Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RJ-connector 10-pins

Pagina: 1
Acties:
  • 746 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik ben iets aan het knutselen voor een Nokia-carkit. Ik heb daarvoor een 10-aderige kabel nodig met een een 10-pins modulaire RJ-connector. Weet iemand waar je zoiets kan krijgen? Ik zou een Nokia CA-27 kabel kunnen kopen, maar die kosten iets van 25 euro, wat ik voor mijn doel nogal prijzig vind (anderhalve meter kabel met een connector van een paar duppies). Ik heb ge-googled, maar ik kom steeds op 8-polige RJ-45 connectors...

Wie-o-wie weet een oplossing?

Verwijderd

Je kunt misschien eens langsgaan bij een electronikaboer. Deze kunnen je vaak wel verderhelpen :)

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Bestudeer een 8 polige RJ45 connector eens goed. Je ziet 2 ongebruikte draadsleufjes. De connector is eigenlijk gemaakt voor 10 contacten.

Neem 2 modulaire 8 polige RJ45 kabeldelen, pulk 2 bronzen contactstrippen uit de ene (eventueel destructief) en prop die in de andere.

[ Voor 36% gewijzigd door joopv op 21-08-2005 16:15 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

joopv schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:13:
Bestudeer een 8 polige RJ45 connector eens goed. Je ziet 2 ongebruikte draadsleufjes. De connector is eigenlijk gemaakt voor 10 contacten.

Neem 2 modulaire 8 polige RJ45 kabeldelen, pulk 2 bronzen contactstrippen uit de ene (eventueel destructief) en prop die in de andere.
wat een onzin. }:O

-Andere hobby- -

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

En dat is onzin omdat....? Ik heb op zo'n manier ook wel es een 4pins RJ-connector in een 6pins omgezet. Graag argumenten bij dit soort uitspraken meegeven.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

behoorlijk jah rj45 heeft maar 8 contacten
dat het met 6 polig kan is oook alleen maar omdat je rj 11 = 4 polen en rj 12 = 6 polen hebt
is voor een fabrikant makkelijker om gewoon 6 sleuven te maken en daar maar vier van de bezetten

ik heb ff voor je gesnuffeld maar inderdaad het is verdomd moeilijk hieraan te komen ik heb ze ooit eens gezien en op google kwam ik verder op rs 422 / 485 connectoren maar ook daar geen result verder op

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 16:22 ]

• ZeilDude
Gedeeltelijk... Zowel een 8-pins als een 10-pins zijn allebei rj-45 connectors. Het is natuurlijk wel onzin dat je van het een het andere zou kunnen prutsen, dat gaat nooit werken, daar is het allemaal veel te kwetsbaar voor.

• joopv
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:20:
behoorlijk jah rj45 heeft maar 8 contacten
dat het met 6 polig kan is oook alleen maar omdat je rj 11 = 4 polen en rj 12 = 6 polen hebt
is voor een fabrikant makkelijker om gewoon 6 sleuven te maken en daar maar vier van de bezetten
Sommige RJ45 connectoren hebben dikkere zijkanten en dan kan je daar natuurlijk geen contacten plaatsen, maar er zijn er die op die plek lege sleufjes hebben waar je een contactvork in zou kunnen proppen.

• ZeilDude
joopv schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:28:
[...]

Sommige RJ45 connectoren hebben dikkere zijkanten en dan kan je daar natuurlijk geen contacten plaatsen, maar er zijn er die op die plek lege sleufjes hebben waar je een contactvork in zou kunnen proppen.
Ok, dat is wellicht een optie ja. Moet ik wel wat prutsen met mijn tang natuurlijk, maar dat zal voor 2 pooltjes wel lukken. Tnx!

Ik zag trouwens wel dat er een zogenaamde Digi Modem Cable RJ45 10 Pin To RJ45 8 Pin bestaat. Zelfs in NL te koop. Alleen ben ik dan niet goedkoper uit dan wanneer ik een nokia-kabel koop. Terwijl die kabel in de US maar iets van $6 kost...

[ Voor 31% gewijzigd door ZeilDude op 21-08-2005 16:49 ]

• joopv
  • Niet online
joopv schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:28:
[...]
Hmm ik heb zo'n RJ45 met 2 ongebruikte sleufjes eens nader bekeken, en ik zie geen mogelijkheid om daar draadjes naartoe te krijgen vanuit de 'ingang'... Oke, het was een aardig idee... :o

• Melmer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11 09:28
Als je niet al te moeilijk wilt doen en je hebt een creditcard kun je ze bij futurlec bestellen:

http://www.futurlec.com/ConnModular.shtml

• zilogger
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-03-2009
Je bedoeld eigenlijk een 10 pins RJ-50 connector dus
en deze zijn inclusief gereedschap gewoon verkrijgbaar.

gowron uses only AMD

• _Jeffrey_
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Een RJ48 connector heeft 10 pinnetjes. Hier kan je ze vinden.
Alleen is de bijbehorende krimptang erg prijzig. Maar een beetje tweaker verzint daar wel een oplossing voor ;)

• ZeilDude
Ok, ik geloof dat RJ48 inderdaad de officiële benaming is. Dat is het lastige, de juiste naam vinden. Ik ga wel even kijken bij DIL, daar hebben ze ze ook en ze willen vast wel even een plugje voor me aankrimpen op een kabeltje.
Pagina: 1