[Apache/phpbb] geen verbinding vanaf lokaal IP *

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-08 12:52
ik heb een apache server draaien en een forun erop gezet.
mensen kunne van buitenaf wel inlggen en regristreren maar ik zelf niet omdat ik via mijn lan ip moet verbinden met me server maar phpbb verbind mij door via mijn wan ip als ik in wil loggen.

help?

Inventaris - Koop mijn meuk!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:59

M-ThijZ

Riding on Rails

hosts file of DNS aanpassen.

Verder moest je geen tweede topic openen maar het oude laten verplaatsen.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

surf via een proxy naar je forum

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik wordt trouwens wel een beetje bang van mensen zoals jij die servers draaien.

Ben je wel security-minded bezig?

Trouwens, dit is ook absoluut geen apache probleem. Het is een probleem wat bij jezelf ligt aangezien apache netjes zijn werk doet maar je zelf achter een router met NAT zit.

[ Voor 44% gewijzigd door M-ThijZ op 21-08-2005 02:44 ]

• chaoscontrol
hoe kom ik aan een proxy??

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik heb gehoord dat ze hier in de aanbieding waren.

• chaoscontrol
uitverkocht...
underground url mss?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Bel eens met je provider. Of nog beter, kijk eens op hun site. Staat meestal onder "server instellingen".

You can't have everything. Where would you put it?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

chaoscontrol schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 02:46:
uitverkocht...
underground url mss?
Illegale URL's worden niet echt op prijs gesteld hier ;)
Algemene zaken
[...]
• Geen criminele praktijken.
• Geen licentie- of copyright-schendingen zoals links naar warez, cracks, MP3's en divx.
Wat M-ThijZ wil zeggen is: zoek eens op Google naar gratis proxy's. Hoezo kom je trouwens niet bij de server? Dat je via een LAN IP niet kan verbinden is onzin, natuurlijk kan dat wel, tenzij je expliciet aangeeft dat dat niet mag. Wat voor error krijg je in je browser? Time-out? 403? 404? Staat er iets in de access logs van apache? Geef wat duidelijk aan wat er precies aan de hand is, alsjeblieft.

[ Voor 4% gewijzigd door the_shadow op 21-08-2005 10:44 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

chaoscontrol, ten eerste; je berichten zijn moeilijk leesbaar door het ontbreken van enige leestekens of hoofdletters. Ten tweede; je probleem is redelijk basic en al zeer vaak voorbijgekomen op GoT. Ten derde; het zogenaamde crossposten wordt niet gewaardeerd op GoT. Het meerdere malen openen van een topic; of spammen van je eigen topics in andere topics is dus geen goed idee. Ik sluit je topic hierbij dan ook met het verzoek zelf in het vervolg te zoeken voor je een topic opent, en in het vervolg leestekens te gebruiken :) Lees ook Policy: Alle regels die op het forum gelden even door :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik was al aan het typen en vind het zonde om weg te gooien, dus aanvullend op bovenstaande nog even wat zaken ondanks dat het al op slot is. Zie het als tips voor het oplossen van dit probleem en voor het openen van een topic een volgende keer :)

Waarom ging je niet in op de informatie die je al kreeg in Professional Networking & Servers ? Handig als je dat wel doet, hoeven we niet van voren af aan te beginnen en dat scheelt ook jou tijd. Geef dan voortaan ook aan hoe de relevante situatie precies is (netwerkconfiguratie etc) en doe dit alles ajb voortaan meteen in je topicstart aangezien we hier geen helpdesk zijn waar we graag tegen een euro per minuut zaken voor iemand uitzoeken ;)

Ik pas je topictitel trouwens aan: 'apache problem' zegt niets over je probleem of vraag en zoals je zelf al aangeeft is het niet Apache maar phpbb. DIt zodat een volgende met dezelfde vraag het topic tenminste kan vinden.

Je bent inderdaad niet bepaald de eerste met deze vraag: zoek evt. specifiek in Network Troubleshooting even naar mensen met dezelfde vraag. Je wilt waarschijnlijk kijken naar loopback functionaliteit in je router (of idd. je hosts file aanpassen of een proxy server gebruiken). Hetzelfde natuurlijk op het phpbb forum zelf: daar gaan bijvoorbeeld http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=317210 en http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=314989 er volgens mij over. Kortom: al heel erg veel info om door te nemen. Neem dat dus even door, hoeven we niet het wiel opnieuw uit te vinden :) Enige termen die je niet kent kan je bijna altijd gewoon opzoeken.

Met de info aldaar moet je er al helemaal uitkomen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.