Computerspeakers vervangen, goed idee?

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://itc.ua/img/dpk/2001/10/5_Creative_DTT2200_2.jpg

Ik heb nu deze computerspeakers. Ik vind het geluid niet echt goed, ik heb het gevoel dat ik een heleboel niet hoor. Nou hebben wij beneden nog een oude Philips platenspeler staan met grote 200mm woofer en 125mm mid-range + kleine tweeter. Een volwaardige 3-weg speaker dus.
Na er even naar geluisterd te hebben vind ik het geluid echter veel beter door de verschillende speakertjes, ook al is het een gedateerd apparaat. Volgens mij is een 3-weg speaker gewoon veel beter dan wat ik nu heb.

Ok, de set die ik nu heb heeft dan wel een subwoofer maar echt groot is die niet en als hij aanstaat is het ook niet echt overtuigend.

Mij plan was om nieuwe speakers aan te schaffen en jawel, 3-weg speakers.

Mijn oog is toeg gevallen op deze redelijk simpele maar ubergoedkope 3-weg speakers van Mc Crypt:

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/xl/3000_3999/3000/3000/3003/300373_BB_00_FB.EPS.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/xl/3000_3999/3000/3000/3003/300373_LB_00_FB.EPS.jpg

Userreviews:
Ruben|S: Het zijn echt super speakers! Ik dacht dat ze flut waren omdat ze zo goedkoop
zijn... Maar ze geven super geluid. De bass is super, en het geluid is mooi
zuiver.
Wim S: Ik ben zeer tevreden, het geluid van de speakers is zeer goed, vrij goede bas
weergave. En mijn speakers hebben heel wat overleefd, dus de duurzaamheid is
ook zeer goed! (een jaar of meer in bezit)
De bedoeling is dus dat ik er vier aansluit op de plek waar mijn huidige satelieten zitten. Ik weet dat er nogal een verschil is tussen een 50 watt speakertje en 300 watt vooral voor de versterker zal het doorbijten zijn maar ik probeer het denk ik toch maar gewoon. Het enige nadeel is dat ik nergens een losse versterker kan vinden voor zulke setups, voor het geval ik deze sub+amp per ongeluk opblaas of iets dergelijks.

Ik wou dus weten of hier iemand ervaring mee heeft en of andere speakers als vervangers voor beter geluid of losse versterkers die met 5.1 overweg kunnen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik denk niet dat deze gaan werken op de versterker/subu van je huidige setup.
Je probeert dus zometeen gewoon "normale" speakers aan te sluiten op een simpel computerspeaker versterkertje. Waarschijnlijk ga je met de weerstanden in de knup raken. Zo uit mijn hoofd gezegd draaien de meeste computerspeakers op 4 Ohm, en huis-tuin-en-keuken-speakers op 8 Ohm.
Je zult dus erg weinig overhouden aan vermogen.
Losse 5.1 versterkers zijn er ook wel, alleen niet echt goedkoop over het algemeen.

Verwijderd

Je gaat troep door troep vervangen. Nuff said.
Kijk liever naar wat budgetspeakers (geen compuspeakers dus) met een los versterkertje. VEEL beter geluid voor misschien iets meer geld.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 10:03 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Idd, dit is idd troep tegen troep wisselen. Daarnaast hebben deze geen magnetishe afscherming. Als je nog een non-lcd scherm hebt, is dat sowiso een no-no!

Spaar liever door voor wat echt leuke speakers. Hoeft niet eens über duur te zijn, maar dit is echt gewoon troep!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 10:02:
Je gaat troep door troep vervangen. Nuff said.
Kijk liever naar wat budgetspeakers (geen compuspeakers dus) met een los versterkertje. VEEL beter geluid voor misschien iets meer geld.
Of beter nog, neem actieve speakers. Ik heb zelf de Behringer Truth B2031 studio monitors, dingen zijn loepzuiver en zien er effe wat mooier uit dan die gele apparaten van hierboven, maar goed misschien wat over de top ;)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zijn dat niet die bekende praxis-gamma speakers? :?
Heb ze wel vaker gezien bij feestjes. Vond ze nou niet echt denderend.
Je sub/versterker heeft denk zowiezo te weinig vermogen om er 4 van aan te sturen. Wat BredeP ook zegt dus :)
Ik zou eerder sparen voor een aparte versterker + boxen. En koop dan ook een fatsoenlijke geluidskaart voor je pc. Als je tenminste nog met onboard werkt. :)

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://global.jazzspeakers.com.tw/ebiz/_file/2384/md/MD0000002384000063_enlarge0.jpg

Ik zit nou te denken aan deze complete nieuwe set, aangezien het gewoon beter is om een complete set te kopen.

Niet zo duur eigenlijk 150 euro (alternate), komt geloof ik uit 2002 en was toen iets van 380 dollar.

Hier is de (enige) review: http://www.technoyard.com...devices/j9940/page_1.html

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-02 06:23
die lelijke überdingen zijn gewoon slecht... komt bijna geen bass uit.. of mooi zuiver geluid

als je dan toch mooi geluid wil kan je beter zelf een box gaan bouwen...

die 5.1 set daar is een goeie stap vooruit :)

[ Voor 41% gewijzigd door NomadTitan op 21-08-2005 13:33 ]

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Ik snap niet hoe die Mc Crypt speakers aan goede user reviews kunnen komen. Ok, ze zijn goedkoop en geven geluid, maar stopt het dan ook. Ik heb zelf zulk een setje gehad voor in m'n garage. Had er eerst degelijke Philips boxen, maar die waren na 25 jaar helaas overleden. In een garage waar het wel eens smerig wilt worden wou ik nu niet meteen nog eens dure speakers kopen en in een locale bouwmarkt kwam ik de Mc Crypt speakers tegen... Niet dat ik er bijzonder veel van verwachtte, maar voor in de garage zou dat meer dan goed genoeg zijn...

Hoe mis kon ik zijn... Het geluid is AFSCHUWELIJK slecht. Bas is nauwelijks aanwezig, de middentonen veel te nadrukkelijk en het hoog vervormd aanzienlijk. Als ik gas geef met m'n oude Philips amp, dan hoef ik niet eens hard te gaan om de woofer helemaal te oversturen. Nochtans zouden de luidsprekers zogezegd 300 Watt aankunnen. Mijn Philips ampje uit de jaren 70 levert niet eens een derde daarvan en kan de Mc Crypt's volledig overbelasten...

Na enkele dagen heb ik ze maar weggegooid, want jezelf pijnigen is nergens goed voor. Ik heb nu een relatief goedkoop tweedehands setje Philips luidsprekers (echte luidsprekers - geen Mc Crypt troep) in de garage. Dat zijn natuurlijk geen B&W's, maar ze geven goed geluid voor in een garage.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:57:
[...]

Of beter nog, neem actieve speakers. Ik heb zelf de Behringer Truth B2031 studio monitors, dingen zijn loepzuiver en zien er effe wat mooier uit dan die gele apparaten van hierboven, maar goed misschien wat over de top ;)
Indd, ik heb de Behringer Truth B2030 studio monitors, en die zijn gewoon prachtig ;) Kosten hier iets over de 100€ voor een paar (de passieve versie, als je dus al een versterker hebt) en die geven gewoon prachtig en veel geluid! Ik heb er mijn Dj booth + PC op aangesloten, en ze geven echt wel voor heel het huis als ik wil, echt goede koop die dingen! + ze zijn volledig magnetisch afgeschermt.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-02 06:23
mahi schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 13:38:
Ik snap niet hoe die Mc Crypt speakers aan goede user reviews kunnen komen. Ok, ze zijn goedkoop en geven geluid, maar stopt het dan ook. Ik heb zelf zulk een setje gehad voor in m'n garage. Had er eerst degelijke Philips boxen, maar die waren na 25 jaar helaas overleden. In een garage waar het wel eens smerig wilt worden wou ik nu niet meteen nog eens dure speakers kopen en in een locale bouwmarkt kwam ik de Mc Crypt speakers tegen... Niet dat ik er bijzonder veel van verwachtte, maar voor in de garage zou dat meer dan goed genoeg zijn...

Hoe mis kon ik zijn... Het geluid is AFSCHUWELIJK slecht. Bas is nauwelijks aanwezig, de middentonen veel te nadrukkelijk en het hoog vervormd aanzienlijk. Als ik gas geef met m'n oude Philips amp, dan hoef ik niet eens hard te gaan om de woofer helemaal te oversturen. Nochtans zouden de luidsprekers zogezegd 300 Watt aankunnen. Mijn Philips ampje uit de jaren 70 levert niet eens een derde daarvan en kan de Mc Crypt's volledig overbelasten...

Na enkele dagen heb ik ze maar weggegooid, want jezelf pijnigen is nergens goed voor. Ik heb nu een relatief goedkoop tweedehands setje Philips luidsprekers (echte luidsprekers - geen Mc Crypt troep) in de garage. Dat zijn natuurlijk geen B&W's, maar ze geven goed geluid voor in een garage.
Klopt, ik denk dat die reviews komen van mensen die niet Nauwlettend letten op de geluids kwaliteit en er geen bal verstand van hebben.. omdat ze simpelweg overgaan van een 2.0 setje met 30Watt en dan 'die boxen' horen...
Die boxen moet je echt niet nemen.. ze zijn veels te slecht en tjah zoals ik al zei.. als je betere boxen wilt ga zelf dan bouwen :)

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:34

M-ThijZ

Riding on Rails

eww Mc Crypt speakers. :/

Nee, neem liever wat degelijk spul. En het is trouwens ook niet mogelijk om die satteliet speakertjes te vervangen door andere exemplaren, gewoon omdat deze op elkaar zijn afgestemd.
Als ik naar het bovenste plaatje kijk zie ik ook dat er maar een speaker in die sattelietjes zit, dus ik neem aan dat alleen de mid-tonen naar deze speakertjes worden gestuurd. Je kunt er dan wel een 3-weg systeem achter zetten maar je schiet er weinig mee op.

Moet het trouwens perse een 3-weg systeem zijn? Zelf heb ik hier twee Jamo (90) luidsprekers staan, deze zijn 2-weg, maar het is echt niet zo dat ik een deel mis.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 17:19
Een maat van me had dezelfde speakers(alllen dan zwart ipv geel) in een speedboot gezet, allejezus wat een crap was het zeg, zelfs een autoradio kon deze brakke speakers helemaal over de zeik krijgen.
Beter hangen ze Wim S en Ruben S dus ook maar gelijk op, voor de meeste foute reviews ter aller tijden!

We hebben de speakers toen ook maar voor de gein gelijk maar stuk gehakt met een bijl (en dat verdienden ze zeker!!!).

Later gewoon b-merk ovale autospeakers gemonteerd, waarbij hier al veel meer bas, muziek en kwaliteit uit kwam.

[ Voor 14% gewijzigd door Carel op 21-08-2005 14:06 ]

Pagina: 1