Ik ben een systeem aan het samenstellen waarop gewoon het dagelijkse kan worden uitgevoerd, denk aan msn, office, internet surfen. Maar waar ook video op kan bewerkt worden.
Er is een JVC camera met dv-out dus wil ik zowieso een fire wire oplossing in de pc hebben verwerkt,
andere eisen zijn minstens 1 ghz geheugen verdeel over 2*512 en een flinke harde schijf..
Dit is de configuratie die ik in gedachten had,
Behuizing
Coolermaster Centurion 5 CAC T-05
inclusief 300 watt voeding.
Ik heb voor deze gekozen vanwege het mooie design maar vooral ook voor de 80 mm fan op hoogte van de harde schijven en de 120 mm fan die achter al de warme lucht afvoert.
Nog iets, aan de voorkant zitten 2 usb poorten 1 firewire en microfoon, en line out.
Moederbord
Asus P5GD1-VM
Intel 915G chipset
Intel LGA775 Pentium 4 CPU
Dual-Channel DDR 400
PCI Express Architecture
Powerful Integrated Graphics
Max. 8 USB 2.0 ports supports
ASUS Q-Fan Technology
ASUS CrashFree BIOS2
Hierbij heb ik op gelet: pci express dit word toch de nieuwe standaard, maar heb er ook op gelet dat er een bepaald budget is. Heb me laten vertellen dat voor video bewerking geen krachtige grafische kaart nodig is.
Processor:
Pentium 4 530J (S775. 3 GHz. 800MHz FSB. 1MB. Boxed) 192,50
Intel Pentium 4 630 3.0G 800FB 2MB LGA775 BOX 177,95
Dit is me een vraagstuk, Zet hier even de prijzen bij om te laten zien wat ik niet snap.de 630 met 2mb cache is goedkoper als de 530j dit is me dus nog een grote vraag. Voor welke proccesor kan ik beter gaan?
Geheugen:
Twinmos 1024 MB DDR PC3200 CL 2.5 (2x 512 MB) Dual Channel Kit
Valt weinig over te vertellen.
Hard disk:
Maxtor 250GB SATA 7200RPM 16MB Diamond Max 10
Vooral gelet op het cache geheugen en de groote, kan eventueel later een 2e bij maar dit moet voorlopig genoeg zijn.
DVD Brander
Nec 3540 DVD Dual Layer 16x
Gewoon een op en top brander.
Fire wire kaart
Dazzle DV Clip PCI IEEE/DV kaart
Waar ik van hoop dat de kabel naar de voorkant te leggen is, de case heeft namelijk firewire aan de voorkant ingebouwd.
Ik hoop dat jullie mij wat do's en don'ts kunnen geven.
mvg,
Bart Jaminon
Er is een JVC camera met dv-out dus wil ik zowieso een fire wire oplossing in de pc hebben verwerkt,
andere eisen zijn minstens 1 ghz geheugen verdeel over 2*512 en een flinke harde schijf..
Dit is de configuratie die ik in gedachten had,
Behuizing
Coolermaster Centurion 5 CAC T-05
inclusief 300 watt voeding.
Ik heb voor deze gekozen vanwege het mooie design maar vooral ook voor de 80 mm fan op hoogte van de harde schijven en de 120 mm fan die achter al de warme lucht afvoert.
Nog iets, aan de voorkant zitten 2 usb poorten 1 firewire en microfoon, en line out.
Moederbord
Asus P5GD1-VM
Intel 915G chipset
Intel LGA775 Pentium 4 CPU
Dual-Channel DDR 400
PCI Express Architecture
Powerful Integrated Graphics
Max. 8 USB 2.0 ports supports
ASUS Q-Fan Technology
ASUS CrashFree BIOS2
Hierbij heb ik op gelet: pci express dit word toch de nieuwe standaard, maar heb er ook op gelet dat er een bepaald budget is. Heb me laten vertellen dat voor video bewerking geen krachtige grafische kaart nodig is.
Processor:
Pentium 4 530J (S775. 3 GHz. 800MHz FSB. 1MB. Boxed) 192,50
Intel Pentium 4 630 3.0G 800FB 2MB LGA775 BOX 177,95
Dit is me een vraagstuk, Zet hier even de prijzen bij om te laten zien wat ik niet snap.de 630 met 2mb cache is goedkoper als de 530j dit is me dus nog een grote vraag. Voor welke proccesor kan ik beter gaan?
Geheugen:
Twinmos 1024 MB DDR PC3200 CL 2.5 (2x 512 MB) Dual Channel Kit
Valt weinig over te vertellen.
Hard disk:
Maxtor 250GB SATA 7200RPM 16MB Diamond Max 10
Vooral gelet op het cache geheugen en de groote, kan eventueel later een 2e bij maar dit moet voorlopig genoeg zijn.
DVD Brander
Nec 3540 DVD Dual Layer 16x
Gewoon een op en top brander.
Fire wire kaart
Dazzle DV Clip PCI IEEE/DV kaart
Waar ik van hoop dat de kabel naar de voorkant te leggen is, de case heeft namelijk firewire aan de voorkant ingebouwd.
Ik hoop dat jullie mij wat do's en don'ts kunnen geven.
mvg,
Bart Jaminon