Toon posts:

Probleem met CPU Frequentie

Pagina: 1
Acties:
  • 522 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een beetje rondgeneust op dit forum en zag niet echt een oplossing op mijn probleem dus dacht laat ik zelf een topic maken.

mijn probleem is dat als ik het spel UT speel met de CPU Frequentie op 100 dat hij het perfect doet, maar zodra ik hem op 200 zet (waar hij ook op hoort met mijn systeem) begint hij vast te lopen te crashen en me pc reboot ook om de tijd.

mijn specs:

Moederbord: Asus A7V880 (29C)
Cpu: AMD Athlon 3200+ (2.2Ghz) (31C op 100 en 41-46C op 200)
Videokaart: Geforce 2 MX (orginele fan was kappot heb er met een beetje geknutsel een cpu fan opgedaan alsnog een beetje warm maar kan wel me finger erop houde zonder weg te trekken)
Ram: 2x256 MB DDR merkloos (al gescanned geen errors)
Bios: 1010 Beta (stond eerst op 1009 maar gereset en geupdate)
PSU: Coolermaster 380Watt
CPU Cooler: Titan Socket 360/462 cooler TTC-D5TB/G/CU35/LD2

alvast bedankt voor jullie hulp! :)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wat voor snelheid heeft je ram? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
was al bang dat ik iets was vergeten te melden:P

PC3200

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Al gechecked op fouten.... op de fsb 100 ????
GF2 is wel een beetje matig voor UT, als ik ervan uit ga dat je UT 2004 speelt.

Verwijderd

Topicstarter
nee de oude UT'99 speel in een league aardig serieus :P

en wat bedoel je met gechecked op fouten?

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ram: 2x256 MB DDR merkloos (al gescanned geen errors)

Je bent dus al bezig geweest met je geheugen... Goeie ingeving want merkloos geheugen kan weleens probs geven in jou config.
Heb je Memtest al een tijdje laten lopen op je vereiste FSB van 200 ?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:11

Croga

The Unreasonable Man

Wat gebeurt er op FSB 133 of 166?

Verwijderd

Topicstarter
yep ik heb hem 3.50 uur late lopen er waren 14 passed en geen errors

Verwijderd

Topicstarter
166 zelfde en d8 dat 133 teste nutteloos was want zou er niet blij mee zijn als ik alleen tussen de 100 en 133 kan spelen he

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:50
Check je koeling eens, misschien dat je cpu te warm wordt tijdens je game. Kijk voor stof in je HSF, airflow in de kast, de bevestiging v.d. koeler etc. :)

Je hebt wel wat temps gegeven maar er staat niet bij of dat idle of onder load is (en 100% vertrouwen op dergelijke temperatuursaanduidingen zou ik ook niet doen).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
dat is wat er aangegeven staat direct na de crash in de bios

wat is precies HSF en Airflow ben nogal een noob met die dingen

/edit: de cooler zit er goed op trouwens

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 01:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
als HSF heat sink fan betekent.. dan zit er geen stof in want die zit er 2 dage op ofzo niet meer

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Airflow wil zeggen of er genoeg ventilatie in de kast is. Heb je bijvoorbeeld extra casefans in je kast gemonteerd?

Zie ook hier: Frequently Asked Questions CME

Kijk ook in het BIOS naar de voltages van de voeding. De +3.3, 5 en 12V lijnen mogen maximaal 5% afwijken. Die voeding moet je systeem meer dan zat aan kunnen, maar je weet maar nooit. ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb maar 3 fans in mijn kast zitten 1 op mijn cpu 1 op mijn videokaart en 1 bij de voeding.. krijg er maandag nog 1

ik zal wel ff de Bios checken op die voltages

Verwijderd

Topicstarter
ok de 3.3 staat op 3.328
de 5 staat op 5.028
en de 12 op 11.491

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:17:
ok de 3.3 staat op 3.328
de 5 staat op 5.028
en de 12 op 11.491
11,491, is dat niet té laag?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:19:
[...]

11,491, is dat niet té laag?
Als die waarde echt klopt... Ik neem aan dat dit idle gemeten is (zonder belasting), dan kan die spanning nog verder terugzakken onder de 11,4 bij spellen of andere vormen van belasting.

@Robbie026: Kun je een andere A-merk voeding proberen van minimaal 350W?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-05 10:38
Merkloos geheugen heeft meestal losse timings nodig om op 200mhz te kunnen draaien. Verander deze in je bios eens naar cas 3-3-3-8. Dit zit meestal bij advanced chipset settings oid. Verhoog desnoods de vmem eens naar 2.8 (als dat mogelijk is in je bios).

Verwijderd

Topicstarter
dat van die mem: als hij geen error geeft in memtest dan betekent het toch datti goed loopt?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:58

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:35:
dat van die mem: als hij geen error geeft in memtest dan betekent het toch datti goed loopt?
Is ook zo, vind het ook een beetje een late opmerking van LoWang :P Lees de post van prutz0r eens even door, ik denk dat je ook es een andere voeding moet proberen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
dat ben ik zowiezo van plan ik ben nu bezig met het testen van de 12V op 100 fsb en 200 fsb

Verwijderd

Topicstarter
ben bezig met asus probe en prime95 nu kijken wat er gebeurt als ik de cpu stress

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga nu een andere psu testen

/edit: nou de psu zitr er op.. wat een gedoe zeg die dingen in de hd zaten vast :P maar het zit er op n u

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok hij staat nu op 11.612

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 01:12
Ga eens gamen met die andere voeding aan je pc. Misschien dat je nu geen problemen meer geeft. Mocht ie wel problemen geven dan zal het de psu niet zijn. Dan kan je proberen een andere gpu te gebruiken.(gpu is grafische kaart). Als dat niet werkt zal het je moederboard of cpu(processor) zijn. Suc6.

flickr - WOT Profile - Game PC

Verwijderd

Topicstarter
nee hij reboot nog met de nieuwe psu ik krijg morgen een nieuwe videokaart dus dan zal dat morgen getest worden en anders verkoop ik mijn asus a7v880 voor 50 euro goeie prijs? (voor mij dan :P)

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-05 10:38
Is ook zo, vind het ook een beetje een late opmerking van LoWang :P Lees de post van prutz0r eens even door, ik denk dat je ook es een andere voeding moet proberen. :)
Ik kwam dit topic net tegen :P en merkloos pc3200 geheugen wilt nog wel eens niet op 200mhz draaien op cas 2,5-3-3-7 (ben wel eens zo'n gaar reepje tegen gekomen). Maar 11,5v op de 12v lijn is idd ook veel te laag. Die 11,6 ook. Misschien wijkt de voltage sensor op het mobo af, een coolermaster 380w lijkt me toch wel voldoende, zelfs met een gf6800 ipv een gf2mx. Je zou ook eens een voltmeter kunnen pakken en die aansluiten op een molex stekker (de plus in de gele en min in een zwarte) om het zeker te weten.

Verwijderd

Topicstarter
welke is de molex stekker?:P misschien foto ofzo om het te verduidelijken?

Verwijderd

Topicstarter
raar hij staat zelfs op11 al heb ik geen digitale maar toch

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

Mentalist

[avdD]

Robbie026, rechtsboven ieder bericht dat je plaatst staat een edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop. Gebruik deze ipv. 4 berichten achter elkaar te posten : je topic kicken mag pas na 24 uur (eerder zal deze niet uit de topiclisting verdwijnen en is kicken dus niet nodig). :)

Je zegt dat je PC reboot. Heb je reboot-on-BSOD aan staan? If so, zet het eens uit, en vertel wat er op de BSOD staat, als je deze krijgt. Je kan dan ook hier gaan lezen.

Als je geen BSOD krijgt ligt het probleem waarschijnlijk wel aan de hardware.

[ Voor 50% gewijzigd door Mentalist op 22-08-2005 03:51 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg wel een BSOD en hij zegt telkenst iets anders. ene keer zegt hij of mijn hardware goed geinstalled is enzo (dat is zo) en andere keer zegt hij dat er iets mis is gegaan met overclocken ik heb wel de dumps maar ik snap er niks van heb ook die site gechecked maar kon er niks uit halen.

/edit: jaja probleem opgelost half! er was 1 of ander iets eneabled dat mijn computer neit goed op 200fsb liet draaien. maar nu heb ik nog een probleem, ik kan mijn ram niet op 400 late draaien want dan crasht me pc maar wel op 266 enig idee wat het is?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 22:34 ]

Pagina: 1