Toon posts:

[XP] Nieuwe computer, moederbord kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gister nieuwe computer binnen gekregen en in elkaar gezet, maar hij doet het niet |:(. Als ik hem aan zet gaan de fans draaien, maar ik hoor geen piepje ofzo er gebeurt helemaal niks. Als ik de monitor aanzet gaat hij na 1sec op stand-bye. DVD-speler doet ook niks, kan ik geeneens openen. Powerled doet het hdled niet. Ik heb alleen de dvd-speler-jumper op master gezet de rest (hd en 3 op mobo) heb ik laten zitten.

Ik heb net geprobeerd hem alleen te starten met mobo, cpu en fans. Fans gaan draaien, maar normaal zou ik ook een piep uit het speakertje moeten horen komen en dat gebeurt niet. En ik weet zeker dat deze goed zit (heb beide kanten geprobeerd ;)).

Conclusie: mobo kapot?
Zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen proberen? Ik heb ook alle stekkertjes al dubbel gecheckt.

-Asrock 939S56-M
-Huntkey LW-6400H 400 Watt
-AMD Athlon 64 Venice 3000+
-Arctic Freezer 64
-Corsair ValueSelect DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Value Serie (2x 512 MB)
-Maxtor DiamondMax Plus 9 80 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/150
-BenQ DVP-1650S 16x, 50x
-Leadtek 6600TD 128Mb

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 11:51 ]

Verwijderd

Mja ik denk dat die stekkertjes die op je moederbord zitten van je aan uit knop enzo niet goed zitten. Weet je zeker dat die stekkertjes precies zo zitten als in de handleiding? Of misschien is er ergens kortsluiting?

Wat een vriend van mij ooit had, had alles geinstalleerd. Maar ze pc ging maar niet aan. Wat bleek nou had die ze moederbord op de kast zeg maar geinstalleerd. Normaal installeer je er van die schroefjes op kan ffe niet op de naam komen, maar dat had hij dus niet gedaan. ;) (tip :9 )

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Probeer het eens met een andere voeding

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:58:
Mja ik denk dat die stekkertjes die op je moederbord zitten van je aan uit knop enzo niet goed zitten. Weet je zeker dat die stekkertjes precies zo zitten als in de handleiding? Of misschien is er ergens kortsluiting?

Wat een vriend van mij ooit had, had alles geinstalleerd. Maar ze pc ging maar niet aan. Wat bleek nou had die ze moederbord op de kast zeg maar geinstalleerd. Normaal installeer je er van die schroefjes op kan ffe niet op de naam komen, maar dat had hij dus niet gedaan. ;) (tip :9 )
Afstandsbusjes bedoel je denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Afstandsbusjes zitten erop, aan/uit knop zit hetzelfde als in de handleiding staat. Kortsluiting zou mischien kunnen, daarom ga ik nu nog eens van voor af aan beginnen.
janster schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:59:
Probeer het eens met een andere voeding
Ik heb alleen nog een 300w voeding, zal ik straks ook is proberen.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:15
Dat je je dvdspeler niet open kunt doen staat totaal los van het feit dat er wat met je moederbord zou kunnen zijn. LED's werken maar in 1 volgorde van plus en min. Mijn ervaring is dat je de tekst die op het stekkertje staat aan de onderkant of rechterzijkant van het moederbord moet hebben. Vergeet ook niet de P4-stekker aan te sluiten. Zonder die krijgt de CPU niet genoeg te eten.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Jup, dat was hem. Ik was de P4 stekker er vergeten in te steken 8)7 8)7. Sluit het topic maar, sorry mensen!
Pagina: 1