Toon posts:

Snellere processor op CT-6ATA2 MoBo??

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hello folks,

Ik heb hier thuis een Chaintech CT-6ATA2 MoBo in mijn computertje hangen. Dit MoBo heeft een Slot 1 socket, en in dat socket zit op dit moment een Pentium III processortje in. Een P6K (Katmai) officiele snelheid 450 MHz, draait nu op 556 MHz O-) . Ik wil eigenlijk nog sneller, nu heb ik hier een CPU Converter Card liggen waarmee ik mijn Slot 1 omtover in een Socket 370. Nu is mijn vraag een beetje kan ik hier een Celeron 1.2 GHz opgooien, is mijn MoBo in staat dit te trekken.

Hier de specificatie's van die processor:
Intel Celeron 1.2 Ghz Tualatin
256 KB Level2 cache
Socket 370
100 Mhz
1,45 V

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen! :)
That's all folks!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Die Celeron1200 is een FCPGA2 processor, die kan je moederbord niet aan. De Apollo Pro133 chipset ondersteund namelijk alleen FCPGA en natuurlijk Slot1 CPU's.

Helaasch. :) Nu zit ik weer te twijfelen door Terw_Dan. :/
:P

[ Voor 16% gewijzigd door PD2JK op 20-08-2005 23:30 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je plank kan een FSB van 100 aan, dat betekent dat (evt met wat modden, zoals microcode voor de tualatin in je bios te vrotten) je een Cel1200 (met FCPGA2 slotconverter) kunt draaien op het geval.

[ Voor 17% gewijzigd door TERW_DAN op 20-08-2005 23:27 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

Mentalist

[avdD]

Of dat standaard werkt kan je zo vinden in de specs/CPU support table/BIOS updates op de website van de mobofabrikant. Mods of upgradeware converters (die b.v. ABGcomputers verkoopt) kan je zo in de search vinden, dit is al veel vaker langsgekomen :). Zie ook de faq, éérst zoeken voor je een topic opent!

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.