Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
Verder vraag ik me af of je setup beter zou gaan presteren van een onderdruk...
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Dus dan lijkt het mij dat ze er makkelijker af kunnen gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door ixl85 op 21-08-2005 15:34 ]
nee ik zou niet weten waarom dat gunstig zouw zijn (behalve dat de slangen dan prolly niet snel los laten
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
dat was ook voor mij de achterliggende gedachte minder kans op losspringende slangen en/of lek.martijnve schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:46:
ja er komt onderdruk.
nee ik zou niet weten waarom dat gunstig zouw zijn (behalve dat de slangen dan prolly niet snel los laten)
Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
juist ja, onderdruk=zuigen=minder kans op loslaten...
forget my first post
Als jij een onderdruk gaat creeeren in je systeem heb je kans dat je slangen helemaal platgedrukt worden door de buitenlucht, waardoor er minder water doorheen kan.
En die paar mBar minder zetten niet echt zoden aan de dijk.
Ik heb geen ervaring met waterkoeling, maar het is maar een gedachtekronkel van mij.
[ Voor 9% gewijzigd door Resistor op 21-08-2005 16:30 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Verwijderd
Maar dat wordt meestal geen waterkoeling genoemd, maar een heatpipe
Volgens mij kan je met conventioneel materiaal geen voordeel halen, qua koeling.
Als je met onderdruk wil werken kan je proberen je pompje aan het einde van je keten te hangen, en het water uit je reservoir via je koelblok(ken) en radiator naar de pomp laten zuigen. Als je het knakken van de slangen tegengaat, en vooraf de buizen volledig vult met water, en een terugslagklep plaats zodat het water in de kringloop blijft als de pomp (en de PC) af ligt, moet dat wel lukken. Maar je zal er geen voordeel uit halen lijkt me, het wordt alleen maar duurder en moeilijker. Dan kan je beter met een bong, een peltier, of een waterchiller gaan spelen lijkt me.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Een wc met een res,
deze goed vullen, je computer aanzetten, alles laten draaien behalve je fans van je rad.
Wachten totdat alles lekker warm is geworden, je res dicht draaien, en je fans aanzetten.
Als ik mijn setup voor 10/14 min passief laat draaien word ie 50 graden...
Langer heb ik nog niet getest..
Ow, een makkelijk res waarmee dat kan:
Extern:
http://www.webshop-innova...20/501424943d0c97dc3.html
Intern aan je pomp:
http://www.webshop-innova...20/501424943d0cc2cd5.html
(heb deze zelf en hij bevalt echt zeer goed)
Verwijderd
Pas de blokjes van je cpu/gpu er op zetten als het water op kamertemp is
Tja, je res normaal vullen is iets veiliger.Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 20:16:
Of je vult hem met kokend water![]()
Pas de blokjes van je cpu/gpu er op zetten als het water op kamertemp is
En vergeet niet dat je het anti-corrosiemiddel en/of anti-alg er nog bij moet doen.
Mijn anticorrosie/algmiddel zit vol met vreemde stoffen en ik weet niet wanneer die verdampen..
dus koken is niet echt veilig.
En dan nog iets...
Kokend water in je wc gieten... dat is link, dan heb je kans dat er dingen kapot gaan door de enorme hitte (je res zal het bijv niet fijn vinden en je pompje ook niet...
en je core van je nb/gpu/cpu word dan ook verhit tot die temp...
En je hebt kans dat je je poten verbrand!!
Lijkt me dus makkelijker om gewoon even je fans uit te zetten met je fancontroller en je res-dop er even af te draaien
/edit
en je wc er opzetten met je slangen er al aan is kut... geeft je niet echt de mogelijkheid om alles goed te draaien (vooral bij je gpu+nb is dt kut)
[ Voor 8% gewijzigd door ixl85 op 22-08-2005 01:35 ]
Of zorgen dat aan de uitlaatzijde van je pomp het reservoir zit, dan zuigt de pomp door je systeem heen. Mocht je dan een lekje hebben za daar lucht door aangezogen worden IPV water door naar buiten gaan.
Verwijderd
Ik snap het ook niet echt.. Water laat zich niet samenpersen. Als er al onderdruk is zal dat alleen in de lucht zijn die in de slangen en/of het reservoir zit.. Waarom zou je dat willen? Geen enkel nut kwa koeling. Het enige dat handig is, is wanneer je lekkage krijgt. Dan zuigt het systeem zich eerst vol met lucht, maar daarna staat alsnog alles blank..jeronimo2003 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:18:
Ik heb nog geen goede reden kunnen verzinnen en ook hier niet gevonden, waarom je onderdruk in je WC zou willen hebben. Ik kan me zelfs voorstellen dat je huidige koppelingen en afdichtingen alleen maar een overdruk aankunnen en al bij een kleine onderdruk gaan lekken. Tegen de tijd dat de druk zo laag is dat je het water aan de kook krijgt, zijn je slangen echt al samengedrukt.