It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Uhm, dit is een scriptrequest. Ze evrwcahten hier dat je neerzet: ik ben een forum ana het schrijven, kunnen julie helpenflowerp schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 13:53:
Voor een web applicatie ben ik op zoek naar een forum wat zich laat integreren. D.w.z. ik wil dat het zowel visueel in mijn web applicatie past (ik heb een eigen header.jsp en footer.jsp) alsmede functioneel (zodat de user maar 1 keer hoeft in te loggen).
Nu bestaan er wel fora in Java, maar deze zijn altijd standalone web applicaties. Zowieso kunnen individuele web applicaties niet met elkaar communiceren in Java, maar deze lijken ook geen enkele interface of API te bieden om dit doel te bereiken.
Kwa visuele integratie heb ik het wel opgelost door een frame te maken waarin phpbb draaid, maar dat is niet echt super mooi en ik mis nog steeds de user integratie.
Daarnaast snap ik de 2e alinea niet. Dan schrijf je toch een webservice erbij?? Zal vast wel open source zijn.
En refactoren is ook cool
Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart
Uhmm... dit is nadrukkelijk GEEN scriptrequestAlex de Groot schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:31:
[...]
Uhm, dit is een scriptrequest. Ze evrwcahten hier dat je neerzet: ik ben een forum ana het schrijven, kunnen julie helpen...
Een webservice bovenop een bestaand fora schrijven? Tsja, dat zou een idee zijn. Maar dan moet ik dus voor elke actie die ik op een bestaand forum wil doen kijken welke page parameters naar welke pagina gaan en die nadoen?Daarnaast snap ik de 2e alinea niet. Dan schrijf je toch een webservice erbij?? Zal vast wel open source zijn.
Dat zou wel kunnen denk ik, maar je zit dan wel een beetje met de respons. Die moet je dus uit de HTML pagina gaan filteren?
Stel dat ik een request doe om een user te subscriben als: www.myforum.nl/subscribe.php?user=bla&password=blabla
Nu komt er een respone terug dat de user al bestaat. Ik zou dan op een bepaalde string kunnen zoeken, maar dat lijkt me toch wat fragiel, niet?
Tsja...En refactoren is ook cool
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Dit is geen scriptrequest. Dit is iemand met een probleem waarop hij een oplossing zoekt en waarbij niet alles voorgedaan hoeft te worden. Dit is niet een 'ik ben te lam en te dom om het uit te zoeken'-request -> dus geen script request.Alex de Groot schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:31:
[...]
Uhm, dit is een scriptrequest. Ze evrwcahten hier dat je neerzet: ik ben een forum ana het schrijven, kunnen julie helpen
Een webservice schrijven is idd helemaal de oplossing (ik ben, als je het nog niet begrijpt, sarcastisch). Als je niets zinnigs te zeggen heb, hou je dan stil.Daarnaast snap ik de 2e alinea niet. Dan schrijf je toch een webservice erbij?? Zal vast wel open source zijn.
En dom uit je nek zwetsen niet.En refactoren is ook cool
Je geeft een totaal zinloze reply op iemand met een duidelijke vraag. Ik hoop verder dat je dit (en eventuele andere topics) niet gaat vervuilen met nog meer ruis.
[ Voor 30% gewijzigd door Alarmnummer op 21-08-2005 14:57 ]
[ Voor 18% gewijzigd door alienfruit op 21-08-2005 15:11 ]
Als je data wilt communiceren en session wil transporteren van de ene naar de andere applicatie is het zeker in .Net gebruikelijk dat je een simpele webservice schrijft. Ik kan me zelfs daarbij voorstellen dat je hele HTML gaat versturen.Alarmnummer schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:50:
Een webservice schrijven is idd helemaal de oplossing (ik ben, als je het nog niet begrijpt, sarcastisch). Als je niets zinnigs te zeggen heb, hou je dan stil.
De meeste efficiënte oplossing is het misschien niet, maar zeker een denkbare oplossing, zoals de TS al aangeeft.
Ik dacht zoals ik heirboven aangaf dat jij voornamelijk sessies wilde transferen.flowerp schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:44:
Een webservice bovenop een bestaand fora schrijven? Tsja, dat zou een idee zijn. Maar dan moet ik dus voor elke actie die ik op een bestaand forum wil doen kijken welke page parameters naar welke pagina gaan en die nadoen?
Dat zou wel kunnen denk ik, maar je zit dan wel een beetje met de respons. Die moet je dus uit de HTML pagina gaan filteren?
Stel dat ik een request doe om een user te subscriben als: www.myforum.nl/subscribe.php?user=bla&password=blabla
Nu komt er een respone terug dat de user al bestaat. Ik zou dan op een bepaalde string kunnen zoeken, maar dat lijkt me toch wat fragiel, niet?
Voor hetgeen jij nu aangeeft hebben ze, wederom in .Net, een oplossing die HTTPHandler heet en eventueel n elke request een pagina nog kan manipuleren.
Ik kan me zo voorstellen dat een dergelijk iets ook mogelijk is in Java. Dus eigenlijk na script-processing op de webserver nog één toevoeging doen. Wat inprinciepe een template systeem zou kunnen zijn. Misschien kun je daarmee verder.
Een beetje jammer vind ik dat jij, Alarmnummer, die goed bekend staat hier, wel commentaar hebt, maar geen zinvolle bijdrage levert. Gal spuien mag je wmb bij een rookie doen, die niets constructiefs zegt. Ik draag tenminste iets bij om over na te denken.
Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart
Het gaat niet zozeer om het webservice verhaal, maar dat het vaak niet eenvoudig is om bestaande applicaties eenvoudig te integreren binnen systemen. Vaak zijn ze erg monolytisch en onuitbreidbaar van opzet. De vraag is of het bv uberhaubt mogelijk om op een eenvoudige manier een service layer remote te maken als er dus geen service layer aanwezig is.Alex de Groot schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:58:
[...]
Als je data wilt communiceren en session wil transporteren van de ene naar de andere applicatie is het zeker in .Net gebruikelijk dat je een simpele webservice schrijft. Ik kan me zelfs daarbij voorstellen dat je hele HTML gaat versturen.
De meeste efficiënte oplossing is het misschien niet, maar zeker een denkbare oplossing, zoals de TS al aangeeft.
Ik heb geen problemen met rookies, ik ben het zelf geweest en op veel gebieden ben ik het nog steeds. Waar ik wel een probleem mee heb is als:[offtopic]Een beetje jammer vind ik dat jij, Alarmnummer, die goed bekend staat hier, wel commentaar hebt, maar geen zinvolle bijdrage levert. Gal spuien mag je wmb bij een rookie doen, die niets constructiefs zegt.
-mensen meteen beginnen dat het een script request is terwijl hij gewoon een startpunt zoekt.
- mensen een reply geven waar de TS niet veel aan heeft. Bv het refactor gedeelte. Refactoren aan opensource projecten is over het algemeen not done omdat je bij toekomstige updates in de problemen gaat komen. De TS vraag heel duidelijk of iemand van het bestaan af weet van een project dat eenvoudig binnen zijn software geintegreerd kan worden en niet om wat algemene kreten die hij zelf ook had kunnen bedenken en die geen toegevoegde waarde hebben.
Jij geeft dus 'oplossingen' (ik vind het niet eens een oplossing, maar meer een opmerking) die geen praktische oplossing zijn en je denkt dat de TS hier iets aan heeft. Dat is mijn kritiek op jouw bericht.
En dat betwijfel ik dus. Ik heb echt het gevoel bij je reply dat je gewoon de behoefte had om iets te melden en waar de TS 0.0 aan heeft.Ik draag tenminste iets bij om over na te denken.[/offtopic]
[edit]
Ik zal trouwens ook hier niet op doorgaan. Als je nog iets aan me wilt melden kan je me mailen.
[ Voor 12% gewijzigd door Alarmnummer op 21-08-2005 18:13 ]
Verwijderd
of nog simpeler, een filter schrijven voor 'rond' je webapplicatie en voor en achter het afhandelen van je request dispatch je naar een pre_template.jsp en after_template.jsp zodat je voor en na je template hebt.
(maareuhm, ik bedenk me net dat je dan dubbele 'HTML, title en doctype etc zult hebben, dus zul je je toch tot Sitemesh moeten wenden voor de simpelste oplossing dnek'k
Verwijderd
terwijl je later zegt[...] ben ik op zoek naar een forum [...]
Je laat zo beho0rlijk wat onduidelijkheid in wat je werkelijk wil, maar ik ga maar van je tweede opmerking uit, aangezien de eerste leidt tot een slotje[...] Ik vraag me in de eerste instantie af hoe andere mensen een forum integreren in hun web applicatie. Integreren ze uberhaupt wel? [...]
Er zijn 3 integratie criteria in deze situatie:
1) visueel: het forum past binnen de website
Dit is over het algemeen makkelijk te realiseren met een frame en wat HTML afstemming
2) data: gegevens kunnen gedeeld worden
Dit is prima te doen door de database van het forum te queryen vanuit de webapp en / of andersom. Evt. is het mogelijk om alles in 1 database te zetten, maar dit zou ik niet aanraden, omdat de applicaties niet functioneel geintegreerd zijn maar zo toch heel erg afhankelijk van elkaar worden. Je kan beter data replicatie toepassen als je persee data uit 1 database ook in de andere beschikbaar wil hebben.
3) functioneel: functionaliteit kan gedeeld worden
Je kunt nu bijvoorbeeld dezelfde inlogcredentials in de hele web app gebruiken. Feitelijk is er 1 webapp met een forumdeel, en zijn de delen sterk van elkaar afhankelijk.
Je zult je moeten bedenken welke van de applicaties de zwaarste functionaliteit in zich heeft, en vanuit die applicatie gaan aanpassen. Zo kan het zijn dat je webapp voornamelijk een forum is met wat extra CMS functionaliteiten, en in dat geval zal je die functionaliteit aan het forum toevoegen. Andersom kan je ook een complex CMS hebben waaraan je wat forum functionaliteit moet toevoegen, en dan werk je andersom.
Van belang is dat je gezamelijke functionaliteit snel identificeert en die stukken op een nivo gaat brengen dat ze onafhankelijk zijn van de rest en voldoende voor al je gewenste functionaliteit. Ik denk dat je daarom het beste op zoek kan gaan naar een forum dat al hele goede mogelijkheden heeft tot integratie in en CMS, omdat je anders je heel veel werk op je hals haalt.
Overigens is dit geen eenvoudige taak. Denk aan de geplande user base merge tussen GoT en t.net. Deze heeft nog steeds niet plaatsgevonden, terwijl er al veel tijd in de voorbereiding is gestoken. De vergelijking gaat niet helemaal op, maar er zijn zeker grote raakvlakken. Het is daarom verstandig om bedachtzaam te werk te gaan en heel goed na te denken over welke functionaliteit werkelijk nodig is en je daartoe te beperken.
Succes