onderdruk creeren in wc setup

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01 13:25
hallo,

Ik kreeg dus net even een helder moment >:)
Als je nu je wc setup (zonder res) vult met gedestileerd water dat je hebt verwarmt to een graad of 60 en op het moment dat de setup vol is sluit je hem af, het water koelt af en krimt als t ware zeg maar.
Omdat je watertemp in je setup tog nooit op 60 grade komt hou je altijd een soort onderdruk in je setup klopt?
Heeft dit een gunstige werking?

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Je zal idd wel een onderdruk creëren op deze manier... alleen zal deze heel erg klein zijn, ook vraag ik me af of je je setup helemaal luchtdicht krijgt (watermoneculen zijn groter als lucht volgensmij), denk ook aan het zweten van je slangen, dit zal met lucht ook gebeuren denk...

Verder vraag ik me af of je setup beter zou gaan presteren van een onderdruk...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
is volgensmij wel gevaarlijk met je slangen, dan staat er constant druk op...
Dus dan lijkt het mij dat ze er makkelijker af kunnen gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door ixl85 op 21-08-2005 15:34 ]

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-02 12:10
ja er komt onderdruk.

nee ik zou niet weten waarom dat gunstig zouw zijn (behalve dat de slangen dan prolly niet snel los laten :P)

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 14:55

B-lennium

Volvo 164 1975!

water gaat toch sneller koken bij onderdruk? betekend dat ook dat het dan beter warmte opneemt ?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• casemodder
martijnve schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:46:
ja er komt onderdruk.

nee ik zou niet weten waarom dat gunstig zouw zijn (behalve dat de slangen dan prolly niet snel los laten :P)
dat was ook voor mij de achterliggende gedachte minder kans op losspringende slangen en/of lek.

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

• ixl85
owdamn...
juist ja, onderdruk=zuigen=minder kans op loslaten...
forget my first post ;)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Slangen zijn gemaakt om er een hogere druk in te houden dan de buitenlucht.
Als jij een onderdruk gaat creeeren in je systeem heb je kans dat je slangen helemaal platgedrukt worden door de buitenlucht, waardoor er minder water doorheen kan.
En die paar mBar minder zetten niet echt zoden aan de dijk.

Ik heb geen ervaring met waterkoeling, maar het is maar een gedachtekronkel van mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Resistor op 21-08-2005 16:30 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

ik weet wel, dat als ik passief draai met mijn waterkoeling, dat er dan behoorlijk wat druk op de slangen komt, en het waternivo in mijn t stukje(waar ik het water mee bijvul) komt toch zeker hoger te liggen, en dan ga ik ''maar'' van water van 30 graden naar water van 50 graden..het verschil in temperatuur is dus wel merkbaar...

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Het lijkt me makkelijker dat je gewoon een vacuumpompje gebruikt voor dit soort dingen...

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 12:28
Je kan mss alles leggen met koperen pijpen, waar je binnenin een wiek voorziet, zodat je geen pomp nodig hebt, en je vult het met een gasmengsel dat verdamp bij je proc, en dan in een groot koelelement weer concenseert....
Maar dat wordt meestal geen waterkoeling genoemd, maar een heatpipe :+
Volgens mij kan je met conventioneel materiaal geen voordeel halen, qua koeling.
Als je met onderdruk wil werken kan je proberen je pompje aan het einde van je keten te hangen, en het water uit je reservoir via je koelblok(ken) en radiator naar de pomp laten zuigen. Als je het knakken van de slangen tegengaat, en vooraf de buizen volledig vult met water, en een terugslagklep plaats zodat het water in de kringloop blijft als de pomp (en de PC) af ligt, moet dat wel lukken. Maar je zal er geen voordeel uit halen lijkt me, het wordt alleen maar duurder en moeilijker. Dan kan je beter met een bong, een peltier, of een waterchiller gaan spelen lijkt me.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• ixl85
Wat je eigelijk beter kan doen is:
Een wc met een res,
deze goed vullen, je computer aanzetten, alles laten draaien behalve je fans van je rad.
Wachten totdat alles lekker warm is geworden, je res dicht draaien, en je fans aanzetten.

Als ik mijn setup voor 10/14 min passief laat draaien word ie 50 graden...
Langer heb ik nog niet getest..
Ow, een makkelijk res waarmee dat kan:
Extern:
http://www.webshop-innova...20/501424943d0c97dc3.html

Intern aan je pomp:
http://www.webshop-innova...20/501424943d0cc2cd5.html
(heb deze zelf en hij bevalt echt zeer goed)

Verwijderd

Of je vult hem met kokend water ;)

Pas de blokjes van je cpu/gpu er op zetten als het water op kamertemp is :P

• ixl85
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 20:16:
Of je vult hem met kokend water ;)

Pas de blokjes van je cpu/gpu er op zetten als het water op kamertemp is :P
Tja, je res normaal vullen is iets veiliger.
En vergeet niet dat je het anti-corrosiemiddel en/of anti-alg er nog bij moet doen.
Mijn anticorrosie/algmiddel zit vol met vreemde stoffen en ik weet niet wanneer die verdampen..
dus koken is niet echt veilig.

En dan nog iets...
Kokend water in je wc gieten... dat is link, dan heb je kans dat er dingen kapot gaan door de enorme hitte (je res zal het bijv niet fijn vinden en je pompje ook niet...
en je core van je nb/gpu/cpu word dan ook verhit tot die temp...
En je hebt kans dat je je poten verbrand!!

Lijkt me dus makkelijker om gewoon even je fans uit te zetten met je fancontroller en je res-dop er even af te draaien ;)

/edit
en je wc er opzetten met je slangen er al aan is kut... geeft je niet echt de mogelijkheid om alles goed te draaien (vooral bij je gpu+nb is dt kut)

[ Voor 8% gewijzigd door ixl85 op 22-08-2005 01:35 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Waarom neem je niet iets van een spuit, die je aansluit op het ciruit. Met een veer om de spuit heen waardoor hij altijd probeert water op te zuigen. Snap je wat ik bedoel?

Of zorgen dat aan de uitlaatzijde van je pomp het reservoir zit, dan zuigt de pomp door je systeem heen. Mocht je dan een lekje hebben za daar lucht door aangezogen worden IPV water door naar buiten gaan.

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ik heb nog geen goede reden kunnen verzinnen en ook hier niet gevonden, waarom je onderdruk in je WC zou willen hebben. Ik kan me zelfs voorstellen dat je huidige koppelingen en afdichtingen alleen maar een overdruk aankunnen en al bij een kleine onderdruk gaan lekken. Tegen de tijd dat de druk zo laag is dat je het water aan de kook krijgt, zijn je slangen echt al samengedrukt.

Verwijderd

jeronimo2003 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:18:
Ik heb nog geen goede reden kunnen verzinnen en ook hier niet gevonden, waarom je onderdruk in je WC zou willen hebben. Ik kan me zelfs voorstellen dat je huidige koppelingen en afdichtingen alleen maar een overdruk aankunnen en al bij een kleine onderdruk gaan lekken. Tegen de tijd dat de druk zo laag is dat je het water aan de kook krijgt, zijn je slangen echt al samengedrukt.
Ik snap het ook niet echt.. Water laat zich niet samenpersen. Als er al onderdruk is zal dat alleen in de lucht zijn die in de slangen en/of het reservoir zit.. Waarom zou je dat willen? Geen enkel nut kwa koeling. Het enige dat handig is, is wanneer je lekkage krijgt. Dan zuigt het systeem zich eerst vol met lucht, maar daarna staat alsnog alles blank..

• casemodder
Mij leek het alleen handig als je bijv net als mij overal slangpilaren hebt gebruikt dat ede slangen net iets lekkerder vast zitten. En t was maar een hersenspinsel ;)

Pagina: 1