Explorer.exe/firefox.exe errors

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-08 23:33
Hallo, sinds ik 2x512mb pc3200 bij m'n bestaand 2x256mb pc3200 heb gezet, krijg ik verschillende foutmeldingen, het gaat hier altijd om een een fout die opgetrede is in een bepaalde .exe. Dit verschilt van explorer.exe tot firefox.exe, ook met windowsmediaplayer en internet explorer heb ik er last van. Soms gelijk bij het opstarten van het des betreffende programma, of soms na 5min. Ook heb ik soms last een willekeurige reboot.
Ik heb windows al opnieuw geinstalleerd, maar dat gaf geen effect, sterker nog, ik kan nou microsoft office 2003 niet meer installeren doordat een bepaald .cab bestand op de cd beschadigd is :? , maar de cd doet het bij een vriend van mij wel...ik kan nu nog geen memory test doen omdat ik op dit moment niet thuis ben. Maar ik kan me dus niet voorstellen doordat het geheuge misschien niet goed werkt, ik bij bijna elk programma een foutmelding krijg...

Mijn systeem:
Pentium 4 2,8ghz HT
2x256mb @400mhz + 2x512mb @400mhz (draaien allebei dual channel als het goed is)
radeon 9800 pro 256mb (met ati catalyst 5.8 drivers)
Windows XP sp2

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:55

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je het geheugen al getest op fouten?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 35% gewijzigd door PD2JK op 21-08-2005 00:01 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:13

Rmg

99,9% zekerweten je geheugen.
memtest em en haal hem ook eens uit dual channel om te testen

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-08 23:33
Ik weet nix van die memtest, dus als ik hem gedraaid heb, kan ik dan duidelijk zien of er iets fout is?

En hoe haal ik hem uit dual channel? Ik heb de kast opengehad, geheugen aangedrukt, 2x 512 in een blauw 'slot' en 2x 256 in een oranje 'slot'. Ook heb ik m'n oude voodoo 2 eruit gehaald (eerst gebruikt voor een 2e monitor), want die is overbodig omdat ik op m'n radeon 9800 pro 2 monitoren kan aansluiten.
Nou kreeg ik tijdens het opstarten deze foutmelding >

http://img370.imageshack....uredate21082005time09.jpg

maar tot nu toe geen .exe errors oid. En office lijkt zich ook geinstalleerd te hebben. Tenminste, er stond net setup voltooid, waarschijnlijk nu nog ff rebooten.

Ik zal zo snel mogelijk die memtest draaien, maar hoop dat het nu al opgelost is. Heeft het anders trouwens nut om die 2x512 om te draaien met de 2x256? En moeten de '512's' en de '256's' in hetzelfde kleurtje blijven?

mvg

ps: maybe zegt dit iets over het geheugen? We hebben de pc bijdezelfde winkel gekocht als waar ze het geheugen erin heben gezet, dus het lijkt me logisch dat hun wel weten wat kan en niet?
http://img370.imageshack....uredate21082005time10.jpg
http://img370.imageshack....uredate21082005time11.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door brentnl op 21-08-2005 09:55 ]

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:44

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Het gaat er vooral om dat er waarschijnlijk geheugen kapot is ;) . Ik zie wel dat je nieuwe dimms een lagere latency hebben, maar of dat het is... dan zou het over moeten zijn als je die 2x256 eruit haalt. Die kleurtjes staan in je moederbordboekje en als ie met 2x512 alleen weer fouten geeft moet je gewoon het geheugen terugbrengen omdat het kapot is :) . En wat winkels weten: bedroevend weinig :P

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Controleer inderdaad of je geheugen niet kapot is. Verder waarderen we het niet als je je topics heropent nadat deze zijn gesloten; lees Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! even door voor meer info :) Verder was de sluitmessage op Probleem na bijzetten van nieuw geheugen... ook vrij duidelijk volgens mij

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.