De externe diskdrive is gekoppeld aan twee usb poorten dit zou ruimvoldoende moeten zijn om het geheel te laten werken. En dit werkt dus ook zolang ik het maar acherop de pc aansluit.
Als ik het aansluit met een cardreader reader met twee usb aansluitingen (daarop aangesloten via vrij lange usb kabels, ca 1 meter) Dan is de data overdracht traag en klikt de drive soms weg net alsof de drive niet genoeg spanning krijgt.
Is het mogelijk om in die cardreader de voedings spanning uit de voeding te halen de 5 volt en de gnd?
dus de rode en de zwarte draad in de cardreader solderen.
het printje heb ik al bekeken is dat is enkel printbanen geen chips of iets dergelijks
Moet ik dan de gnd van de twee usb poorten van het moederbord afkoppelen?
de twee 5 volt aansluitingen van de usb poorten ook afkoppelen?
Zodat als boven staande afgekoppeld wordt je enkel nog twee draden voor de data overdracht gebruikt.
Iemand die hier het antwoord op weet of deze truuk als eens uitgehaald heeft?
Of zou het een kabel reflectie probleem kunnen zijn??
extra info
Deze persoon heeft ook problemen met de 2,5 ubs werkend te krijgen.
Externe 2.5" in USB2 behuizing krijg te weinig stroom (?)
Als ik het aansluit met een cardreader reader met twee usb aansluitingen (daarop aangesloten via vrij lange usb kabels, ca 1 meter) Dan is de data overdracht traag en klikt de drive soms weg net alsof de drive niet genoeg spanning krijgt.
Is het mogelijk om in die cardreader de voedings spanning uit de voeding te halen de 5 volt en de gnd?
dus de rode en de zwarte draad in de cardreader solderen.
het printje heb ik al bekeken is dat is enkel printbanen geen chips of iets dergelijks
Moet ik dan de gnd van de twee usb poorten van het moederbord afkoppelen?
de twee 5 volt aansluitingen van de usb poorten ook afkoppelen?
Zodat als boven staande afgekoppeld wordt je enkel nog twee draden voor de data overdracht gebruikt.
Iemand die hier het antwoord op weet of deze truuk als eens uitgehaald heeft?
Of zou het een kabel reflectie probleem kunnen zijn??
extra info
Deze persoon heeft ook problemen met de 2,5 ubs werkend te krijgen.
Externe 2.5" in USB2 behuizing krijg te weinig stroom (?)