De meesten die de topic titel lezen zullen vast denken: gebruik gewoon XP. Ik heb erover nagedacht, natuurlijk, maar wil toch liever een server-versie, en dan 2000 of 2003. Dit om persoonlijke redenen; het voelt allemaal veel comfortabeler met dingen zoals messenger enzo standaard uitgeschakeld. Op dit moment heb ik Windows 2003 draaien, en het werkt allemaal perfect; alle server-onzin (voor mij is het "onzin" omdat ik het zelf niet nodig heb) is uitgeschakeld, alles is geoptimaliseerd en het draait zonder problemen.
Mijn vraag is dan: is er een prestatiewinst als ik overstap naar 2000 (met SP4/RU1 naturlich)? Als het OS tien seconden sneller opstart ben ik al blij.
Ik heb al een search gedaan op de forums hier en Google. In GoT vond ik alleen topics waarbij de server-kant van de twee OS'en werden vergeleken; ik ben alleen geinteresseerd in 2k/2k3 als workstation. Google gaf alleen ongerelateerde artikelen.
Mijn vraag is dan: is er een prestatiewinst als ik overstap naar 2000 (met SP4/RU1 naturlich)? Als het OS tien seconden sneller opstart ben ik al blij.
Ik heb al een search gedaan op de forums hier en Google. In GoT vond ik alleen topics waarbij de server-kant van de twee OS'en werden vergeleken; ik ben alleen geinteresseerd in 2k/2k3 als workstation. Google gaf alleen ongerelateerde artikelen.