Problemen met DNS bij Chello

Pagina: 1
Acties:
  • 947 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik draai thuis Windows XP Professional (SP1) en heb sinds deze week problemen met internetgebruik.

Wanneer ik nu een site probeer te openen in mijn browser krijg ik regelmatig een melding dat de site niet gevonden kan worden. Het IP adres kan niet worden geresolved m.b.v. DNS. Ik heb geprobeerd andere DNS servers te gebruiken, bijvoorbeeld die van XS4ALL, wat er soms toe leidt dat de site die ik probeerde te benaderen het nu ineens wel doet. Vreemde is dan echter wel dat andere sites het weer niet doen. M.a.w., dit is ook geen oplossing en het lijkt dus ook niet direct aan de DNS servers van mijn provider (Chello) te liggen.

Ik heb eens gezocht met Google en heb wat info gevonden die ik heb gebruikt. Hier kwam ik b.v. wat informatie tegen: http://www.sixdifferentways.com/archives/007675.html en ook op nog wat andere sites. Ik heb o.a. het ARP Cache flushen geprobeerd (netsh interface ip delete arpcache) en de volgende drie commando's: nbtstat -R, nbtstat -RR, ipconfig /flushdns. Soms lijkt het opeens wat beter te gaan, maar dat is schijn aangezien de problemen op blijven treden.

Ik heb hier niet alleen last van in mijn browser (Firefox en IE) maar ook in andere programma's die internettoegang nodig hebben, zoals Outlook e.d.

Zoals gezegd zijn de problemen afgelopen week begonnen, toevalligerwijs kort nadat ik mijn machine weer eens had gereboot (dit doe ik zo goed als nooit, aangezien hij 24/7 aanstaat).

Ik snap er iig niks meer van, hopelijk jullie wel :) Alle hulp is welkom!

Motor-forum.nl

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-04 08:12
Klopt je hosts-file nog? d.w.z. zitten er geen rare entry's tussen?
(staat in C:\windows\system32\drivers\etc\hosts als ik me niet vergis)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Installeer even Service Pack 2, dat lost heel veel problemen op :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Bananeman
  • Niet online
Evil_Homer schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:45:
Klopt je hosts-file nog? d.w.z. zitten er geen rare entry's tussen?
(staat in C:\windows\system32\drivers\etc\hosts als ik me niet vergis)
Nee, geen rare entries e.d., hij klopt gewoon. Staat trouwens vrijwel niets in.
sanfranjake schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:50:
Installeer even Service Pack 2, dat lost heel veel problemen op :)
Mjah... het heeft altijd goed gewerkt zonder SP2, en als het niet nodig is wil ik die eigenlijk ook niet installeren. Tis gewoon erg vreemd dat het altijd prima heeft gewerkt en nu ineens nogal vaag gedrag vertoont.

Motor-forum.nl

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Goeie troubleshooting begint altijd met het posten van je IPCONFIG /ALL; een ROUTE PRINT wil ook wel eens helpen. En vertel even welke virusscanner je draait; die dingen doen ook nog wel eens vervelend, in de sfeer van UDP blocken, oid.
En niet toevallig met IPv6 geëxperimenteerd?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• sprAe
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-05-2025
Ik heb thuis met exact het zelfde probleem te kampen, alleen was mijn vermoeden van wat de aanleiding was anders. Wij wonen hier met z'n drieën en hadden eerst 2 pc's via een e-tech 5poorts router wat prima werkte. Deze week 2e huisgenoot een nieuwe pc dus nu drie pc's en wij hebben alledrie het zelfde probleem als jij. Ik dacht dat dit aan de router zou liggen maar ik zag in je post de je chello hebt, wij ook. Woon je toevallig in Amsterdam misschien ligt het toch aan hun dns.

Verwijderd

Ik woon in Purmerend en heb sinds vandaag het zelfde probleem. Sommige sites onbereikbaar.. De helpdesk van chello gebeld. Kreeg andere ip adressen voor de DNS'sen ( 212.148.28.66 en 67) als die standaard door het kabelmodem worden opgepakt. Het heeft iets geholpen maar het is nog steeds knudde. Ik gebruik wel SP2 BTW. En dat verhaal van die virus scanner????? Niks aan veranderd.. gebruik al jaren Norton.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Met IPCONFIG heb je nog meer opties

ipconfig /registerdns
ipconfig /flushdns

Deze twee opties maken de DNS cache lokaal wat beter. Probeer deze opties eens. Vooral als je de PC altijd aan hebt staan zijn deze makkelijk.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Heb je bij chello al gecheckt of er storingen zijn? Heb je het al met een ander systeem geprobeerd?

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 22:18 ]

• Bananeman
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 00:53:
Goeie troubleshooting begint altijd met het posten van je IPCONFIG /ALL; een ROUTE PRINT wil ook wel eens helpen. En vertel even welke virusscanner je draait; die dingen doen ook nog wel eens vervelend, in de sfeer van UDP blocken, oid.
En niet toevallig met IPv6 geëxperimenteerd?
Nee, niet geëxperimenteerd met IPv6 of andere netwerkgerelateerde zaken.

IPCONFIG /ALL output:
Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : ruudcnew
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : Yes

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Broadcom NetXtreme Gigabit Ether
Physical Address. . . . . . . . . : 00-E0-18-D8-87-4A
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.166
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
Lease Obtained. . . . . . . . . . : zondag 21 augustus 2005 23:10:14
Lease Expires . . . . . . . . . . : maandag 22 augustus 2005 8:16:30
sprAe schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:49:
Ik heb thuis met exact het zelfde probleem te kampen, alleen was mijn vermoeden van wat de aanleiding was anders. Wij wonen hier met z'n drieën en hadden eerst 2 pc's via een e-tech 5poorts router wat prima werkte. Deze week 2e huisgenoot een nieuwe pc dus nu drie pc's en wij hebben alledrie het zelfde probleem als jij. Ik dacht dat dit aan de router zou liggen maar ik zag in je post de je chello hebt, wij ook. Woon je toevallig in Amsterdam misschien ligt het toch aan hun dns.
Ik woon in Eindhoven.
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 22:09:
Ik woon in Purmerend en heb sinds vandaag het zelfde probleem. Sommige sites onbereikbaar.. De helpdesk van chello gebeld. Kreeg andere ip adressen voor de DNS'sen ( 212.148.28.66 en 67) als die standaard door het kabelmodem worden opgepakt. Het heeft iets geholpen maar het is nog steeds knudde. Ik gebruik wel SP2 BTW. En dat verhaal van die virus scanner????? Niks aan veranderd.. gebruik al jaren Norton.
Ik heb verschillende DNS servers gebruikt, o.a. die van XS4ALL, maar dat helpt niet. Sommige sites doen het dan wel, maar andere weer niet.
bolke schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 22:15:
Met IPCONFIG heb je nog meer opties

ipconfig /registerdns
ipconfig /flushdns

Deze twee opties maken de DNS cache lokaal wat beter. Probeer deze opties eens. Vooral als je de PC altijd aan hebt staan zijn deze makkelijk.
Ik ga ze eens proberen!
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 22:17:
Heb je bij chello al gecheckt of er storingen zijn? Heb je het al met een ander systeem geprobeerd?
Ik heb Chello niet gebeld omdat ook DNS servers van andere providers problemen opleveren. Een ander systeem wil ik gaan proberen, maar ik heb hier momenteel geen (werkend) tweede systeem bij de hand.

Motor-forum.nl

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bananeman2002 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 23:12:
[...]WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : Yes.
Dat zou'k maar eens uitzetten. En de vraag is: "Hoe komt het dat het aanstaat?"
Nee, niet geëxperimenteerd met IPv6 of andere netwerkgerelateerde zaken.
Als jij die WINS Proxy niet angezet hebt, wie of wat dan wel?

Anyway
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
Die 192.168.1.1 is je router?
Als "het probleem" zich weer eens voordoet, moe je's even een nslookup doen naar de site in kwestie. Dus stel je probeert http://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/24020911 te bereiken en dat wil niet, dan doe je eerst een keer
code:
1
nslookup gathering.tweakers.net
en daarna
code:
1
nslookup gathering.tweakers.net 212.142.28.66
Als het eerste niet werkt en het tweede wel, ligt 't aan je router

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Inmiddels draait alles hier in Purmerend weer oke.. Had gisteren overigens op meerdere systemen getest. Steeds hetzelfde probleem. Het leek idd aan een of andere DNS server te liggen. Overigens hielp de oplossing van Bolke ook enigszins. Hij kon gelijk meer sites vinden.

Knakker :)

• Bananeman
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:26:
[...]
Dat zou'k maar eens uitzetten. En de vraag is: "Hoe komt het dat het aanstaat?"
:o Niet eens gezien, snel gedisabled. Geen idee hoe het komt dat dat aanstaat, wat ik me kan voorstellen is dat ik het per ongeluk heb aangezet in al mijn pogingen om mijn DNS weer 100% werkend te krijgen. Andere mogelijkheid is Spyware, ik zal weer eens een scanner draaien.
Die 192.168.1.1 is je router?
Yep
Als "het probleem" zich weer eens voordoet, moe je's even een nslookup doen naar de site in kwestie. Dus stel je probeert http://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/24020911 te bereiken en dat wil niet, dan doe je eerst een keer
code:
1
nslookup gathering.tweakers.net
en daarna
code:
1
nslookup gathering.tweakers.net 212.142.28.66
Als het eerste niet werkt en het tweede wel, ligt 't aan je router
Als ik weer problemen heb zal ik het proberen. Het vervelende is dat nu alles werkt: ben net een groot deel van mijn bookmarks langsgelopen en opeens doet alles het, terwijl ik een uur geleden nog problemen had. Het lijkt soms een tijd weer perfect te gaan, en dan opeens hapert het weer. Snap er intussen weinig meer van.

Motor-forum.nl

• Bananeman
  • Niet online
Overigens heb ik toch maar SP2 geïnstalleerd; dat veranderde niets aan het probleem. Helaas doen andere programma's het nu weer minder goed, maarja/

Motor-forum.nl

• Bananeman
  • Niet online
Ok, heb weer geneuzel. Ik wilde naar de 3 Voor 12 site van de VPRO gaan (stond in m'n bookmarks) en dat ging niet. Deed een nslookup:
C:\>nslookup 3voor12.vpro.nl
*** Can't find server name for address 192.168.1.1: Non-existent domain
*** Default servers are not available
Server: UnKnown
Address: 192.168.1.1

Non-authoritative answer:
Name: asp5.vpro.nl
Address: 62.112.224.132
Aliases: 3voor12.vpro.nl
De nslookup lukt dus, maar als ik de site wil openen in m'n browser krijg ik de melding dat de host niet gevonden kan worden. :? :?

Motor-forum.nl

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:04
Als ik een IPCONFIG /ALL doe zie ik de DNS-servers van m'n provider en niet die van m'n router (heb ook zo'n etech)

• itsRay
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-02 20:04
Suffe vraag misschien maarre, staat er een firewall aan op je interface / pc ?

Nog iets. Wat voor een router heb je? Gewoon een kabel/dsl modem of linux of iets dergelijks? Ik zelf heb linux draaien met scripts van www.adsl4linux.org en die heeft een lijst van (nog) niet vrijgegeven IP reeksen in zijn firewall config ( http://www.iana.org/assignments/ipv4-address-space ).

Tsja, toen ik die lijst niet regelmatig bij hield kreeg ik ook soortgelijke problemen.

Dus, DNS resolve'de wel, maar verder geen enkele directe communicatie mogelijk.

Verwijderd

DNS Probleem bij chello is bekend. En wordt ook hard aan gewerkt, echter zijn er een aantal hackers geweest(crackers) die vonden dat ze zich zelf moesten bewijzen. Die verzieken de boel dus..

Enige wat momenteel een goede oplossing biedt is of de proxy instellen of de DNS servers handmatig in te vullen

• Bananeman
  • Niet online
itsRay schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:34:
Suffe vraag misschien maarre, staat er een firewall aan op je interface / pc ?
Ik gebruik de interne firewall van m'n router (outgoing is alles toegestaan, incoming vrijwel niets). Verder geen firewall op mijn PC. Ik gebruik wel Norton Antivirus 2005, die heeft wat protection voor internet maar dat draait al maanden en heb ik nog nooit iets aan veranderd. Heb ook ff gechecked zojuist, staat niks vreemds in.
Nog iets. Wat voor een router heb je? Gewoon een kabel/dsl modem of linux of iets dergelijks?
3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Gateway (Version 1.02.00).

Snap er intussen steeds minder van. Met nslookup kan ik alle sites opvragen die ik maar wil, geen probleem. Echter, als ik ga browsen, of mail ophalen, of connecten m.b.v. telnet, dan werkt het niet meer.

Motor-forum.nl

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
DNS Probleem bij chello is bekend. En wordt ook hard aan gewerkt, echter zijn er een aantal hackers geweest(crackers) die vonden dat ze zich zelf moesten bewijzen. Die verzieken de boel dus..

Enige wat momenteel een goede oplossing biedt is of de proxy instellen of de DNS servers handmatig in te vullen

• Bananeman
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:46:

DNS servers heb ik handmatig ingevuld, maar dat hielp ook niet. Bovendien, met nslookup werkt alles wél altijd maar vanuit applicaties niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Bananeman op 23-08-2005 08:02 ]

Motor-forum.nl

Verwijderd

Heb je deze gebruikt ?

Primair: 212.142.28.66
Secundair: 212.142.28.67

Je zegt niet of je al geprobeerd hebt de proxy te gebruiken.. doet bij de meeste mensen wonderen.

nogmaals dit is een tijdelijke oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 10:04 ]

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb hier hetzelfde probleem. Het begon ook deze week. Het ligt dus aan chello (regio Amsterdam).
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:04:
Je zegt niet of je al geprobeerd hebt de proxy te gebruiken.. doet bij de meeste mensen wonderen.
Bij het instellen van de proxy moet je dan het IP (212.142.33.100 t/m 212.142.33.105) gebruiken. Anders gaat het nooit werken. Je hebt namelijk de DNS nodig om proxy.ams.chello.nl te vertalen in een IP.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-05 19:59

DJ

Ik heb dit probleem ook een aantal keren gehad (Eindhoven). Ik gebruik vanaf de problemen eigenlijk maar één DNS Server. Die van het voormalige NL-Net (193.67.79.39). Sinds ik die gebruik werkt alles perfect. Ik vertrouw de DNS Servers van Chello sindsdien voor geen meter meer.

Inmiddels heb ik een eigen DNS server voor mijn lokale netwerk. Die haalt al zijn DNS informatie die hij nodig heeft op van die DNS Server van NL-Net. Dit werkt gewoon het beste (in mijn geval).

Probeer het eens. Wie weet is dit ook de oplossing voor jullie probleem.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Compleet eigen DNS server 8)

• Bananeman
  • Niet online
DJ schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:54:
Ik heb dit probleem ook een aantal keren gehad (Eindhoven). Ik gebruik vanaf de problemen eigenlijk maar één DNS Server. Die van het voormalige NL-Net (193.67.79.39). Sinds ik die gebruik werkt alles perfect. Ik vertrouw de DNS Servers van Chello sindsdien voor geen meter meer.

Inmiddels heb ik een eigen DNS server voor mijn lokale netwerk. Die haalt al zijn DNS informatie die hij nodig heeft op van die DNS Server van NL-Net. Dit werkt gewoon het beste (in mijn geval).

Probeer het eens. Wie weet is dit ook de oplossing voor jullie probleem.
Hmm, heb die DNS server nu ingesteld en tot nu werkt het perfect. Ik kijk het nog ff aan, heb al eerder gehad dat het leek te werken maar uiteindelijk toch niks bleek te zijn. De tip van een eigen DNS server kreeg ik eerder deze week ook van iemand, dus dat ga ik maar ff doen.
Leuke avatar... je bent hierbij gespot! ;)

Motor-forum.nl

• Bananeman
  • Niet online
En zoals verwacht weer dezelfde ellende :(

Iemand had het over de Chello proxy, wat/waar/hoe?

En wat is een goede local DNS server voor Win XP?

Motor-forum.nl

• DJ

DJ

Je kunt beter een andere PC installeren met Windows 2000 server of 2003 server en daar je DNS op draaien. Wat ook kan is een Linux/BSD variant installeren op die PC en daar DNS op draaien. Ik zou het niet op je eigen PC doen.

Wellicht dat de DNS van je router ook nog verder in te stellen is. Als die een volwaardige DNS Server functie heeft (en niet alleen maar doorgeef luik functie) dan kun je daar ook nog het één en ander mee bereiken.

[ow ja mode]
Wat me nu nog even te binnen schiet: heb je je modem al eens opnieuw laten aanmelden bij Chello? Dus d.m.v. de provisioning pagina opnieuw aanmelden? Dat kun je bereiken door het mac adres van je router te wijzigen. Voor Chello wordt je dan een nieuwe aansluiting en moet je je opnieuw aanmelden met je Chello gegevens (gebruikernaam en wachtwoord die in de brief van Chello staan). Dat wil namelijk ook nog wel eens helpen.
[/ow ja mode]

[ Voor 38% gewijzigd door DJ op 24-08-2005 07:21 ]

Verwijderd

Hetgeen ik hier lees lijkt mij ook mijn probleem te zijn.

Een NT4/SBS4.5 Server met daaraan gekoppeld een aantal pc's draaide, ondanks de leeftijd van zowel server als software, prima, totdat op woensdag 3 augustus 2005 chello down ging in Rotterdam. Sindsdien is de server van slag.

Server heeft twee netwerkkaarten:

fysiek adres: 00-30-4f-04-39-a3
dhcp enabled: yes
ip-adres: 62.163.194.153
subnet: 255.255.254.0
gateway: 62.163.194.1
dhcp server: 212.142.28.181

fysiek adres: 00-30-4f-07-07-e5
dhcp enabled: no
ip-adres: 192.168.0.2
subnet: 255.255.255.0
gateway: geen

Netwerk kan alleen functioneren als elke pc, en ook de server, een vast ip adres krijgt, terwijl dat altijd op automatisch heeft gestaan. Echter internet en mailafhandeling is dan nog steeds niet mogelijk.

Wie kan mij helpen?

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-04 22:49
Ik heb ook last van dit probleem, het moet wel aan Chello liggen want ik heb net een nieuwe Asus WL-500G router in huis en die heeft hetzelfde probleem..

Beetje offtopic maar toch:
Waarom doet internet het niet als ik in de router die 2 werkende DNS-servers zet? Hij doet het wel als ik ze op elke pc voor de LAN-verbindingen instel... Weet iemand hoe dat dan komt?

• Daos
  • Niet online
FaNtJuH schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:28:
...
Beetje offtopic maar toch:
Waarom doet internet het niet als ik in de router die 2 werkende DNS-servers zet? Hij doet het wel als ik ze op elke pc voor de LAN-verbindingen instel... Weet iemand hoe dat dan komt?
Als je de DNS in je router wijzigt, dan moet je via ipconfig van je pc's de nieuwe gegevens ophalen (/renew).

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:43
Heb hetzelfde probleem nu al een paar weken. Op Chelloo Underground zijn mensen ook niet te spreken. Versatel, here we come :)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:21

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Hier is vast wel een werkende te vinden:

12Move:
ns-1.12move.nl [195.241.77.53]
ns-2.12move.nl [195.241.77.54]
ns-1.12move.nl [195.240.240.222]
ns-2.12move.nl [195.240.240.254]

@Home:
Zie de letter H...

A2000:
ns1.a2000.nl [62.108.1.65]
ns2.a2000.nl [62.108.1.66]

ActiveDomain:
ns1.activedomain.nl [217.148.161.5] - Locatie: NL
ns2.activedomain.nl [207.44.130.33] - Locatie: US

B2B Hosting / Denit Internet Services / Host Me / Meesterlijk:
ns1.masterdns.nl [80.84.243.71]
ns2.masterdns.nl [80.84.244.71]

BBeyond:
ns1.bbeyond.nl [62.177.144.11]
ns2.bbeyond.nl [62.177.144.2]

BizzOnWeb / Barmaton:
ns1.barmaton.nl [213.160.215.150]
ns2.barmaton.nl [213.160.215.100]

Casema:
ns1.casema.net [195.96.96.33]
sun4000.casema.net [195.96.96.97]

Chello:
Zie UPC

Cistron:
ns1.cistron.nl [62.216.31.55]
ns2.cistron.nl [62.216.31.56]
resolver1.cistron.nl [195.64.65.25]
resolver2.cistron.nl [195.64.68.28]
resolver1.cistron.net [62.216.31.50]
resolver2.cistron.net [62.216.31.60]

Concepts ICT BV:
dns.conceptsfa.nl [213.197.28.3]
dns.concepts.nl [213.197.30.28]

Cybercomm:
ns.cybercomm.nl [213.196.1.2] - Werkt niet bij mij
ns2.cybercomm.nl [213.196.1.3] - Werkt niet bij mij
ns3.cybercomm.nl [213.196.1.4] - Werkt niet bij mij

Dataweb:
buitenhof.denhaag.dataweb.net [193.78.237.1] - Query refused; waarschijnlijk alleen voor Dataweb-klanten
singel.amsterdam.dataweb.net [62.166.128.10] - Werkt niet bij mij

Demon:
ns-cache-0.ns.nl.demon.net [194.159.73.135]
ns-cache-1.ns.nl.demon.net [194.159.73.136]
ns-cache-2.ns.nl.demon.net [194.159.73.137]
ns-cache-3.ns.nl.demon.net [194.159.73.138]

Dutch WEB:
anthea.dutchdsl.net [82.199.128.11]
callisto.dutchdsl.net [82.199.128.12]

Enertel:
ns1.enertel.nl [195.7.145.2]
ns2.enertel.nl [195.7.146.10]
ns3.enertel.nl [195.7.146.8] - Alias: log.enertel.nl, werkt bij mij niet
ns1.energis-idc.net [213.218.68.7]
ns2.energis-idc.net [195.7.145.82]

Euronet / Wanadoo:
dns.euro.net [194.134.5.5]
dns2.euro.net [194.134.0.97]
dns.wanadoo.nl [194.134.5.55]
ns0.euro.net / ns.euro.net [194.134.0.12]
ns1.euro.net [194.134.194.134]
ns2.euro.net [194.134.0.13]

Essent Kabelcom / Castel:
ns1.castel.nl [195.85.130.68]
ns2.castel.nl [195.85.130.69]

Eweka:
ns1.eweka.nl [217.71.121.131]
ns2.eweka.nl [217.71.121.132]

Fibre world:
nscache1.isd-holland.nl [213.227.141.10]
nscache2.isd-holland.nl [213.227.130.5]

Global-E:
ns1.global-e.nl [212.241.50.200] - Gaar
ns2.global-e.nl [212.241.50.211]

Hacom Datacommunicatie:
ns1.hacom.nl [212.241.34.9]
ns2.hacom.nl [212.241.61.9]

HCCnet:
resolve1.hccnet.nl [62.251.0.6]
resolve2.hccnet.nl [62.251.0.7]

@Home:
proxy1.zwoll1.ov.nl.home.com [212.120.66.194]
proxy2.zwoll1.ov.nl.home.com [212.120.66.195]
proxy3.zwoll1.ov.home.nl [213.51.129.131]
proxy4.zwoll1.ov.home.nl [213.51.129.132]
proxy5.zwoll1.ov.home.nl [213.51.129.133]
proxy3.rdc1.nb.home.nl [213.51.129.67]
proxy4.rdc1.nb.home.nl [213.51.129.68]
proxy5.rdc1.nb.home.nl [213.51.129.69]
proxy6.rdc1.nb.home.nl [213.51.129.70]
ns1.home.nl [212.120.66.204]
ns2.home.nl [213.51.129.97]

InterBox:
dns-pri.box.nl [217.119.0.250]
dns-sec.box.nl [217.119.4.250]

Internet Online:
vrrpid1-gateway.io.nl [81.17.33.2]

KPN / DirectInternet:
resolver1.kpn.net [194.151.228.18]
resolver2.kpn.net [194.151.228.34]

Leaseweb:
ns1.leaseweb.nl [62.212.64.121]
ns2.leaseweb.nl [62.212.64.122]

Luna:
ns.hoofddorp.luna.net [212.204.207.221]

Metia:
ns.metia.nl [213.239.153.2]
mt003.metia.nl [213.239.153.3]

Multikabel:
Zie Quicknet

Nedstars:
ns1.nedstars.nl [80.84.229.237]
ns2.nedstars.nl [80.84.229.238]

Open Root-Server Confederation Public Access DNS Nameservers:
nl.public.baseservers.net [199.166.29.3] - Locatie: Nederlands
pan.bijt.net [213.196.2.97] - Locatie: The Netherlands
Meer servers van ORSC: Zie Servers buiten de BENELUX

Planet / WXS / HetNet:
ns1.wxs.nl [195.121.1.34]
ns2.wxs.nl [195.121.1.66]

Publishnet:
sunams.publishnet.nl [212.241.49.9]
nik.publishnet.nl [193.67.60.10]

Quicknet / Multikabel:
ns1.quicknet.nl [213.73.255.52]
ns2.quicknet.nl [213.73.255.53]

Qweb:
ns1.qweb.nl [213.196.37.149]
ns2.qweb.nl [213.196.37.13]

Solcon:
ns1.solcon.nl [212.45.32.3]
ns2.solcon.nl [212.45.33.3]
ns3.solcon.nl [212.45.37.3]
ns4.solcon.nl [212.45.35.3]

SpeedXS:
athena.speedxs.net [83.98.255.11]
fedora.speedxs.net [83.98.255.20]

Surfnet:
idefix.a3.surf.net [192.87.5.137]
ns1.surfnet.nl [192.87.106.101]
ns2.surfnet.nl [192.87.36.2]
ns3.surfnet.nl [195.169.124.71]
kuifje.a3.surf.net [195.169.131.4]

Technische Universiteit Delft:
ns1.tudelft.nl [130.161.180.1]
ns2.tudelft.nl [130.161.180.65]
ns3.tudelft.nl [130.161.180.199] - Werkte bij mij niet

Technische Universiteit Eindhoven:
tuegate.tue.nl [131.155.2.3]
kweetal.tue.nl [131.155.2.7]

Tiscali:
Zie Worldonline

Trueserver:
ns1.trueserver.nl [213.239.128.3]
ns2.trueserver.nl [213.239.176.4]

Universiteit Leiden:
rulway.leidenuniv.nl [132.229.8.6]
sidestreet.leidenuniv.nl [132.229.22.2]

Universiteit Twente:
ns1.utwente.nl [130.89.1.2]
ns2.utwente.nl [130.89.220.2]

UPC / Chello:
ns01.chello.nl [212.83.68.130]
ns02.chello.nl [212.83.68.131]
ns1.upc.nl [212.142.28.66]
ns2.upc.nl [212.142.28.67]
ns3.upc.nl [212.142.8.1] - Gaar!
ns4.upc.nl [212.142.9.50] - Gaar!
arnhem.telekabel.nl [212.142.28.130] - Gaar!

UUnet:
cache0200.ns.eu.uu.net [193.67.79.39]
cache10.ns.nl.UU.net [193.67.79.39]
cache11.ns.nl.uu.net [193.79.237.39]
cache12.ns.nl.uu.net [193.79.251.39]
cache13.ns.nl.uu.net [193.79.247.39]
cache14.ns.nl.uu.net [193.78.240.12]
cache15.ns.nl.uu.net [193.79.242.39]
cache00.ns.uu.net [198.6.1.1]
cache01.ns.uu.net [198.6.1.2]
cache02.ns.uu.net [198.6.1.3]
cache03.ns.uu.net [198.6.1.4]
cache04.ns.uu.net [198.6.1.5]
cache05.ns.uu.net [198.6.1.195]
cache06.ns.uu.net [198.6.1.122]
cache07.ns.uu.net [198.6.1.142]
cache08.ns.uu.net [198.6.1.146]

UwNet / ISD Holland:
ns.isd-holland.nl [213.227.141.10]
ns2.isd-holland.nl [213.227.130.5]

Versatel:
ns0.versatel.net [62.58.62.131]
ns1.versatel.net [62.58.62.132]
ns2.versatel.net [62.58.94.130]
ns3.versatel.net [62.58.222.130]
ns4.versatel.net [62.58.126.130]
ns5.versatel.net [62.58.254.130]
ns6.versatel.net [62.58.30.130]

Wanadoo:
Zie Euronet

Wirehub:
ns.wirehub.nl [194.165.94.1]
ns2.wirehub.nl [194.165.94.5]

Wish:
Zie Worldonline

Worldonline / Tiscali / Wish:
ns1.worldonline.nl [195.241.48.33]
ns2.worldonline.nl [195.241.49.33] - Wish/NokNok/TIS Gratis/TIS Compleet
ns1.wolmail.nl [195.241.162.35] - Wish/NokNok/TIS Gratis

WXS:
Zie Planet

XS4ALL:
ns.xs4all.nl [194.109.6.66] - Alias: ns1.xs4all.nl
ns2.xs4all.nl [194.109.9.99]
ns1.xs4all.be [195.144.67.8]
ns2.xs4all.be [195.144.67.8]
ns.s340.xs4all.nl [194.109.104.104]
brussel-ns1.xs4all.be [195.144.67.168]

Zeelandnet:
ns1.zeelandnet.nl [212.115.192.193]
ns2.zeelandnet.nl [212.115.192.195]

Zonnet:
ns.zonnet.nl [62.58.50.4]
dns01.zonnet.nl [62.58.50.5]
dns02.zonnet.nl [62.58.50.6]

Essent Kabelcom:

195.85.130.68
195.85.130.69

12move
195.241.77.53
195.241.77.54
195.240.240.222
195.240.240.254

a2000
62.108.1.65
62.108.1.66

chello
upc 212.83.68.130
212.142.28.66
212.142.28.67
212.142.28.130

cistron
62.216.31.50
62.216.31.60
195.64.65.25
195.64.68.28

Euronet/wanadoo
194.134.0.13

rul
132.229.8.6
132.229.22.2

surfnet
192.87.5.137
192.87.36.2
192.87.106.101
195.169.124.71
195.169.131.4

tiscali
195.241.48.33
195.241.49.33

tue
131.155.2.3
131.155.2.7

utd
130.161.180.1
130.161.180.65

uunet
193.67.79.39
193.79.237.39
193.79.251.39
193.79.247.39
193.78.240.12
193.79.242.39
198.6.1.1
198.6.1.2
198.6.1.3
198.6.1.4
198.6.1.5

zonnet
62.58.50.4
62.58.50.5
62.58.50.6

@home
212.120.66.204
213.51.129.97
213.51.129.131
213.51.129.132
213.51.129.133

TU Delft:

ns1.tudelft.nl [130.161.180.1]
ns2.tudelft.nl [130.161.180.65]
ns3.tudelft.nl [130.161.180.199

/dev/null

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Frash schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:03:
Heb hetzelfde probleem nu al een paar weken. Op Chelloo Underground zijn mensen ook niet te spreken. Versatel, here we come :)
Idem, DNS-servers wijgeren regelmatig.
Ik heb dan godzijdank nog een paar vpn-connecties die ik kan gebruiken voor het surfen ;)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 10:48

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hier in Drachten (Friesland) ook nu sinds een week hetzelfde probleem. Heel vaak als ik een link click, zegt hij de 1e keer meteen (dus geen time-out) "google.com is niet gevonden". Als ik dan nógmaals click op dezelfde link, duurt het eventjes, en doet de site het wel. Het lijkt voor mij iedere keer te gebeuren als ik een "nieuwe" (ander domein) site bezoek.. Heel apart. Maar ik zal de /flushdns en /registerdns eens even proberen. Misschien werkt dat :)

edit:
dit lijkt wat te helpen, voor zover ik kan zien :) Helaas was het verschijnsel niet consequent dus kan ik ook gewoon mazzel hebben nu ...
Nu heb ik ook nog een klein vraagje, ik zie bij de lijst van alternatieve dns'n heel veel namen staan, met de ip's erbij. Maar hoe kun je een naam gebruiken als dns in WindowsXP Pro? Misschien zie ik iets heel simpels over het hoofd, maar ik vat t gewoon niet :9
In ieder geval de dns van xs4all als backup ingesteld :)

[ Voor 36% gewijzigd door Cloud op 25-08-2005 17:04 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

ping de dns en schrijf het ip op. dat kun je invullen

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:58:
ping de dns en schrijf het ip op. dat kun je invullen
Dat snap ik ook wel, zo bedoelde ik het niet ;) Maar een ip verandert wel eens, en de naam die erbij hoort niet. (dit is een vd tips van de xs4all site). Alleen kun je dus geen dns-namen invullen :P Apart, maar het zal wel aan mij liggen.

edit:
whoops, de quote van de xs4all site was deze:
U wordt sterk afgeraden de IP adressen te gebruiken (met uitzondering van de IP adressen van de nameservers) aangezien deze zonder enige mededeling gewijzigd kunnen worden. Als u de hostnamen gebruikt, hebben uw applicaties ook altijd de juiste informatie.
Ik dacht ook al, dat slaat nergens op :D Lezen was niet altijd m'n sterkste punt :p Heb nu dus als alternatieve dns'n die van xs4all toegevoegd, waarbij m'n router dns (en dus de chello dns) de primaire blijven. Dat moet de problemen wel oplossen, maar het blijft een stom probleem.
De eerdere tips van ipconfig /flushdns en ipconfig /registerdns leken overigens ook hun steentje bij te dragen; sindsdien heb ik nog geen not-founds gekregen.

[ Voor 54% gewijzigd door Cloud op 25-08-2005 19:30 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Verwijderd

Hier in Nijmegen ook hetzelfde probleem. Chello sucks. Eerst zal de helpdesk iedereen wel afpoeieren, dan komen ze erachter dat er echt een probleem is en vervolgens wordt het misschien wel opgelost.

Verwijderd

Heb nu dus als alternatieve dns'n die van xs4all toegevoegd...
Maar heeft dat wel zin? Als niet-XS4ALL abonnee krijg alleen maar time-outs of Query-refused meldingen op hun DNS servers.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
> www.tweakers.net
Server:  resolver.xs4all.nl
Address:  194.109.6.66

DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
*** Request to resolver.xs4all.nl timed-out
>

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:03:
[...]
Maar heeft dat wel zin? Als niet-XS4ALL abonnee krijg alleen maar time-outs of Query-refused meldingen op hun DNS servers.
Goh ja inderdaad |:( Is dat bij alle providers zo? Want anders moet ik gewoon de dns van een andere betrouwbare provider pakken. Nooit bij stil gestaan dat xs4all dat wel eens zou kunnen blokkeren :P Maar ik heb het getest, en ik krijg ook niets terug nee..

edit: de nameserver van HCCNet pakt ie wel, dus die heb ik er nu maar even in zitten :) als noodvoorziening

[ Voor 11% gewijzigd door Cloud op 25-08-2005 21:17 ]

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

wolkje schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 18:12:
[...]Dat snap ik ook wel, zo bedoelde ik het niet ;) Maar een ip verandert wel eens, en de naam die erbij hoort niet. (dit is een vd tips van de xs4all site). Alleen kun je dus geen dns-namen invullen :P Apart, maar het zal wel aan mij liggen...
't Idee van een DNS server is dattie namen naar IP-nummers converteert. Als je nu een naam opgeeft voor je DNS server, hoe wil je die dan converteren naar een IP-adres?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

De meeste providers "beveiligen" hun DNS tegen buitenstaanders. De DNS server van HCC geeft alleen antwoord als dat in zijn cache staat. "gathering.tweakers.net" gaat goed maar "pricewatch.tweakers.net" weer niet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
> gathering.tweakers.net
Server:  resolve1.hccnet.nl
Address:  62.251.0.6

Non-authoritative answer:
Name:    gathering.tweakers.net
Address:  213.239.154.36

> pricewatch.tweakers.net
Server:  resolve1.hccnet.nl
Address:  62.251.0.6

Name:    pricewatch.tweakers.net
Served by:
- ns1.tweakers.net
          213.193.210.17
          tweakers.net
- ns2.tweakers.net
          193.28.152.17
          tweakers.net
- ns3.tweakers.net
          213.239.136.17
          tweakers.net

>

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Brahiewahiewa schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:26:
[...]
't Idee van een DNS server is dattie namen naar IP-nummers converteert. Als je nu een naam opgeeft voor je DNS server, hoe wil je die dan converteren naar een IP-adres?
Als je de edit + vooral de quote daaronder nou eens leest :?
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:29:
De meeste providers "beveiligen" hun DNS tegen buitenstaanders. De DNS server van HCC geeft alleen antwoord als dat in zijn cache staat. "gathering.tweakers.net" gaat goed maar "pricewatch.tweakers.net" weer niet.
Och gut, inderdaad.. Nou goed, als reserve kan ie wel blijven staan, maar chello moet zijn nameservers dus maar fixen :D Als het probleem aanhoudt zal ik ze er wel even over bellen :9 Tot noch toe geen problemen meer gehad sinds de /flushdns, terwijl ik dacht dat ik beschermd werd door mijn niet-werkende alternatieve nameservers 8) Dus er is nog hoop!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Bananeman2002 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 08:01:
[...]
DNS servers heb ik handmatig ingevuld, maar dat hielp ook niet. Bovendien, met nslookup werkt alles wél altijd maar vanuit applicaties niet.
Dat lijkt mij dan een winsocket probleem. Op www.winsockfix.nl kun je een herstelprogramma downloaden. Wellicht lost het je probleem op.

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik heb dus ook dezelfde problemen, maar mijn buren die ook chello hebben die hebben totaal geen problemen.
Zij hebben ook deze problemen gehad, maar dat is opgelost door een andere router er aan te koppelen.
Dat heb ik nu ook gedaan (ik had nog een 'oude' liggen) en tot nu toe geen problemen.

Ik had een linksys WRT54G router en nu heb ik mijn oude sweex-router neer gezet.
Nu heb ik nog wel problemen om de linksys te koppelen aan mijn sweex, zodat het draadloos netwerk weer werkt. Maar goed, daar ga ik elders nog wel ff naar zoeken.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• stfn345
  • Laatst online: 21:50
Toevallig heb ik dezelfde problemen.. OOK met chello

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-04 13:11
Problemen zijn ondertussen al veelbesproken op andere sites waaronder Chelloo.com.

Er zijn problemen met hun DNS servers (hebben er een aantal keren een goede attack op gehad) sinds een paar weken nu. Het is nog steeds niet opgelost want als het in de avonden weer wat drukker op het Chello netwerk is dan beginnen de problemen weer :(, Overdag is het goed vertoeven en zijn de speeds ok.. 's avonds ligt de DNS er om de haverklap gewoon uit en kan je websites alleen bereiken via ip :(

• peerke63
  • Laatst online: 08-08-2025
Hoi

Uiteraard heb ik ook sinds 2 -3 weken de problemen (regio Nijmegen). Eerst is Google.com niet bereikbaar en bij drukken op refresh weer wel in IE. Niet consequent trouwens.
Ik gebruik een router bij Chello Classic-abo.
Ik vraag me nu af.
Waar moet ik die DNS-servers invullen. Is dat bij mijn USRobotic Router of bij de PC en dan in IE of zo of in de netwerkverbindingseigenschappen.

U ziet... ik ben wat dat betreft een grote leek.

Ik ben benieuwd :-)

Cheerio
Peerke

• Daos
  • Niet online
peerke63nl schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 01:35:
Waar moet ik die DNS-servers invullen. Is dat bij mijn USRobotic Router of bij de PC en dan in IE of zo of in de netwerkverbindingseigenschappen.
In de router, want dan hoef je het niet bij elke PC te veranderen.

Inmiddels (gisteren) heeft Chello hun DHCP aangepast zodat er goede DNS servers doorgegeven worden. Je IP is ook veranderd. Gewoon alles automatisch zetten en het werkt.

• peerke63
Daos schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:57:
[...]

In de router, want dan hoef je het niet bij elke PC te veranderen.

Inmiddels (gisteren) heeft Chello hun DHCP aangepast zodat er goede DNS servers doorgegeven worden. Je IP is ook veranderd. Gewoon alles automatisch zetten en het werkt.
MMM... nou, mijn IP adres is (gelukkig) nog hetzelfde gebleven. Maar bedankt voor je reactie :-)

Cheerio

• peerke63
Ik blijf trouwens nog wel steeds problemen hebben dat een bestaande pagina niet in 1 keer gevonden wordt. Pas na een refresh, laadt ie wel ....

Als ik DNSserver-adressen wil invoeren moet ik ook meteen een fixed IP invullen. Anders kan ik geen DNS-ip's invullen. Da's wel jammer natuurlijk ;'(

We blijven hopen :-)

Cheerio

• sprAe
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-05-2025
Chello geeft op de site nu ook aan problemen te hebben gehad.

http://home.nld.chello.nl...werkstatus/Noord_Holland/

In mijn router kan ik slechts automatisch ip's ophalen en ik kan de ip's die zij geven voor handmatige instellingen niet testen, maar bij mij werkt alles weer redelijk. Slechts een enkele maal moet ik 2x een site openen.

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:43
Ik heb precies hetzelfde! Vooral buitenlandse sites pakt ie vaak niet.
peerke63nl schreef op donderdag 01 september 2005 @ 00:35:
Ik blijf trouwens nog wel steeds problemen hebben dat een bestaande pagina niet in 1 keer gevonden wordt. Pas na een refresh, laadt ie wel ....

Als ik DNSserver-adressen wil invoeren moet ik ook meteen een fixed IP invullen. Anders kan ik geen DNS-ip's invullen. Da's wel jammer natuurlijk ;'(

We blijven hopen :-)

Cheerio

• DJ

DJ

sprAe schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:29:
Chello geeft op de site nu ook aan problemen te hebben gehad.

http://home.nld.chello.nl...werkstatus/Noord_Holland/

In mijn router kan ik slechts automatisch ip's ophalen en ik kan de ip's die zij geven voor handmatige instellingen niet testen, maar bij mij werkt alles weer redelijk. Slechts een enkele maal moet ik 2x een site openen.
Wat ik dan weer zwaar *** vindt aan Chello is dat ze dit pas achteraf melden. Die gasten merken zoiets toch direkt!! Dan kun je toch gewoon een melding maken op de netwerk status pagina?

Ik snap niet wat ze er mee bereiken door het 'geheim' te houden en pas achteraf te melden. Als ze zoiets direkt melden dan weet in ieder geval iedereen wat er aan de hand is en kan eventueel zelf actie ondernemen (bijvoorbeeld DNS van andere providers nemen) of gewoon het probleem afwachten . . .

Wanneer leren ze nu eens bij Chello dat ze opener moeten zijn wat betreft status van hun netwerk . . .

Sorry . . . moest er even uit.

• Bananeman
  • Niet online
Problemen zijn bij mij ook voorbij gelukkig.

Jammer dat ik SP2 heb geïnstalleerd, sommige programma's doen het minder goed. Naja, ben allang blij dat ik weer fatsoenlijk gebruik kan maken van internet :)

Motor-forum.nl

• KSR
  • Niet online

KSR

Had er hier ook last van. (rotterdam) Ik heb me ook suf lopen zoeken wat het kon zijn.
Chello is idd traag met het melden van storingen, en nog veel meer.
Maar gelukkig werkt alles weer.

Be Stronger Than Your Excuses

• peerke63
IN Nijmegen heb ik nog steeds problemen...
Lang niet alle url's, maar toch wel regelmatig. Niet eens alleen buitenlands hoor :(

We blijven hopen

Cheerio

Een vervolgje
Ik heb inmiddels de pc uitgezet router van stroom afgehaald evenals het kabelmodem en alles in omgekeerde volgorde weer aangezet.
Lijkt nu goed te gaan....

Misschien oplossing voor anderen?

[ Voor 42% gewijzigd door peerke63 op 06-09-2005 13:59 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hierbij informeren wij u dat UPC de komende week werkzaamheden zal verrichten.

Deze werkzaamheden hebben alleen betrekking op klanten met chello Starter of chello Easy. Door deze werkzaamheden bestaat de mogelijkheid dat uw modem gedurende korte tijd off line gaat. In een klein aantal gevallen kan het voorkomen dat uw modem vervolgens niet goed on line komt. Mocht dit onverhoopt het geval zijn, dan kunt u dit ongedaan maken door gedurende 30 seconden de stroom van het modem te halen. Wanneer u het modem daarna weer aanzet, is deze normaal gesproken weer on line en kunt u gewoon internetten.
Hmm jah right, ik heb classic hier en lag er dus gisteravond wél uit. Prutsers.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:47
Heb hier anders sinds een paar minuten ook weer dns problemen. Komt de laatste tijd wel erg vaak voor overigens.

| I've got permission to color outside the lines |

• Pearl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:03
Nu ik die nieuwe dns adressen gebruik heb ik er weinig last van. ( eerst behoorlijk vaak op de oude addressen )

Gebruik geen dhcp server op de router en heb de dns addressen zowel op mijn router en computers ingesteld.

Een specialist weet alles van niks en een generalist weet niks van alles.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:47
Heb nu inderdaad ook de dns maar eens handmatig ingesteld, en het blijkt allemaal weer te werken.

| I've got permission to color outside the lines |

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb de problemen ook nog steeds, zij het wat minder. Alleen op de wat drukkere internettijdstippen van de dag, heb ik er nu nog last van. Het soort adres maakt niet uit, want het gebeurd met binnen- en buitenlandse adressen. Toch zijn het vaak de sites die ik een tijd niet meer bezocht heb. Misschien dat dat er wat mee te maken heeft.. :?

• peerke63
KillerAce_NL schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:09:
[...]

Hmm jah right, ik heb classic hier en lag er dus gisteravond wél uit. Prutsers.
Same here (Nijmegen)
Vandaag ook emailserver die niet benaderd wilde worden.... Errug triest allemaal

• Bananeman
  • Niet online
Gisteren toch weer wat problemen :X

Chello sucks. Tis dat ik binnenkort ga verhuizen, anders had ik allang een andere provider gehad.

Motor-forum.nl

• peerke63
Gisteren leek alles weer als een trein te lopen....
Nu niet meer. Steeds eer probs.
Mailtje gestuurd naar UPC... nog geen reactie gehad, behalve dan dat ze m'n mailtje ontvangen hebben.... :(

Verwijderd

Ik had vanaf de modemruil eind vorig jaar ook wel eens dns problemen, altijd van 20:00 tot 22:00. Omdat ik het gezeik zat was heb ik mn linux servertje gepromoveerd tot dns forwarder, sindsdien geen problemen meer gehad.

• peerke63
Vandaag wéér contact gehd met UPC.
Omdat vannacht de verbinding weer verdwenen was. Na reset van modem... 20seconden de 230V er uit, leek het weer in orde.
Maar toch maar gebeld. Ik moest eens proberen om de modem van de 230V te halen en de coax-kabel tussen modem en splitter ook los te maken. 5 Minuten zo laten en dan alles weer bevestigen.
Een probeersel volgens mijzelf ;)

Wat DNS betreft.
Vatse DNS-servers opgegeven. De eerste zoals ik 'm op de Chello site zie... de 2de eindigend op 130 ipv 67. Wellicht dat dit ook voor anderen hlpt....

Cheerio
Pagina: 1