[PHP] GIF Compressie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 15:00
Beste Tweakers,

Ik ben erin geslaagd om met PHP en Imagick een bewegend .gif plaatje te kunnen genereren uit een paar losse plaatjes.

Allemaal leuk en goed, maar nu krijg ik het volgende probleem: Mijn plaatjes worden te groot.
Als ik 5 plaatjes bij elkaar voeg is de .gif ongecomprimeerd ongeveer 250kb...

Nu zoek ik dus een oplossing om de .gif te comprimeren, ik weet dat dit kan met de compressiemethode LSW, alleen deze kan je alleen gebruiken met een licentie volgens mij.
Als je deze licentie niet hebt werkt de methode gewoon niet en dat heb ik in ieder geval.

Dus, weet iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank _O_
Mvg Xalo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ehm, AFAIK is gif standaard al gecomprimeerd met het LZW-algoritme. Ik denk dus dat je probleem zal zitten in het aantal (unieke) frames in je animatie, en het aantal kleuren in je palet.

Trouwens, de patenten op het LZW algoritme zijn volgens mij al een jaar geleden verlopen. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door NMe op 21-08-2005 01:38 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
Hmm ja zoiets had ik al gelezen.

Maar als ik met de exec() functie in PHP Imagick aanroep, en ik zet erbij: -compress None
Dan wordt het plaatje evengroot, dus ik had meer de gedachte dat hij dus niet werkte.

Hmm, ik heb nu dus 5 plaatjes, verschillen steeds maar een heel klein beetje van elkaar en ik weet zeker dat als je het met een programmatje op de PC in elkaar zet dat hij dan minder dan 50 kb is.

Dus wat zijn verdere opties?
- Kleurenpalet
- Unieke frames in animatie.

Fill me up ;)

Thanks alvast :D Ik ga morgen experimenteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gebruik je misschien een oude versie van ImageMagick, die nog dateert van voor het vervallen van het LZW-patent? Misschien dat zo'n versie standaard alle gifs uncompressed laat, maar dat zou je even moeten opzoeken op hun site. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
Hmm ik zal het morgen eens opzoeken, als het zo is weet ik wel zeker dat PCextreme een nieuwe erop wilt zetten, maar ik twijfel eraan dat het de oude is :P

Edit:
Ik heb zojuist een topic geopent bij mijn Webhosting, dan weet ik zo of het aan de versie ligt *O*

[ Voor 28% gewijzigd door Xalopalyps op 21-08-2005 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WormLord
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 10:10

WormLord

Devver

Voor zover ik weet is gif altijd gecomprimeerd. Dat is nou eenmaal onderdeel van de gif-standaard.

Bij animated gif's heb je echter wel andere mogelijkheden om ruimte te besparen door in vervolg frames alleen de wijzigingen op te nemen, en niet het hele beeld. Hierdoor kunnen die dan beter gecomprimeerd worden en kunnen ze soms ook kleiner zijn.
Pagina: 1