Ik heb nu deze computerspeakers. Ik vind het geluid niet echt goed, ik heb het gevoel dat ik een heleboel niet hoor. Nou hebben wij beneden nog een oude Philips platenspeler staan met grote 200mm woofer en 125mm mid-range + kleine tweeter. Een volwaardige 3-weg speaker dus.
Na er even naar geluisterd te hebben vind ik het geluid echter veel beter door de verschillende speakertjes, ook al is het een gedateerd apparaat. Volgens mij is een 3-weg speaker gewoon veel beter dan wat ik nu heb.
Ok, de set die ik nu heb heeft dan wel een subwoofer maar echt groot is die niet en als hij aanstaat is het ook niet echt overtuigend.
Mij plan was om nieuwe speakers aan te schaffen en jawel, 3-weg speakers.
Mijn oog is toeg gevallen op deze redelijk simpele maar ubergoedkope 3-weg speakers van Mc Crypt:

Userreviews:
Ruben|S: Het zijn echt super speakers! Ik dacht dat ze flut waren omdat ze zo goedkoop
zijn... Maar ze geven super geluid. De bass is super, en het geluid is mooi
zuiver.
De bedoeling is dus dat ik er vier aansluit op de plek waar mijn huidige satelieten zitten. Ik weet dat er nogal een verschil is tussen een 50 watt speakertje en 300 watt vooral voor de versterker zal het doorbijten zijn maar ik probeer het denk ik toch maar gewoon. Het enige nadeel is dat ik nergens een losse versterker kan vinden voor zulke setups, voor het geval ik deze sub+amp per ongeluk opblaas of iets dergelijks.Wim S: Ik ben zeer tevreden, het geluid van de speakers is zeer goed, vrij goede bas
weergave. En mijn speakers hebben heel wat overleefd, dus de duurzaamheid is
ook zeer goed! (een jaar of meer in bezit)
Ik wou dus weten of hier iemand ervaring mee heeft en of andere speakers als vervangers voor beter geluid of losse versterkers die met 5.1 overweg kunnen.