Ik ben nu bezig om met javascript iets te maken waardoor ik de waarde die tussen 2 haakjes () staat te krijgen.
Ik heb namelijks verschillende listitems met de volgende opmaak:
Tekst - Teksts (1:23)
Nu wil ik dus 1:23 hieruit halen. Hiervoor heb een reguliere expressie gemaakt die kijkt of de tekst hieraan voldoet, alleen nu is mijn vraag hoe ik deze match weer kan geven. Ik heb nu het volgende:
Ik heb wel iets over het RegExp object, maar als ik t = RegExp.$1; doe geeft did undefined terug. Hoe ga ik dit nu werkend krijgen?
edit:
Waarom werken de [ code] tags niet???
Ik heb namelijks verschillende listitems met de volgende opmaak:
Tekst - Teksts (1:23)
Nu wil ik dus 1:23 hieruit halen. Hiervoor heb een reguliere expressie gemaakt die kijkt of de tekst hieraan voldoet, alleen nu is mijn vraag hoe ik deze match weer kan geven. Ik heb nu het volgende:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <script type="text/javascript"> var handleListClick = function() { var li = document.getElementsByTagName("li"), i, textnode, t, re, reg; for(i=0;i<li.length;i++) { li[i].onclick = function() { textnode = this.firstChild.nodeValue; re = textnode.split("-"); reg = /^[0-9+:{1}0-9{2}]$/; if(textnode.match(reg)){ t = // Hoe krijg ik nu hier de waarde tussen de haken? } alert(re[0]+" * "+re[1]+" en duurt "+t); } } } window.onload = handleListClick; </script> |
Ik heb wel iets over het RegExp object, maar als ik t = RegExp.$1; doe geeft did undefined terug. Hoe ga ik dit nu werkend krijgen?
edit:
Waarom werken de [ code] tags niet???
[ Voor 18% gewijzigd door crisp op 21-08-2005 22:46 . Reden: fixed de code tag ;) ]