Toon posts:

kan mpeg bestand niet openen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.575 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mpeg bestand op mijn pc staan en ik kan hem maar niet openen met nero of media player. als ik help doe bij de media player, krijg ik deze site.

Windows Media Player Error Message Help

You've encountered error message C00D109B while using Windows Media Player. The following information might help you troubleshoot the issue.

Cannot perform the requested action
Windows Media Player cannot perform the requested action. You might encounter this error message for one of the following reasons:
A codec that is required for playback is not installed on your computer. If you know which codec you need to install, try searching for the codec at WMPlugins.com or at MSN Search, and then install the codec.
For general information about codecs, see Top Questions about Codecs in Windows Media Player.
Windows Media Player might not support the file type (also known as the file container format) that you are trying to play (for example, Ogg or QuickTime). If this is the case, you might be able to resolve the issue by installing a third-party program that does support the file type, and then trying to play the file in Windows Media Player again.
The file name extension might provide some clue about which program you might need to install. To determine which programs are associated with a particular file name extension, see the FILExt Web site.
The file might be corrupted. If you suspect that the file is corrupted, ask the content provider for a copy of the file that is not corrupted.

een mpeg hoord toch gewoon door nero en mediaplayer geopend te kunnen worden? kan iemand mij hier mee verder helpen?

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:53

SkyStreaker

Move on up!

Probeer eens te kijken met G-Spot
Daarin kan je verteld worden welke codec je moet gebruiken. Verder kan je ook kijken op www.fourcc.org voor een overzicht van alle algemeen en minder algemeen bekende videocodec-codes.

[ Voor 20% gewijzigd door SkyStreaker op 21-08-2005 09:57 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Topicstarter
OKey, ik ben er nu dus achter dat het een Xdiv bestand zou moeten zijn. en ik heb ook netjes de codecs geinstalleerd. maar nero kan hem nog steeds niet uitlezen. wie kan mij helpen op dit Xdiv bestand te branden? Moet een kadootje worden voor mijn dochter van 12 die vandaag thuis komt van vakantie

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 21:59
Ik neem aan dat je XviD bedoelt? ;) Dit betekent dat je de bestandsnaam even moet veranderen in een .avi bestand. Liefst in een DOS scherm. Grote kans dat mediaplayer hem dan wel kan lezen. Je wilt hem dus branden met nero? doe dat dan maar gewoon als bestand op een datacd. Vooropgesteld dat je een speler hebt die XVID aankan.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, mijn dvd kan dat niet aan. helaas! Maar als ik hem omzet naar avi, dan moet nero hem toch ook wel herkennen? en hoe moet ik dat in dos veranderen? ik heb nog nooit in dos gewerkt!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 21:59
Kijk als hij dus inderdaad Xvid is kun je (jij) hem alleen op de PC afspelen. Het lijkt me voor jou ook wat lastig om hem over te zetten naar een bestand wat jou DVD speler lust. Er zijn daarvan wel genoeg topics en guides te vinden trouwens. Als je een echte mpeg1 of mpeg2 versie kunt "vinden", kun je beter die gebruiken en op een DVD branden.

Om hem in een avi te veranderen verander je het beste eerst de naam in de verkenner tot iets met maximaal 8 tekens. Dan ga je naar start-uitvoeren. tik "command" in zonder aanhalingstekens. Nu ben je in een dosbox, ga naar het juiste pad met "cd.." en "cd blabla" en eventueel van station wisselen met d: e: etc. Heb je het bestand gevonden met het "dir" commando, doe dan "rename filmpje.mpg filmpje.avi" en klaar. Hopelijk lukt het je... :+

[ Voor 9% gewijzigd door Initial G op 21-08-2005 12:06 ]

Pagina: 1