Blauw scherm na installatie forceware videodrivers

Pagina: 1
Acties:

• technicks
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-02-2024
hallo.
ik heb een probleempje met mijn display driver.

ik heb een geforce 6600 pci express 256mb videokaart.
mijn huidige driver versie is 6.14.10.6631.
mijn pc loopt op windows xp media center.
amd athlon 64 processor 3500+.

bij verschillende spellen die ik speel word mij geadviseerd om mijn drivers te updaten.
dus ik ga naar de site van nvidia en download daar de geupdate versie voor mijn kaart.
dit word stap voor stap gedaan dus ik ben er zeker van dat ik de juiste versie heb.
voor het instaleren van de nieuwe drivers heb ik de oude verwijderd.
maar nu begint het geouwehoer. als ik de nieuwe wil instaleren dan word eerst de instalatie
voltooid. dan duurt het een paar seconden en dan krijg ik een blauw beeld.
er staat dat het word veroorzaakt door nv4_disp.dll en dat er gekeken moet worden of de stuurprogramma's goed geistaleerd zijn.
daarna start de pc opnieuw op. als ik niet naar veilige modus ga en de drivers verwijder dan herhaald zich dit tot vervelens toe. hopelijk weet iemand iets om het te verhelpen. gr. nick

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:39
Heb je je antivirus software uit staan? De realtime protection? Daar wordt namelijk omgevraagd.

Is het alleen bij de nieuwste drivers, of heb je het ook met oudere?
Ik kan me niet voorstellen dat er geen andere packages tussen zitten vanaf 66.31 tot nu ;)

Twitch: Phyloni1

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 12:29
Als je de laatste versie van de nvidia driver wilt gebruiken (77.77) en je hebt een moederbord met nforce chipset, dan moet je eerst de moederbord drivers upgraden naar 6.65 of hoger. Pas daarna de video drivers doen.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:10
Omdat het fout gaat bij het installeren van de drivers is dit meer iets voor VB :)
SPV --> VB dus.
Overigens is er genoeg te vinden over nv4_disp.dll errors als je de search even gebruikt.