Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Spyware in firefox en niet in IE?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk de afgelopen dagen dat er spyware in mijn firefox zit, maar niet in Internet Exporer op dezelfde pc?

Adaware kan echter niks vinden? Ik wist trouwens niet eens dat er spyware was die wel werkt in firefox, maar niet in IE?

Ik heb het bijv. op deze site: http://www.planetxbox360.com/?view=article&article=83

Zie de screenshots, misschien zegt het iemand iets (scheelt weer een image terugplaatsen):

Firefox afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rolandsnoek/a.jpg

Internet Explorer afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rolandsnoek/b.jpg

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
het kan aan mij liggen, maar wat is het verschil dan? Ik zie hier geen verschil??
Of bedoel je die sponser link? die heb je in IE ook hoor.

[ Voor 31% gewijzigd door Br@m op 21-08-2005 17:25 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Wees "gerust", dit is slechts JavaScript: zet JS maar eens uit in je preferences. Blijft naar dat de reclame je van alle kanten opgedrongen wordt...

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Verwijderd

waarschijnlijk die sponsored link pop up. Heeft TS toevallig geen popup blocker voor Firefox draaien en wel voor IE (SP2)?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:13

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:25:
waarschijnlijk die sponsored link pop up. Heeft TS toevallig geen popup blocker voor Firefox draaien en wel voor IE (SP2)?
Dat "sponsored link" ding is geen pop-up... zoals al eerder gezegd, is gewoon een scriptje wat op de site draait. Ga je met de muis over bepaalde keywords, dan verschijnt er dat "sponsored link"-venstertje. Pop-up blockers hebben geen effect op dit soort dingen omdat het geen pop-ups zijn.

Tweakers heeft ook al iets soortgelijks, maar dan om bepaalde termen uit te leggen. Dan zie je een stippellijntje onder een term, je gaat er met de muiscursor opstaan en dan verschijnt er in een klein venstertje een uitleg. Ga je met de muis weer weg, dan verdwijnt het venstertje.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 21-08-2005 17:41 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Excuus voor de late reactie, het gaat inderdaad om die onderstreepte woorden. Zit in mijn IE dan geen javascript? Sinds mijn nieuwe pc browse ik eigenlijk niet meer met IE en ik ben even kwijt of je daarvoor nu javascript moest downloaden.

Ik heb javascript even uitgezet en dan zijn ze inderdaad weg. Vreemd dat ik op IE geen javascript heb draaien (maar die browser gebruik ik ook nooit). Ik heb trouwens alleen adaware op firefox, maar krijg de laatste dagen ook steeds meer pop ups die door de standaard firefox blokkade heen weten te breken.

Fijn dat webmasters nu dit soort technieken gaan gebruiken voor reclame ;( Ik dacht dat het niet erger kon dan dat het al was...

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 21:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 21:13:
Vreemd dat ik op IE geen javascript heb draaien (maar die browser gebruik ik ook nooit).
Dat zal vast uitgeschakeld zijn door SP2 (als je dat hebt) of IE zelf , welke (belachelijk) hoge beveiligingsniveau's inschakeld.

Verwijderd

Download de noscript plugin voor Firefox en je bent van heel die ellende af. Nog even de Adblock plugin downloaden en dan gaan internetten zoals het hoort >:)

Sorry voor de late reactie

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Heb ik hier ook na een schone Windows install met anti-spyware / anti-virus dus ik denk dat Planet XBox360 dit zelf in handen heeft. Heb het op andere site's nog niet gezien met FF :)

[ Voor 17% gewijzigd door TommyGun op 31-08-2005 01:18 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Wildfire schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:41:
[...]
Tweakers heeft ook al iets soortgelijks, maar dan om bepaalde termen uit te leggen. Dan zie je een stippellijntje onder een term, je gaat er met de muiscursor opstaan en dan verschijnt er in een klein venstertje een uitleg. Ga je met de muis weer weg, dan verdwijnt het venstertje.
Dat is ofwel de <abbr>-tag of de <acronym>-tag. Meer informatie kan je hier vinden. :)

Door de tag te stylen dmv CSS + wat JavaScript krijg je dus inderdaad een effect zoals op Planet XBoX 360 te zien valt. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 00:17:
Download de noscript plugin voor Firefox en je bent van heel die ellende af. Nog even de Adblock plugin downloaden en dan gaan internetten zoals het hoort >:)

Sorry voor de late reactie
noscript plugin? Die ga ik proberen. Kan je dan nog wel telebankieren trouwens?

Ik heb inmiddels 3 sites waarop het voorkomt, het schijnt populairder te worden, althans afgaande op mijn favoriete sites.... zucht
Pagina: 1