ik heb een msi RS480m2-IL moederbord aangeschaft voor mijn media center. op dit moederbord zit een onboard grafische chip (de x200 welke een afgeslankte x300 is)
dit moederbord heeft 3 aansluitingen voor een scherm te weten: D-Sub, S-VHS, composiet.
ik wil 2 schermen aansluiten op dit moderbord namelijk een 19 inch crt monitor en een tv.
ik wil dat deze schermen tegelijk functioneren. liefst met een ander beeld maar als het niet gaat in ieder geval hetzelfde beeld dus een kloon.
als ik in de beeldscherm eigenschappen : "Het windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor" aanvink bij de 2e monitor (de tv) en op toepassen klik gaat mijn scherm even op zwart en daarna is het vinkje weer uitgevinkt. de tv geeft dan dus geen beeld.
ik kan wel via de ati catalyst control center alleen de tv aan krijgen maar dan werkt de monitor niet.
overige specs:
processor: athlon 64 3000+
geheugen: 1024mb
hdd: seagate 160 gb sata
club3d zap 1000 tv kaart
nec 3540 dvd brander
resolutie crt: nu 1280x1024 maar ik heb ook 1024x768 en 800x600 geprobeerd.
ik heb ultramon geinstaleerd maar ook hier kan ik ook het 2e scherm niet aanzetten. het vinkje is niet grijs maar het werkt gewoon niet.
de De grote tv-out FAQ geeft veel oplossingen maar dit zijn veelal dingen die ik zelf al heb geprobeerd.
de FAQ geeft ook het volgende
dit moederbord heeft 3 aansluitingen voor een scherm te weten: D-Sub, S-VHS, composiet.
ik wil 2 schermen aansluiten op dit moderbord namelijk een 19 inch crt monitor en een tv.
ik wil dat deze schermen tegelijk functioneren. liefst met een ander beeld maar als het niet gaat in ieder geval hetzelfde beeld dus een kloon.
als ik in de beeldscherm eigenschappen : "Het windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor" aanvink bij de 2e monitor (de tv) en op toepassen klik gaat mijn scherm even op zwart en daarna is het vinkje weer uitgevinkt. de tv geeft dan dus geen beeld.
ik kan wel via de ati catalyst control center alleen de tv aan krijgen maar dan werkt de monitor niet.
overige specs:
processor: athlon 64 3000+
geheugen: 1024mb
hdd: seagate 160 gb sata
club3d zap 1000 tv kaart
nec 3540 dvd brander
resolutie crt: nu 1280x1024 maar ik heb ook 1024x768 en 800x600 geprobeerd.
ik heb ultramon geinstaleerd maar ook hier kan ik ook het 2e scherm niet aanzetten. het vinkje is niet grijs maar het werkt gewoon niet.
de De grote tv-out FAQ geeft veel oplossingen maar dit zijn veelal dingen die ik zelf al heb geprobeerd.
de FAQ geeft ook het volgende
maar ik wil niet geloven dat het niet mogelijk is vooral ook omdat ik lees dat veel mensen juist dit moederbord gebruiken voor een mce.tv-out:
Het is niet mogelijk om de 2e monitor uitgang EN de tv-out tegelijkertijd te gebruiken. ATi heeft ook niet te kennen gegeven hier iets aan te willen doen.
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk