Bereik verbeteren mbv. autoantenne

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Ik ben sinds kort verhuisd en in mijn werkkamer heb ik slecht bereik (slechts 2 streepjes, Nokia 6220 icm. Telfort).

Omdat een vaste lijn geen optie is, wil ik een auto-antenne gebruiken die ik door mijn kamer heentrek het balkon op, teneinde het bereik te vergroten. Op die manier kan ik als ik thuiswerk gewoon bellen met vol bereik. Weliswaar met draad in mijn GSM, maar dat zal me jeuken.

Is dit mogelijk en zo ja: waar koop ik goedkoop een auto-antenne? En hoeveel meter kabel zit er standaard aan zo'n ding. Kan ik dat eventueel verlengen?

PS: een ander netwerk is geen optie aangezien ik net verlengd heb

DIT IS MIJN WEBSITE

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Bij mijn weten is dat niet mogelijk, een externe antennen op een gsm aansluiten

verder zijn er wel signaal versterkers (voor os wifi ed) maar dan moet je er eeen speciaal voor gsm hebben -> 88-108mHz is geen 1800/1900mHz

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Nou een Nokia heeft natuurlijk een carkit... Daarin zou je een beetje kunnen kijken hoe dit werkt met deze telefoon. Kijk of je ergens een kapotte carkit voor je telefoon kan vinden en haal de antenne eruit :)
Misschien moet je wel 12 volt hebben, maar ik hoop het (en verwacht het) niet..

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
elgringo schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:34:
Bij mijn weten is dat niet mogelijk, een externe antennen op een gsm aansluiten

verder zijn er wel signaal versterkers (voor os wifi ed) maar dan moet je er eeen speciaal voor gsm hebben -> 88-108mHz is geen 1800/1900mHz
9 van de 10 GSM's heeft gewoon een antenne aansluiting op de achterkant hoor :) Voor de antenne die je normaal bij je carkit hebt.

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-01 20:00

BKJ

Misschien lukt het met dit:

http://www.maritech.com/gsm.htm

Kamer huren