[2003] Event ID 1508: UserClass.dat corrupt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:11
Vandaag startte ik mijn server opnieuw op wegens het verwijderen van een harde schijf en toen de PC weer opgestart was zag ik rare meldingen in het logboek. Het lijkt erop dat het bestand UserClass.dat corrupt is geraakt :(
Datum 21-8-2005
Tijd 3:46:48
Type: Fout
Bron: Userenv
Categorie: Geen
Gebeutenis-id: 1508
Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer: SERVER2K3

Windows kan het register niet laden. Dit wordt vaak veroorzaakt door onvoldoende geheugen of onvoldoende beveiligingsrechten.

Detail: De configuratieregisterdatabase is beschadigd. voor C:\Documents and Settings\NetworkService\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows\\UsrClass.dat.
Datum 21-8-2005
Tijd 3:46:48
Type: Fout
Bron: Userenv
Categorie: Geen
Gebeutenis-id: 1500
Gebruiker: NT AUTHORITY\Netwerkservice
Computer: SERVER2K3

Windows kan u niet aanmelden omdat uw profiel niet kan worden geledan. Controleer of u met het netwerk bent verbonden en of het netwerk correct werkt. Neem contact op met de netwerkbeheerder indien het probleem blijft bestaan.

Detail: De configuratieregisterdatabase is beschadigd.
Wat eventueel de oorzaak zou kunnen zijn (ben haast wel zeker) is het feit dat vorige week de stroom een keer uitgevallen is geweest.

Heeft iemand een goede oplossing om dit zo netjes mogelijk te herstellen?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Misschien systeemherstel eens proberen :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En waarom heb je zelf nog niet op EventID.net gezocht?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Titel iets aangepast :)

• ScuL
RobIII schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 04:20:
Misschien systeemherstel eens proberen :?
Dat gebruik ik niet :P
Brahiewahiewa schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 10:02:
En waarom heb je zelf nog niet op EventID.net gezocht?
Die site ken ik niet :) Maar als ik het zo zie staat daar ook niet direct een oplossing.
Tevens lijkt me de oorzaak nogal duidelijk, het bestand is beschadigd. Vraag is echter; hoe reparereer ik het weer. Windows overnieuw installeren wil ik niet, en het bestand vervangen met een (kaal) origineel voel ik ook weinig voor omdat ik dan waarschijnlijk mijn useraccount niet meer in kom. Het is trouwens wel zo dat álles gewoon normaal werkt verder, op die melding na.

Verwijderd

Nou ik zie daar toch zo een aantal punten staan die je mooi uit kunt proberen om te zien of dat de melding oplost :)

• ScuL
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:17:
Nou ik zie daar toch zo een aantal punten staan die je mooi uit kunt proberen om te zien of dat de melding oplost :)
voor nr #1 staat de oplossing in een afgeschermd gedeelte waar ik niet kan kijken.
#2 kan ik ook niet zien om die reden
nr #3 is fijn maar dat kan ik niet downloaden :{
en nr #4 - ntuser.dat heeft er geen bal mee te maken :X

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
-ScuL- schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:34:
Jij hebt Windows geschreven en kunt dat dus zo zeggen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ScuL
Neen ntuser.dat is niet corrupt anders kon ik sowieso niet aanloggen, ik kan nu gewoon werken op de machine. Ik heb overigens UPHC gedraaid nu en het heeft verder niets geholpen.

Misschien moet ik er even bij vertellen dat na een scandisk (fouten detecteren+repareren) deze file ook in het herstel-logboek vermeld wordt.
"Scandisk heeft beschadigde clusters ontdekt in het bestand UsrClass.dat. ~ Poging om te herstellen" - of iets in die zin. En dat heeft ook niet geholpen :{

[ Voor 49% gewijzigd door ScuL op 21-08-2005 12:11 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

-ScuL- schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:34:
[...]voor nr #1 staat de oplossing in een afgeschermd gedeelte waar ik niet kan kijken.
Is helemaal niet afgeschermd. Zo'n "M814584" is gewoon een link naar
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;814584
Als jij bereid bent om een stukje privacy in te leveren, kun je in één keer doorklikken; anders moet je even een extra browser venstertje openen en het nummer overtikken
#2 kan ik ook niet zien om die reden
nr #3 is fijn maar dat kan ik niet downloaden :{
Nee, maar als ntuser.dat is "rebuilt on restart" dan zou dt voor usrClass.dat ook kunnen gelden, natuluk.
-ScuL- schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:13:
[...]het bestand vervangen met een (kaal) origineel voel ik ook weinig voor omdat ik dan waarschijnlijk mijn useraccount niet meer in kom...
C:\Documents and Settings\NetworkService\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows\\UsrClass.dat staat niet in jouw profile, maar in dat van de Network Service

'k Moet zeggen dat je voornamelijk bezig lijkt met het zoeken van argumenten om geen eigen initiatieven te hoeven ontwikkelen. Met zo'n instelling kun je eigenlijk beter naar een betaalde helpdesk verkassen; daar kun je de mensen die je volges jouw niet goed genoeg helpen, gewoon afzeiken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1