Toon posts:

Internet delen - WMI beschadigd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn internet verbinding delen in Windows XP. Als ik naar de instellingen toe ga om dit aan te zetten (Eigenschappen lanverbinding -> geavanceerd) dan krijg ik de foutmelding "windows kan de eigenschappen van deze verbinding niet weergeven. de WMI (Windows Management Instrumentation) is mogelijk beschadigd. Gebruik systeemherstel om ....

Er zijn meerdere topics over dit probleem, maar heb er nog geen werkende oplossing voor gezien. Vanochtend heb ik mijn PC daarom geformatteerd, maar zelfs na een schone windowsinstallatie (met officiele CD) staat er direct dat WMI beschadigd is.

Is er misschien een mogelijke oplossing voor dit probleem. Of zijn er misschien andere programma's om het internet simpel mee te delen (de programmas die ik gevonden heb komen met honderden instellingen en allemaal ingebouwde firewalls / virusscanner / 30 dagen trial dingen etc.)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

wat voor internet verbinding heb je ? Kan je niet gewoon een router aanschaffen?

Verwijderd

Topicstarter
Ehm.. klinkt misschien vreemd, maar ik ADSL met een Multi-PC modem. Om een of andere vage reden werken de Netwerkkabels die hier liggen alleen in mijn oude 10 Mbit hub. Om niet de kabels te hoeven vervangen was ik van plan om het "simpel" op te lossen door middel van ICS. Dit aangezien het ook om een vrij tijdelijke oplossing gaat.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:41:
...Vanochtend heb ik mijn PC daarom geformatteerd, maar zelfs na een schone windowsinstallatie (met officiele CD) staat er direct dat WMI beschadigd is...
Dûh, als je een schone - dus ongepatchte - windows direct aan internet hangt issie binnen 30 seconden geïnfecteerd met minstens één virus. En dat sommige virussen een beetje lomp zijn en WMI beschadigen, tja

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:55:
[...]
Dûh, als je een schone - dus ongepatchte - windows direct aan internet hangt issie binnen 30 seconden geïnfecteerd met minstens één virus. En dat sommige virussen een beetje lomp zijn en WMI beschadigen, tja
Het gaat niet om een virus. De drivers van de netwerkwerk kaart naar mijn router waren nog niet geinstalleerd toen ik die melding als kreeg bij mijn andere netwerkkaart. Verder lijkt me je verhaal erg stug, zeker als er een router tussen zit.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-05 21:21
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:11:
[...]

Het gaat niet om een virus. De drivers van de netwerkwerk kaart naar mijn router waren nog niet geinstalleerd toen ik die melding als kreeg bij mijn andere netwerkkaart. Verder lijkt me je verhaal erg stug, zeker als er een router tussen zit.
En als je nou eens op ALLE pc's de verbinding op 10MBit half duplex of full duplex zet? Misschien dat het zooitje dan wel werkt, scheelt een hoop :P

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 22:44:
[...]

En als je nou eens op ALLE pc's de verbinding op 10MBit half duplex of full duplex zet? Misschien dat het zooitje dan wel werkt, scheelt een hoop :P
Ow, geweldig :D Bedankt!
Het werkt!

Ik snapte al totaal niet waarom de twee kabels die het voorheen altijd gedaan hebben, (cat 5, straight, uitstekende kwaliteit) het ineens niet meer zouden doen. De medewerkers van de versatel helpdesk kwamen niet verder dan dat ik maar de kabels moet vervangen.
Pagina: 1