CF kaart in Canyon usb 2.0 cardreader

Pagina: 1
Acties:

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42
ik heb een Nikon D70S en die doet het lekker langzaam op USB 2.0 full speed (1 MB/s),
dus ik denk , ik koop een usb 2.0 High speed card reader ,
Die heb ik dus nu en aangesloten op een usb 2.0 poort op mijn pc ,
maar helaas is de snelheid (hd tune ) blijven steken op 2,8 Mbyte/s
met zowel mijn 512 MB micro drive als mijn 1 GB Sandisk Ultra II CF kaart ,
Een standaard SD kaart van 512 MB wilde wel met 4,5 Mbyte/s
mijn conclusie is dus dat de controller in de cardreader voor Compact Flash te traag is en die voor SD wel snel genoeg is ,
mijn vraag is nu : kan het zo zijn dat mijn bovenstaande bewering waar is en zo ja welke cardreader leest CF wel op "volle" snelheid van de geheugen kaart ?.

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Voor een CF flash-kaart zit de controller in de kaart zelf...
En die bepaalt voor een heel groot deel de lees en schrijfsnelheid.

Ook heb ik al diverse keren mee gemaakt dat kaarten wel op de hoge snelheid leesbaar waren in de ene reader en in de andere reader traag als stront... (terwijl andere kaarten wel goed werkten)

Heb je jou kaarten al in een andere reader geprobeert? en hoe deden het ze daarin?

En de hoogste snelheden van CF-kaarten lezen heb ik met een PCMCIA slot converter of direct aan de IDE poort gehaalt met een andere converter.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42
Hallo ,

dit is mijn eerste cardreader dus ik heb er zo niet nog een , maar proberen gaat ik het zeker ,
wat wel opvallend is dat mijn IBM microdrive van 512 MB en mijn Sandisk Ultra II van 1 GB identieke leessnelheden hebben terwijl de Sandisk toch echt veel sneller is , dat merk ik tijdens het serie fotograferen in mijn camera namelijk vrij snel ...

maar goed als iemand nog een goede usb 2.0 cardreader weet of tips heeft houd ik me aanbevolen

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

bij een kennis testen?

En een goede? ik heb goede ervaringen met APacer, SanDisk en een Fujitsu-Siemens lezer...
Maar van ieder merk heb je goede en maandag-ochtend-monsters.....

(en als je een laptop hebt, denk eens aan een pcmcia of cardbus kaartje die zijn vaak echt heel erg snel)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.