Toon posts:

Video bewerking Systeem, mening gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een systeem aan het samenstellen waarop gewoon het dagelijkse kan worden uitgevoerd, denk aan msn, office, internet surfen. Maar waar ook video op kan bewerkt worden.

Er is een JVC camera met dv-out dus wil ik zowieso een fire wire oplossing in de pc hebben verwerkt,
andere eisen zijn minstens 1 ghz geheugen verdeel over 2*512 en een flinke harde schijf..

Dit is de configuratie die ik in gedachten had,

Behuizing
Coolermaster Centurion 5 CAC T-05
inclusief 300 watt voeding.

Ik heb voor deze gekozen vanwege het mooie design maar vooral ook voor de 80 mm fan op hoogte van de harde schijven en de 120 mm fan die achter al de warme lucht afvoert.
Nog iets, aan de voorkant zitten 2 usb poorten 1 firewire en microfoon, en line out.

Moederbord
Asus P5GD1-VM

Intel 915G chipset
Intel LGA775 Pentium 4 CPU
Dual-Channel DDR 400
PCI Express Architecture
Powerful Integrated Graphics
Max. 8 USB 2.0 ports supports
ASUS Q-Fan Technology
ASUS CrashFree BIOS2

Hierbij heb ik op gelet: pci express dit word toch de nieuwe standaard, maar heb er ook op gelet dat er een bepaald budget is. Heb me laten vertellen dat voor video bewerking geen krachtige grafische kaart nodig is.

Processor:
Pentium 4 530J (S775. 3 GHz. 800MHz FSB. 1MB. Boxed) 192,50
Intel Pentium 4 630 3.0G 800FB 2MB LGA775 BOX 177,95

Dit is me een vraagstuk, Zet hier even de prijzen bij om te laten zien wat ik niet snap.de 630 met 2mb cache is goedkoper als de 530j dit is me dus nog een grote vraag. Voor welke proccesor kan ik beter gaan?

Geheugen:
Twinmos 1024 MB DDR PC3200 CL 2.5 (2x 512 MB) Dual Channel Kit

Valt weinig over te vertellen.

Hard disk:
Maxtor 250GB SATA 7200RPM 16MB Diamond Max 10

Vooral gelet op het cache geheugen en de groote, kan eventueel later een 2e bij maar dit moet voorlopig genoeg zijn.

DVD Brander
Nec 3540 DVD Dual Layer 16x

Gewoon een op en top brander.

Fire wire kaart
Dazzle DV Clip PCI IEEE/DV kaart

Waar ik van hoop dat de kabel naar de voorkant te leggen is, de case heeft namelijk firewire aan de voorkant ingebouwd.

Ik hoop dat jullie mij wat do's en don'ts kunnen geven.

mvg,

Bart Jaminon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
ziet er goed uit maar je hebt geen video kaart. ik zie dat er in je mobo video zit. ik zou toch voor een aparte gaan... en dat zal je wel nodg hebben als je gaat video bewerken. meestal heeft de kast aan de voorkant al firewire. en het is meestal algemeen bekende dat apples beter zijn in video bewerking dus misschien moet je daar is aan denken? een g5 ofzo, verder ziet het er netjes uit.,

[ Voor 12% gewijzigd door DaannO op 21-08-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:30
Om te beginnen is 2 x 512MB = 1GB en niet 1Ghz, et geheugen draait op 400Mhz.
Het is misschien ook handig om een mobo te kopen met fire wire on boards, dan ben je der zeker van dat je je front bracked aan kan sluiten. voor de rest is het systeem zo goed. alleen dan nog een simpele video kaart een x300 of x600 of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 11:00

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Onboard video kan prima voor videobewerking, alleen voor games is het niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik doe zelf veel met videobewerking, en ik moet concluderen dat je systeem er m.i. prima uit ziet. 1 tip: neem een 2e harddisk. Hoeft niet zo groot (120GB ofzo, het kleinste wat er is). Deze kan je dan als temp disk gebruiken. Zeker bij het renderen en authoreren naar DVD is de snelheid beduidend groter als je 2 schijven gebruikt. Zelf doe ik dat ook (zie sig Master) en de performance is er enorm door verbeterd. Beter 2 kleinere harddisks (2x160) dan 1x250 zeg ik maar.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,

Maar met betrekking tot de processor jongens/(dames)

Welke van de 2 raden jullie mij aan? Ik zal zelf te denken aan de

Pentium 4 530J (S775. 3 GHz. 800MHz FSB. 1MB. Boxed) 192,50

Omdat die in Juni uit de best buy guide kwam in een multimedia systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 13:15:
Ik doe zelf veel met videobewerking, en ik moet concluderen dat je systeem er m.i. prima uit ziet. 1 tip: neem een 2e harddisk. Hoeft niet zo groot (120GB ofzo, het kleinste wat er is). Deze kan je dan als temp disk gebruiken. Zeker bij het renderen en authoreren naar DVD is de snelheid beduidend groter als je 2 schijven gebruikt. Zelf doe ik dat ook (zie sig Master) en de performance is er enorm door verbeterd. Beter 2 kleinere harddisks (2x160) dan 1x250 zeg ik maar.
Ik zou zelfs zeggen, steek 3 schijven. Een 'kleine' om het OS en de software op te zetten, een andere van 120 of 160gig als scratch disk, en dan een 250+gig schijf als datadisk.

Windows werkt nog altijd het beste als hij zijn eigen (fysieke) schijf heeft en de applicaties hun gang kunnen gaan op (fysiek) onafhankelijke schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Misschien kun je nog beter 2 schijven in raid 0 zetten en deze als temp schijf gebruiken (dus niet als opslag voor dingen die je lang wilt bewaren) Over het algemeen zijn trage schijfen en te weinig geheugen de bottlenecks.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Intel Pentium 4 630 3.0G 800FB 2MB LGA775 BOX

Heb dus besloten dat het deze processor gaat worden..
Pagina: 1