Toon posts:

Dig. camera met geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam in een krantje de Minolta Dimage z10 tegen voor 170 euro. Aangezien ik al een tijdje toe ben aan een nieuwe camera omdat m'n oude (Canon Powershot a200) geen optische zoom heeft, en veel tijd kost voordat ie een foto daadwerkelijk maakt na het inhouden van de toets (met flits).

Nu zat ik de specs door te kijken en zag ik dat de Dimage z10 geen geluid opneemt bij filmpjes. Is er een andere dig. camera die wel geluid opneemt en een beetje vergelijkbaar is met de z10? Liefst wel veel optische zoom en ongeveer in de zelfde prijsklasse...

Alvast bedankt!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07-2025

Ale-Gu

'Eel Goe'

Er zijn nauwelijks camera's meer die filmpjes zonder geluid opnemen. Een beetje searchen levert al een boel resultaat op. Ik vrees dat dit topic snel dicht gaat...

[ Voor 5% gewijzigd door Ale-Gu op 20-08-2005 22:17 ]

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al diverse modellen in deze prijsklasse bekeken, maar allen zonder geluid. Er is verder ook nergens een site te vinden waar je bepaalde eisen op kunt geven of iets dergelijks...

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
110 euro meer voor een Z3 is misschien wel 50% duurder, maar dan krijg je ook een megapixeltje meer, meer bereik en anti-shake (zeer handig, iets wat bij het bereik van de Z10 ook al handig zou zijn geweest). Wellicht ben je met de Z3 ook langer tevreden dan met een Z10?

Anders moet je bij een ander merk gaan kijken, maar > 8x zoom en leuke features is nou eenmaal niet beschikbaar in de laagst geprijsde modellen.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie net op een andere site dat de z10 wel geluid bij video heeft.. kan iemand me het verlossende oordeel geven ;)

• Voutloos
  • Niet online
Als 1 site zegt van niet en tig sites zeggen van wel... dan wordt het tijd om een link te posten. :P

{signature}

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

hier niet:

http://www.dcresource.com...ge_z10-review/index.shtml
Movie Mode

While the Z10's movie mode is pretty good, I was a bit surprised to see that the 800 x 600 resolution from the DiMAGE Z2 didn't make it to this model (or the Z3 for that matter). On the Z10 you can record at 640 x 480 (15 frames/sec) until the memory card is full. You can also record at 320 x 240, and you can select from 15 or 30 frames/sec at that resolution. You'll want to use 30 fps for smoother video.

The downside? Sound is not recorded. In fact, the Z10 doesn't even have a microphone. You can, however, use the zoom lens during filming.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-02 22:42
Mijn vriendin heeft een Kodak DX7590 (5MP, 10 optische zoom). Die neemt filmpjes op met beluid en zelfs met een goede (beeld- en geluid)kwaliteit!

Movie mode: continuous MPEG-4 video with audio capture/playback in QuickTime format

Movie image resolution:

VGA (640x480 pixels) at 12 fps
QVGA (320x240 pixels) at 20 fp

link

[ Voor 5% gewijzigd door L.N. op 20-08-2005 23:57 ]

• Voutloos
  • Niet online
Die is ongeveer even duur als de KM Z3 en daarmee dus ook 100 euro boven de prijs van een Z10 (159 euro). ;)

{signature}

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07-2025

Ale-Gu

'Eel Goe'

Kweenie of 10x zoom belangrijk is anders---> Canon Powershot A510, heerlijk cameraatje, en video's opnemen met geluid

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Verwijderd

waarom ga je niet naar een fotozaak en bekijk daar de camera veel makelijker om zelf een oordeel te maken over de camera dan alleen via sites informatie te lezen .

Verwijderd

Topicstarter
Klopt maar om vast een beetje te oriënteren wat voor iets het moet worden, om een beetje gerichter te zoeken.

Weet er iemand toevallig een goedkoop adresje voor de Dimage Z3? (Pricewatch hier heeft namelijk ook maar weinig winkels bij dit artikel)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 12:44 ]

• Voutloos
  • Niet online
pricewatch: Minolta Dimage Z3 (4MP, 12x zoom, 35-420mm, f/2.8-4.5) , ook voor alle goedkope adresjes van andere camera's. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Voutloos op 21-08-2005 12:44 ]

{signature}

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:31:
Ik zie net op een andere site dat de z10 wel geluid bij video heeft.. kan iemand me het verlossende oordeel geven ;)
Ik heb zelf de Z10, en ik kan je mededelen dat er idd géén geluid kan worden opgenomen.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

Jelly: je kan hier es kijken, ik ga er mijn Fuji s5500 halen.
http://www.fotohuset.nl/aanbiedingen.htm

[ Voor 4% gewijzigd door bratos op 21-08-2005 12:55 ]

eerst kijken dan zeiken

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:26:
Ik heb al diverse modellen in deze prijsklasse bekeken, maar allen zonder geluid. Er is verder ook nergens een site te vinden waar je bepaalde eisen op kunt geven of iets dergelijks...
www.kieskeurig.nl bijvoorbeeld. Verder heeft de fabrikant van cams altijd wel specs staan incl info over geluid. Toch beter je best doen dus met uitzoeken ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.