HiFi autoradio? Als dat zo zou zijn, zou je het toch niet horen, denk ik. Anyway, het lijkt erop dat je niet weet hoe de antenneaansluiting eruitziet? Meestal zit die niet gecombineerd met de voedingsspanning, luidsprekers etc. (jij noemt dit een "fiche" geloof ik). De antenneaansluiting kent twee verschijningsvormen, die je allebij bijvoorbeeld
hier kan bekijken. De verbindingskabel is van het type "coaxiaal" en is flink dikker dan normaal gesproken je voedings- en speakerdraadjes -tenzij je het over heel extreme vermogens hebt. Als je geen passende stekker hebt liggen, zal je een autoantenne moeten zien te lenen, maar dan moet je wel zorgen dat niet alleen de antenne naar buiten steekt, maar ook dat de massa van de antenne contact maakt met de carrosserie van je auto.
een draadbreuk in de antennekabel komt wel eens voor natuurlijk, maar ik vind het waarschijnlijker dat je antenneplug niet goed in de radio zit, of dat er een verlengsnoer tussen zit, waarbij de verbinding niet meer helemaal goed zit. Zit je antenne aan de achterkant? Dan kan er een verlengkabel gebruikt zijn, om de aansluiting voorin te krijgen.
Een andere mogelijkheid is, dat de afstemming van je radio wat verlopen is. Probeer eens of je een slecht ontvangen regionale zender beter binnenkrijgt, door een heel klein beetje hoger of lager te tunen. Zo stonden bij mij ooit ineens alle zenders 5 kHz hoger. op een echt niet cheapie huiskamertuner.