Toon posts:

Audio Out LCD-TV Sharp LC-32GA5E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van de week de sharp lc-32GA5e opgehaald bij alternate. Ik heb alleen een paar dingen waar ik niet uitkom:

1. hoe kan ik het tv geluid over de stereo (evt home cinema set) laten lopen, ik zie wel een hoop aansluitmogelijkheden. Maar ik kom er met de handleiding niet helemaal uit. Volgens mij moet ik een audio kabel kopen, waarbij deze alleen mannetjes heeft. Meestal heb je een audiokabel, waarbij de ene kant het vrouwtje is en het uiteinde het mannetje. Zie het plaatje voor de beschikbare in-/ uitgangen.

2. Is het belangrijk dat de kabel van tussen de cai wandcontactdoos en de tv van goldplated connectoren is voorzien, en zijn de hirschmann kabels de beste op dit gebied, ik heb namelijk last van een witte balk bij bepaalde kanalen, en ik vermoed dat het te maken heeft met de kwaliteit van de kabel. DVD'tjes kijken is perfect, geen last van ruis of andere onregelmatigheden. En waar kan ik deze hirschmann cai-kabels kopen?

alvast bedankt,
vincent

Verwijderd

1. Geen afbeelding maar waarschijnlijk heb je gewone rode en witte tulpstekker *vrouwlijk* op de tv en je stereo set. Deze moetje met een standaard tulp - audio kabel verbinden en dan zou het metteen moeten werken. Dat dit een man-man uitvoering is is bijna standaard. man-vrouw zie je veel minder bij tulp audio kabels.... *HoMo-KaBeL :9 *

2. Je hoeft geen goldplated kabels te hebben maar het verhoogt de kwaliteit waarschijnlijk wel. Van een slechtere kwaliteit kabel krijg je voor zover ik weet meestal ruis en dat soort dingen maar geen witte balken.

Verwijderd

Topicstarter
thanks, volgens mij heb ik inderdaad de "homo kabel" nodig. Ik dacht dat er alleen male -> female kabels waren, ik heb er nl zo 1 liggen, maar dat is headphone out naar stereo audio in. Dan heb je deze constructie nodig.

Maar voor de zekerheid, in het aansluitoverzicht staat:
AV output aansluitingen = Audio Visueel output aansluitingen
= Audio R & Audio L

Op deze output sluit ik toch de "homo kabel" aan? De overige aansluitingen zijn input aansluitingen, dus ik neem aan dat als er output staat, dat het de geluid uit van de tv betreft naar welke stereo/ home cinema set dan ook, toch?

thanks