Transparantie onder GNome.

Pagina: 1
Acties:

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Vraagje,

Ik draai momenteel Slackware 10.1 met de laatste Dropline Gnome.
Nu heb ik de Composite Extension aanstaan, en heb ik in de Session startup gewoon gezet:
xcompmgr -cfF.
Steeds als ik gnome nu start wordt deze module dus automatisch geladen en heb ik direct blur, drop shadows etc op alle windows.

Nu kun je je vensters ook transparant maken maar daarvoor moet je eerst handmatig transset starten en een window aanklikken (bijv. transset 0.7)
Weet iemand een manier om dit ook met de startup mee te nemen, zodat alle nieuwe windows die je start automatisch transparant worden met een door jezelf opgegeven waarde?

Alvast bedankt!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
Ik heb ook zitten experimenteren met transparantie en dergelijke, maar ik had het probleem dat mijn windows over mijn panels heen 'mochten' resizen, dus als ik bv firefox maximalizeer, dan gaat die echt fullscreen, over mijn panels heen.
Heb jij dit probleem ook, of weet jij hoe ik dit kan oplossen?

Het probleem met het automatisch laten 'transsetten' van windows lijkt mij dat de opacity een window property is, die je pas kunt aanpassen nadat het window is gemaakt (programma gestart). Je zou wellicht een progamma/script kunnen maken dat elke xx seconden alle windows doorloopt en de transparantie insteld?
(correct me if'm wrong, ik opper maar wat ideeën, ik weet niet hoe/of dit kan :))

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Nee dat probleem heb ik op zich niet, nu moet ik wel zeggen dat ik net een verse installatie heb gedaan (Slackware 10.1 met nieuwste Dropline Gnome en de laatste xcompmgr), dus misschien is dat daar in opgelost?
Ik heb trouwens wel het probleem dat als ik xcompmgr niet kill voor ik uitlog mijn systeem x-windows bevriest zodra ik op logout klik.

Tja scriptjes schrijven ben ik geen held in.
Het enige wat ik vond op internet was devilspie, daar kun je acties op windows mee uitvoeren zodra ze geopend zijn (draait op de achtergrond), maar dat moet ik nog uitzoeken ik snapte er niet echt veel van :)

Misschien kan jij er wijs uit of iemand anders :)