Welke WiFi kaart kan ik het beste nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik heb nu een linksys wmp54g PCI kaart en wil die vervangen door een kaart die native door linux wordt ondersteund ipv. dat ndiswrapper gezeik.

Ik heb de volgende eisen aan de kaart:

- Prism2 chipset
- Aansluitmogelijkheid voor een externe antenne.

Welke kan ik dan het beste nemen volgens jullie, even niet op het geld gelet? Ik zie namelijk dat kaarten met prism2 chipsets zeldzaam beginnen te worden :'(

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
hier is een linkje waar je een lijstje vind met chipsets waarvoor linux open source
drivers zijn:
http://wiki.linuxquestions.org/wiki/Wireless_networking

Er is meer keus dan alleen prism2. Zijn die trouwens niet alleen voor 11Mbit ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik wil juist persee prism2 of 2.5 omdat deze het beste ondersteund worden onder Linux.
Mijn linksys werkt nu ook wel met ndiswrapper, maar bij veel kaarten en zo ook bij ndiswrapper werken tools als kismet ed. niet :)

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:40

defiant

Moderator General Chat
mkools24 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:38:
Ik heb nu een linksys wmp54g PCI kaart en wil die vervangen door een kaart die native door linux wordt ondersteund ipv. dat ndiswrapper gezeik.
Als je de linksys wmpg54g v4 kaart hebt met ralink chipset, ipv broadcom, dan heb je linux drivers beschikbaar, zie:
http://rt2x00.serialmonkey.com/wiki/index.php/Main_Page

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

mkools24 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:38:

Ik heb de volgende eisen aan de kaart:

- Prism2 chipset
- Aansluitmogelijkheid voor een externe antenne.
Die eerste eis zou ik als ik jou was veranderen in een Atheros chipset

Orinoco is leuk omdat het in de kernel zit, maar ze zijn gewoon een stuk slechter als je het vergelijkt met een atheros.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- je hebt een vraag over een netwerkkaart (NT) onder Linux (NOS). Waarom stel je hem dan in Overige Hardware :? Het is hier geen dumpbak :X
- bovenstaande link heb je na welgeteld 10 seconden gegoogled (in dit geval kan ik het weten, ben van het weekent met hetzelfde beziggeweest nav laptop), als je dan googlet op de afzonderlijke chipsets vind je snel zat mogelijkheden (de goedkoopste nu verkrijgbare E-Tech WNICs, zowel PCI als PCMCIA bijvoorbeeld...)

Dus ook in NT of NOS zou dit als zoekertje gelden... :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.