Sidewinder FF Pro -> USB?

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb een vrij oude Microsoft Sidewinder Force Feedback Pro, die ik bijzonder prettig vind werken, en waar ik zeer tevreden mee ben.
Helaas is deze nog op een Gameport aansluiting :(
Zou wou ik binnenkort de switch gaan maken naar XP x64, totdat ik merkte dat hierbij geen gameport joystick support meer zit :(
Als oplossing hoor ik van veel kanten dat ik een USB naar Gameport converter moet kopen, en dit lijkt me wel wat, maar nu is mijn vraag:
Weet iemand een USB -> Gameport converter die werkt met de MS Sidewinder FF Pro, en ook de force-feedback functionaliteit behoudt ?

Alvast bedankt,
TB

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 12:56

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

TheBlasphemer schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:41:
Ik heb een vrij oude Microsoft Sidewinder Force Feedback Pro, die ik bijzonder prettig vind werken, en waar ik zeer tevreden mee ben.
Helaas is deze nog op een Gameport aansluiting :(
Zou wou ik binnenkort de switch gaan maken naar XP x64, totdat ik merkte dat hierbij geen gameport joystick support meer zit :(
Als oplossing hoor ik van veel kanten dat ik een USB naar Gameport converter moet kopen, en dit lijkt me wel wat, maar nu is mijn vraag:
Weet iemand een USB -> Gameport converter die werkt met de MS Sidewinder FF Pro, en ook de force-feedback functionaliteit behoudt ?

Alvast bedankt,
TB
Same problem here. Alleen dan iets anders. Ik heb hier een systeem waar WEL een gameport op zit nog, maar er zijn domweg geen drivers voor te vinden voor WinXP. Ik heb ook al op een andere pc geprobeert met een gameport-->USB verloopje, maar no way dat het ding gaat werken. Mocht er iemand een oplossing hebben dan lees ik die graag :p

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Erm, op mn systeem zit ook een gameport, en creative regelt er keurig drivers voor,
echter bij de XP 64 joystick config staat geen "Add" button meer, en volgens de vele forum topics die ik er over heb gelezen is de gameport niet meer ondersteund door XP 64 of Vista/Longhorn :/

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]