiek, van goedwillende mensen die niet zo eenvoudig kunnen registreren, weegt niet op tegen de overlast die zou ontstaan als je wel met elk e-mailadres lid zou kunnen worden.

Ondanks dat mag die foutmelding wmb wel even aandachtig bekeken worden dus. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Superdeboer op 21-08-2005 18:02 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:39

crisp

Devver

Pixelated

Superdeboer schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 18:00:
[...]
Ondanks dat mag die foutmelding wmb wel even aandachtig bekeken worden dus. :)
Er is een mogelijkheid om vanuit de templates extra informatie bij een bepaalde foutmelding te tonen. Als je dus een mooi verhaaltje voor bij deze specifieke foutmelding hebt dan bak ik 'm wel in ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

\o/
Jeeeeeej! Dat gaan we even fixen; ff met DT bespreken en dan speel ik 't aan je door. :*

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dat heb ik volgens mij een jaar geleden al eens aan Curry gevraagd, fijn dat er nu wat mee gedaan gaat worden 8)7

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

offtopic:
Hrmmm, ik weet niet of er nog meer van dat soort errors zijn die aanpasbaar zijn, nu een vrè-wènâgh-zeggende React-melding uitspugen en waarvan het handig is als die een op GoT toegesneden inhoud krijgen.
In dat geval kunnen we die ook wel onder handen nemen denk ik. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Superdeboer op 21-08-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:18

momania

iPhone 30! Bam!

Er zal vast wel een lijst zijn met alle publieke meldingen die kunnen voorkomen :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Persoonlijk denk ik dat de "Je bent geband nick, permanent."-melding wel wat extra uitleg kan gebruiken. Na het sturen van een tempban-mailtje heb ik al een paar keer een boos mailtje terug gekregen met de melding dat ik iets fout had gedaan, immers, ze zouden permanent geband zijn. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

-NMe- schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:05:
Persoonlijk denk ik dat de "Je bent geband nick, permanent."-melding wel wat extra uitleg kan gebruiken. Na het sturen van een tempban-mailtje heb ik al een paar keer een boos mailtje terug gekregen met de melding dat ik iets fout had gedaan, immers, ze zouden permanent geband zijn. ;)
Dat komt meer omdat de ban tot een bepaalde datum/tijd niet gebruikt wordt, maar iemand gewoon op -1 gezet wordt. De -1 is hier permanent gebanned :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

momania schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:08:
Dat komt meer omdat de ban tot een bepaalde datum/tijd niet gebruikt wordt, maar iemand gewoon op -1 gezet wordt. De -1 is hier permanent gebanned :)
Dat weet ik, maar degene die geband is waarschijnlijk niet. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

-NMe- schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:24:
[...]

Dat weet ik, maar degene die geband is waarschijnlijk niet. ;)
True :)

Anyway kan de melding wel wat aandacht gebruiken. Maar dat is eigenlijk met alle meldingen wel :)

Pagina: 1