Toon posts:

Harware advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben een tijdje uhm (zie mijn huidig systeem) niet zo bezig geweest me te verdiepen in hardware etc. Momenteel draai ik op een PIII 800Mhz en een PIII 1Ghz. Een en ander wil ik gaan vervangen door een nieuw systeem dat moet voldoen aan de volgende voorwaarden.

-Budget alleen t.b.v. systeem dus excl. monitor, keyboard, behuizing, mouse etc. 1000 Euro.

-Stil
-Stabiel (ik ben geen overclocker etc)
-S-ATA (1x 80 Gb t.b.v. systeem 2x 250 Gb t.b.v Data RAID1)
-Firewire t.b.c. video cam.
-1Gb Memory
-OS gaat Dual boot Debian en XP Pro worden.

Wat is op dit moment tip-top hardware? Ga ik voor Intel of AMD ? ASUS of MSI
Ik heb niet zoveel vertrouwen in commercianten verkopers enzomeer... Dus vandaar dat ik uw gewaardeerde mening vraag...

Thanks,

Peter

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als je zelf de moeite niet wilt nemen om componenten uit te zoeken en reviews te lezen raad ik je aan gewoon een winkel in te stappen en een nieuwe kant en klare pc te kopen, desnoods zonder scherm en muis/toetsenbord.

En als het echt stil moet zijn dan kijk je of ze in de winkel een watergekoelde pc hebben, of anders zeg je dat als eis erbij. Of je gaat in de winkel luisteren of je het stil genoeg vind.

[ Voor 33% gewijzigd door GambitRS op 21-08-2005 12:20 ]

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Ik heb denk wel een voorstel:

Een dualcore proccessor, zeer snel, stabiel en goed te koelen:
AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939, 2,0GHz, 2x512KB, Boxed) 350 euro
Een mooie moederplank, met SLi mogelijk heden:
Asus A8N-SLi 115 euro
De snelste videokaart van het moment:
Asus GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) N7800GTX/TOP/2DHTV 499 euro
2 gigabyte geheugen:
2 maal 1GB PC3200 DDR CL3 (GeIL, GE1GB3200BSC) 230 euro
Samen dus 1200 euro voor deze configuratie.

Maar je kunt ook in plaats van een 7800gtx een 6800gt (ook een prima kaart) voor 180 euro nemen.
Eventueel kun je er twee in SLi zetten voor 360 euro dus, en dan kost het bij elkaar 1050 euro ongeveer.

Verwijderd

Topicstarter
GambitRS schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:18:
Als je zelf de moeite niet wilt nemen om componenten uit te zoeken en reviews te lezen raad ik je aan gewoon een winkel in te stappen en een nieuwe kant en klare pc te kopen, desnoods zonder scherm en muis/toetsenbord.

En als het echt stil moet zijn dan kijk je of ze in de winkel een watergekoelde pc hebben, of anders zeg je dat als eis erbij. Of je gaat in de winkel luisteren of je het stil genoeg vind.
Hmmm in de tijd dat je dit mailtje schreef had je net zo goed een advies kunnen geven....danwel je onthouden van commentaar als de vraag je niet boeit. Kan natuurlijk ook zijn dat je het ook niet weet... Nou ik heb zeker wel het een en ander aan reviews gelezen maar ik hecht meer waarde aan mensen met ervaring zoals aanwezig op dit forum. Wellicht had ik mijn vraag beter moeten formuleren. Ieder mobo heeft wel iets goeds de ene heeft Q-FAN control de ander niet etc. etc. Maar wat is op dit moment dan volgens jou de best presterende processor ?

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:36
Wat ga je er mee doen?
Hoe lang moet die mee?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Verwijderd

Topicstarter
Onder VM Ware Softricity applics sequencen, Af en toe m'n videocam downloaden en wat simpel fragmentjes aan elkaar knopen. Het bekende gebruik van Open Office. Moet zeker weer een jaar of 3 a 4 mee.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:54

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:26:
[...]

Hmmm in de tijd dat je dit mailtje schreef had je net zo goed een advies kunnen geven....danwel je onthouden van commentaar als de vraag je niet boeit. Kan natuurlijk ook zijn dat je het ook niet weet... Nou ik heb zeker wel het een en ander aan reviews gelezen maar ik hecht meer waarde aan mensen met ervaring zoals aanwezig op dit forum. Wellicht had ik mijn vraag beter moeten formuleren. Ieder mobo heeft wel iets goeds de ene heeft Q-FAN control de ander niet etc. etc. Maar wat is op dit moment dan volgens jou de best presterende processor ?
kijk het probleem is gewoon dat got niet voor dit soort vragen is.
de regel is dan ook dat je wel wat werk moet doen wil je een topic zoals dit wil starten.
wat werk is dan dus zelf onderzoek doen en dat soort dingen.

ik zal je wat op weg helpen. kijk naar de amd 64 socket 939
neem ongeveer 1 gb geheugen een paar leuke sata schijfjes en als je games gaat spelen kijk naar de ati radeon series of de Geforce 6 series. je moet echter zelf aan geven hoe veel je per onderdeel uit wil geven en door reviews kan je kijken welke het beste bij jou passen voor welke prijs.

veel suc6

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11-2025
[...]

Het gaat hem er meer om dat je zelf te lui bent om reviews te lezen. De enigste die precies kan zeggen welke hardware aan jouw eisen voldoet ben jij, jij kan beslissen of dat Q-fan van het ene mobo of die extra poort van het andere mobo beter is, gebaseerd op wat je er precies mee wilt.
Ik kan bijvoorbeeld dat q-fan fijn vinden, een ander heeft liever een extra poort, beide meningen hoeven niet compleet ergens op gebaseerd te zijn. Je wilt toch een mobo waar je zelf helemaal tevreden mee bent?
Uit reviews kun je een hoop halen over prestaties, maar ook gebruiksgemak, installatiegemak, enzovoorts.

edit: met ^^ dus

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
[...]

Er is niet zoiets als "de best presterende processor". Het gaat erom wat de beste processor is voor JOUW doeleinden. Dus zou het handig zijn als je die noemt.

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-01 22:15

Mombasa

The Funky Drummer

[...]

Ik geef je het advies om eens een stapel reviews door te spitten, google zal je wel helpen met het vinden ervan. De reviews zijn geschreven door mensen met een waarschijnlijk hogere ervaring dan de gemiddelde forumbezoeker (no offence GoT).

En wat betreft het advies dat GambitRS jou "niet" geeft, het kan soms best verhelderend zijn om gewoon eens een computerwinkel binnen te stappen en alle hardware die er op dit moment in de schappen ligt eens te bekijken/beluisteren (ookal weten lang niet alle verkopers daar evenveel van computers af).

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Qua stilte moet je absoluut voor een AMD gaan momenteel. De gemiddelde P4 processor heeft een energieverbruik van zo'n 110 tot 120 Watt, afhankelijk van het type. De gemiddelde Athlon64 zit zo rond de 70 Watt. Kijk anders eens op de site van BalusC, bij Hardware, CPU-Types. Daar staan zo ongeveer alle processoren van dit moment vermeldt, met bijbehorende specificaties als energieverbruik etc. AMD kun je dus al behoorlijk stil en koel krijgen met luchtkoeling, dan hoef je je geen zorgen te maken over waterkoeling. Als waterkoeling je niet afschrikt, absoluut doen natuurlijk, is vaak nog net een tikje stiller.
Maar zoals al eerder gezegd, het ligt er ook enorm aan wat je met je PC wilt gaan doen. Is videobewerking je main business, dan is P4 nog steeds wel een aanrader, die zijn nog steeds een tikje sneller daarmee. Voor zo ongeveer al het andere biedt AMD meer waarde voor zijn geld.
Dualcore AMD's, X2's, hebben zoals de naam aan doet vermoeden, 2 processoren op 1 chip.
Deze beginnen al behoorlijk betaalbaar te worden. Let er wel op dat je bij AMD erg veel profijt hebt van snel geheugen. Je kan dan beter CL2 geheugen hebben dan CL3. Voor wat het gamen betreft, is op dit moment de GeForce 7800GTX de top, maar dus ook het duurst.

Het ligt er echt maar net aan wat je bedoelingen met het systeem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ok Ok ik begrijp het. (Ben ook al een tijdje niet op GOT geweest..) Dacht dat mijn vraag vrij legitiem was... Enfin, het sequencen van Applics onder Softricity kost vrij veel van je CPU. En de cubes zijn algauw een paar honderd Mb. Verder maakt het me niet uit of bijvoorbeeld Office opstart in 2 of in 3 seconden gamen doe ik er niet mee. Hebben we een X-Doos voor...

Nogmaals mijn nederige dank ;)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Deze vragen kan je met een beetje zoeken wel vinden, kijk bijvoorbeeld eens in PMG FAQ hoe je een keus moet maken uit verschillende hardware. Als je daarna nog specifieke vragen hebt dan kan je hier een topic over openen :)

deze gaat dus dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.