Toon posts:

[Debian] Lelijke Priegel-Pixel letters bij sommige progs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik heb al een hele tijd last van die programma's met zo'n raar lettertype (zie screenshot).
Afbeeldingslocatie: http://www.computator.nl/tmp/priegel_thumb.png

Na een screenshot van hetzelfde programma maar dan mooi te hebben gezien weet ik dat het anders kan. Ik heb alleen geen idee hoe. Ik weet niet waar het vandaan komt (X, GTK, ???), en waarom het standaard zo raar staat ingesteld.

Iemand een oplossing?

Faberic

EDIT: het gaat om Debian Sarge met XF86 en Gnome
Nog een EDIT: Hier staan de dependencies van dit programma. Misschien toch GTK? http://packages.debian.org/stable/gnome/glimmer

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 15:00 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:23

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het is zo te zien een GTK-app, dus ik zou eens wat met de Fonts-instellingen van GNOME gaan spelen aangezien GNOME ook GTK gebruikt. :)

[edit]
Ik begin nu alleen een beetje te twijfelen of dat wel gaat werken omdat het op een GTK 1.x app lijkt en GNOME al lange tijd GTK 2.x gebruikt. Dus of het effect gaat hebben...
Je zou ook even in de gtkrc kunnen gaan klooien :P

Bloody zondagen :P

Zo te zien dus geen GTK-app, maar een QT of Motif app, start eens qtconfig op en ga eens wat met de instellingen spelen, helpt dat niet, dan moet je de Motif-instellingen gaan wijzigen en dan moet je ff googlen, want waar die ergens staan weet ik zo niet. :)

[ Voor 76% gewijzigd door --MeAngry-- op 21-08-2005 14:52 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24
--MeAngry-- schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:47:
Zo te zien dus geen GTK-app, maar een QT of Motif app
Dit is geen Qt-app, of je moet specifiek een uber-lelijk theme geinstalleerd hebben ofzo, ik heb nog nooit zulke afzichtelijke widgets gezien in een Qt-app iig.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Dit is wel degelijk een GTK1 app. Dit lijkt glimmer-de-editor, die uit begin 2002 komt. Probeer het eens met nieuwe applicaties (gedit heeft bijvoorbeeld ook al syntaxhighlighting).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Super kleine tekst in (o.a.) xmms options

Zaak van de juiste pakketjes installeren dus

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 16:37 . Reden: kak-url code ]

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 09:00
apt-get install xfonts-100dpi-transcoded zou al genoeg moeten zijn,
natuurlijk wel je X-server herstarten.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:23

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wilke schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:06:
[...]

Dit is geen Qt-app, of je moet specifiek een uber-lelijk theme geinstalleerd hebben ofzo, ik heb nog nooit zulke afzichtelijke widgets gezien in een Qt-app iig.
Ja, kzit op de site van Glimmer te kijken en het is idd gewoon GTK 1.x, maar QT-apps zagen er bij mij na een verse QT-installatie ook zo ranzig uit. Dit ziet er namelijk hetzelfde uit als de MotifPlus layout van QT. Ik heb ook geen KDE geinstalleerd, dus QT-apps zijn er hier nou eenmaal zo gaar uit en ik probeer ze dan ook te vermijden :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1