Vooral 8 + 3 zijn te fel ingeflitst haar haar krijgt daardoor iets ranzig's.
Vindt ik erg fraai: 5,6,7
Bij de eerste heb ik het idee dat de voorgrond los staat van de achtergrond. Foto 11 vindt ik een snapshot. Verder: leuke shot, in iedergeval leuk om te doen.
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Ik vind 5-6 echt rare foto's.
5: pose is te gekunseld. Het komt op mij niet overtuigend over. Hoe vaak zie je een blondje zo staan? Bovendien lijkt die beetje onscherp en ze houdt haar mond raar.
6: haar tanden worden te veel benadrukt. Grote tanden en dan in deze context zie je die extra groot. Het doorkijkje bij de bomen doet mij ook niets. Meer soort kiekeboe effect.
7: die vind ik wel redelijk, maar wat doet dat stukje groen voor haar?
4 en 10 vind ik nog de beste, maar ook niet super. (Ik zou het niet beter doen hoor en na het zien van Americans next top model (ofzo) zie ik dat ook super mooie meiden niet allemaal even goed kunnen poseren). Bij 4 past de outfit wel bij de pose en de blik en bij 10 idem. Foto 2 is ook wel aardig.
[ Voor 14% gewijzigd door T.T. op 21-08-2005 20:03 ]
Nofi uiteraard; en ik ken d'r niet persoonlijk; daarom refereer ik ook alleen naar hoe zij zich hier profileert. Maar dit is gewoon het eerste wat mij te binnen schoot; en ik zeg altijd wat ik denk, dus vandaar.
In ieder geval wel goed gekozen achtergronden + nr.9 straalt toch wel iets liefs uit; alleen jammer dat ze geen bepaalde sfeer uitademt op de overige foto's. Je vorige model was bijvoorbeeld veel beeldender qua expressie en alles.
[ Voor 22% gewijzigd door Silent Thunder op 21-08-2005 20:20 ]
Sluit ik me bij aan. Een meisje met (IMO) heel weinig uitstraling en ook niet echt een sprekende setting die er wat sfeer aan toe voegt. Juist iets wat je bij zo'n meisje nodig hebt volgens mij.Silent Thunder schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 20:14:
Is het heel erg als ik zeg dat de foto's mij niet echt kunnen boeien omdat ik het model niks vind?
Nofi uiteraard; en ik ken d'r niet persoonlijk; daarom refereer ik ook alleen naar hoe zij zich hier profileert. Maar dit is gewoon het eerste wat mij te binnen schoot; en ik zeg altijd wat ik denk, dus vandaar.
In ieder geval wel goed gekozen achtergronden + nr.9 straalt toch wel iets liefs uit; alleen jammer dat ze geen bepaalde sfeer uitademt op de overige foto's. Je vorige model was bijvoorbeeld veel beeldender qua expressie en alles.
Foto 5 vind ik dan nog wel leuk omdat ze daar een sprekende houding heeft.
[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 21-08-2005 20:32 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
De flitser off camera laten, heeft mooi uitgepakt bij de belichting zo te zien
Welke lens heb je hiervoor gebruikt, de 50mm?
Het haar van het model is idd niet super, maar daar kun je als fotograaf weinig aan doen
Thumbs up, ga zo door zou ik zeggen
Als ik komende donderdag al maar in de buurt van deze platen kom
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
Dat is dus nummer 5!
Ik zou zeggen: probeer Mahroe nog eens te charteren
Och, pech met het model: ze werkte behoorlijk vlot mee hoorOok hier heb je weer pech met het model
Ja, ik heb voor de eerste keer (omdat ik nu een statief heb) de SB800 regelmatig off-camera gezet, op statief, en vanaf de D70 bestuurd, werkte erg goed. Dat Nikon CLS is erg fijn, maar moet ik nog goed leren mee om te gaanDe flitser off camera laten, heeft mooi uitgepakt bij de belichting zo te zien
Welke lens heb je hiervoor gebruikt, de 50mm?
Veel met de 50mm geschoten ja, de motorpics vooral met de 18-125 Sigma
Verwijderd
Punt 1: totale indruk van het model op de geposte foto's: ze straalt complete desinteresse uit.
Meer kan ik er echt niet van maken... ok... ze ziet er leuk uit, maar dat vervaagt met de indruk die ze op je netvlies achterlaat.
Alles wijst erop... haar houding, de blik in haar ogen.
Vragen:
- Wat heb je geprobeerd?
- Wat was jouw doel van deze shoot?
- Wat was haar doel van deze shoot?
- Hebben jullie elk je doel bereikt??
- Hoe communiceer je met je model?
- Moet je betalen voor je modellen, of hebben jullie een andere regeling?
- Hoe benader je haar op t allereerste moment?
- Hoe bereid je jezelf voor voor zo'n shoot?
- Heb jij werkelijk zoveel plezier gehad van deze shoot? En zij ook?
Een model-shoot houdt niet in: "ik regel een leuke meid, pak mijn camera en ga schieten".
Ik heb nog steeds geen twijfels over je fotografeer-technische kunnen. Okee, sommige keuzes zouden beter kunnen, maar misschien denk je daar op dat moment niet aan
Kan...
Maar ik denk dat je je beter wat meer kunt concentreren hoe je met je modellen omgaat. Een meisje is nu eenmaal anders dan een jongen. In doen, denken en zich uiten. Ieder mens is anders uiteraard.
Maar je zou er goed aan doen denk ik
Probeer een degelijke voorbereiding te maken, stel je model zo snel mogelijk op haar gemak.
En mocht je t nog niet doen, probeer aan 'onbetaalde' modellen te komen... Niet-professioneel.
Daar kun je meer mee oefenen en beter aan opmerken of ze t echt naar hun zin hebben.
Iemand die betaald wordt, blijft omdat ze er geld voor krijgt. Een 'onbetaald' model zal er eerder vandoor gaan, omdat ze niet verplicht is te blijven.
Enkele andere tips:
- Hou rekening met de huid van je model. Laat haar desnoods zelf een poederdoos meenemen, etc.
Op een aantal foto's reflecteert haar huid letterlijk je flitslicht. Niet echt mooi.
- Als mogelijk: plaats je flitser niet te dicht op t model, bijvoorkeur ook niet op je camera.
Flits indirect, dat geeft meer licht-spreiding, minder fletse details. (Zorg ook dat je uit de schaduw van je flitser blijft)
- Probeer in je voorbereiding een 'verhaal' in te bouwen, en hou je aan dat 'verhaal'
- Zonnebrillen kunnen een stoer-attribuut zijn, maar stralen gelijktijdig wanneer gedragen een boel arrogantie/desinteresse uit. Probeer je te concentreren op of de zonnebril, of boetseer haar in houding waardoor de desinteresse er niet meer vanaf druipt
Ik vind haar haar overigens niet storend, behalve die 'verzopen' indruk op foto nummer 3.
Een handdoek meenemen is blijkbaar ook geen overbodige luxe.
- Laat je niet verrassen door het weer!
Er zijn voldoende internet-weerberichten te vinden. Dus nergens voor nodig dat een shoot in letterlijke zin in t water valt.
Desnoods bereid je verschillende scenario's (zon, regen, binnen, buiten, enz.) voor. Een goede voorbereiding is het halve werk!
PS: ik vond je eerste (?) shoot (Celine in t zonnetje) tot nu toe nog de beste
Wat betreft het model is smaak duidelijk persoonlijk, ik vind haar duidelijk wel wat hebben en dat komt ook wel over ze heeft wel een bepaalde uitstraling, alleen een smile van oor tot oor zou ik vermijden dan worden die grote tanden wel erg geaccentueerd terwijl ze wel een mooi gebit heeft.
Ik denk zelf dat motoren en zonnebrillen al iets teveel gedaan is en daardoor wordt het wel heel erg moeilijk het goed te doen. Kortom ik zou gewoon verder gaan met zeker verder testen met flitsen.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
|>
Verwijderd
Maar ik vind het model in de eerste plaats niks.
Ze staat er een beetje bij als een hark.. totaal geen modelle houding niks...
Daarbij vind ik die fotos op de motor ook niks, het is geen modelle foto maar gewoon een foto van: kijk mijn vriendin eens op de motor... meer niet.
Die foto waar ze bij de boom staat vond ik ook niet al te veel hebben als ik eerlijk ben..
Misschien eens wat meer op het model consetreren ipv de omginv er omheen.
Ze neemt wel een groot deel van de foto in, maar vaak nog steeds teveel achtergrond.
Verwijderd
maar je bent toch aardig op weg....Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:21:
Sorry ik wilniet zeiken en /of afkraken.

Wel eens van empathie gehoord ?Maar ik vind het model in de eerste plaats niks.
Hoe zou jij het vinden als je foto's van jezelf ziet op het web en iemand zou zo'n comment maken.
Beetje respect opbrengen kan je best, niemand kan iets met dit commentaar, vooral het model niet.
Dit ligt aan de fotograaf, die bepaalt alles.Ze staat er een beetje bij als een hark.. totaal geen modelle houding niks...
Al met al heb je weinig zinnigs te vertellen anders dan dat het model jouw typ niet is.
Verwijderd
Nou sorry, ik geef gewoon mijn mening. Dat is alles.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:54:
[...]
maar je bent toch aardig op weg....![]()
[...]
Wel eens van empathie gehoord ?
Hoe zou jij het vinden als je foto's van jezelf ziet op het web en iemand zou zo'n comment maken.
Beetje respect opbrengen kan je best, niemand kan iets met dit commentaar, vooral het model niet.
[...]
Dit ligt aan de fotograaf, die bepaalt alles.
Al met al heb je weinig zinnigs te vertellen anders dan dat het model jouw typ niet is.
Ik zeg niet dat het model niet mijn typ is, ik vind dat ze totaal geen modelle uitstraling heeft.
EN ik vind persoonlijk ook dat het niet echt modelle fotos zijn..
Meer foto's van: gezellig dagje met mn vriendin weg... bij wijze van dan.
Dat soort foto's kom je wel vaker tegen, maar ik vind het persoonlijk dan niet echt modelle fotos.
Verwijderd
Waarom moet een 'model' volgens jou een 'modellen-uiterlijk' hebben?Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:53:
Nou sorry, ik geef gewoon mijn mening. Dat is alles.
Ik zeg niet dat het model niet mijn typ is, ik vind dat ze totaal geen modelle uitstraling heeft.
EN ik vind persoonlijk ook dat het niet echt modelle fotos zijn..
Meer foto's van: gezellig dagje met mn vriendin weg... bij wijze van dan.
Dat soort foto's kom je wel vaker tegen, maar ik vind het persoonlijk dan niet echt modelle fotos.
Een model waarmee je experimenteert, waarmee je een shoot doet, mag wat mij betreft zo lelijk zijn als de nacht! Het gaat om een fotografische impressie. Hetzij artistiek, hetzij als figurante.
Artistiek is volgens mij niet Remy's bedoeling, dus die tips laat ik voorlopig even achterwege. Het lijkt erop dat hij graag die persoon in beeld wil hebben, voorgrond, achtergrond, maakt op zich niet uit... Al hebben de meeste van zijn shoots (ik heb er nu pas 3 bekeken) een aardig 'show' karakter.
Op zich okee, maar maak er dan iets van
O... @Remy: ik zag dat je ook ergens een post hebt gedaan over waar mensen aan moeten denken als ze model-fotografie-shoots doen. Daar staat een hele lijst punten bij, die ik ook in mijn commentaar heb bijgesloten.
Ik vind het dan ook (een beetje) heel vreemd dat je wel zulke verstandige taal post, maar zelf niet op die manier te werk gaat. Zou je me kunnen uitleggen hoe dat zit?
Graag ook antwoord op de andere vragen, mogelijk zie ik de context beter, en zijn sommige opmerkingen wel niet van toepassing... (je weet nooit)
Ga zo door
Kalm aan jongensVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:54:
[...]
maar je bent toch aardig op weg.......
Ik ben wat te snel geweest met het openen van mijn showcase topic, heb ik gemerkt. Ik heb nu eindelijk alle foto's gehad: en er zitten er een paar tussen die een stuk beter zijn (al zeg ik het zelf) dan wat in mijn topicstart staat

Deze blijft nog gewoon open, dus als jullie commentaar willen geven, prima