Ik ben van plan om een upgrade te doen zoals u in mijn titel kunt lezen. Dit vanwege het feit, dat ik wel sneller wil maar eigenlijk pas in 2006 wil upgraden naar een totaal nieuw pc. (vanwege de 64 bits versies die komen(software).
Ik ben dus ik het bezit van een P4B moederbord met jawel sdram geheugen
.
Hij loop momenteel op een 1500 mhz P4 Northwood processor. 320 MB werkgeheugen.
Ik heb op verschillende topics (maximaal uit 2002 +/-) gelezen hier, dat hij een processor aankan van 2000+ Mhz. Dus meer dan 2 Ghz. Nu ben ik wat google gaan gebruiken en vond ik ineens dit;
Socket 478 für FC-PGA2 Pentium®4 (Willamette/Northwood), 2,4 GHz+ :P zozo dat ziet er leuk uit.
Maargoed ik zie alleen maar celerons staan van 2,4 Ghz en dat lijkt mij niet echt een
waarneembare upgrade
Zie ik dus weer die plus staan bij de specificaties op deze site
en gezien er geen P4 2,4 Ghz (meer) verkocht word zover ik weet en ik wel dit vond;
Intel Pentium IV 2800
(Deze heeft wel een FSB van 533 tov een 400 van mijn mobo maar dat lijkt mij niet echt een probleem. Dat past zich aan elkaar aan toch?)
Komt mijn belangrijkste vraag nu dan dus, "kan een Asus P4B een 2,8 Ghz processor aan ?"
Iemand een idee ? Want ik kan t niet vinden tot nu toe.
Ik ben dus ik het bezit van een P4B moederbord met jawel sdram geheugen
Hij loop momenteel op een 1500 mhz P4 Northwood processor. 320 MB werkgeheugen.
Ik heb op verschillende topics (maximaal uit 2002 +/-) gelezen hier, dat hij een processor aankan van 2000+ Mhz. Dus meer dan 2 Ghz. Nu ben ik wat google gaan gebruiken en vond ik ineens dit;
Socket 478 für FC-PGA2 Pentium®4 (Willamette/Northwood), 2,4 GHz+ :P zozo dat ziet er leuk uit.
Maargoed ik zie alleen maar celerons staan van 2,4 Ghz en dat lijkt mij niet echt een
waarneembare upgrade
Zie ik dus weer die plus staan bij de specificaties op deze site
en gezien er geen P4 2,4 Ghz (meer) verkocht word zover ik weet en ik wel dit vond;
Intel Pentium IV 2800
(Deze heeft wel een FSB van 533 tov een 400 van mijn mobo maar dat lijkt mij niet echt een probleem. Dat past zich aan elkaar aan toch?)
Komt mijn belangrijkste vraag nu dan dus, "kan een Asus P4B een 2,8 Ghz processor aan ?"
Iemand een idee ? Want ik kan t niet vinden tot nu toe.
[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 20-08-2005 23:06 ]
[LTS][MTS][HTS]