MSI K8N Neo3 boot niet met USB devices aangesloten

Pagina: 1
Acties:

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 13:34

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Goed. Ik heb hier een PC die het in principe gewoon doet wat hij moet doen.

Maar nu opeens (naja, na opnieuw windows opnieuw te hebben geinstaleerd) weigerd de pc te booten met actieve usb devices aangesloten te hebben op 1 van de 8 usb porten. Het maakt dus niet uit op welke usb port de muis/printer/wat dan ook wordt aangesloten, de pc komt niet verder met opstarten dan z'n processor weer te geven. (tussen processor weergeven en ram testen gaat het dus fout)

Wanneer ik niet boot zeg, bedoel ik ook echt vast... totaal geen reactie van de pc meer en het enige wat nog kan is de reset/power knop in drukken.

Als er geen USB Devices aangesloten zijn start hij wel op maar het is geen optie om bij elke boot de usb devices af te koppelen, op te starten en deze dan weer terug te prikken...

Vooral omdat deze pc een usb-wireless geval heeft van adsl (kpn).

Ook wanneer ik in de BIOS de usb drivers uit gooi doet de pc het wel meteen.

Bios Resetten heb ik nog niet geprobeerd maar dat ga ik nu doen. heb ik gedaan en heeft geen effect gehad. Ook wanneer ik de computer laat draaien voor een tijdje komt er geen verandering in.

Ideeen en surgesties zijn welkom.

Mobo: MSI K8N Neo3 FSR (PCIX)
CPU: AMD Athlon 64 2800+
RAM: 1x Kingston 512MB pc-400

[ Voor 15% gewijzigd door Namu op 21-08-2005 17:13 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zoek eens naar de optie om booten van USB uit te zetten. Of andere instellingen die met USB/booten/zoeken naar USB apparaten te maken hebben. Zet boot from other devices ook uit.

Heb je de laatste BIOS file erin geflashed?

[ Voor 14% gewijzigd door PD2JK op 21-08-2005 17:22 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb op mijn PC precies hetzelfde probleem, maar alleen met mn iPod ,op welke poort dan ook. De iPod geeft op 4 andere PC's en op mn mac mini geen enkel probleem. Maar misschien dat ik met de oplossing van dit probleem ook weer een stapje verder kom.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 13:34

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Hm... Lichte variant van RTFM dit :/

http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=80706.0

Heel draadje op het msi forum speciaal over dit probleem.

Het lag dus aan de firewire kabel. die heeft een kabeltje dat niet goed geisoleerd is. Die eruit, en alles doet het weer.

Dit is dus geen moederbord probleem maar case probleem.

Stom van mij, maar iig bedankt voor de replies.

[ Voor 10% gewijzigd door Namu op 21-08-2005 17:30 ]