Toon posts:

HP laserjet 1022N reageert niet

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik zou voor mijn vader een Hp LaserJet 1022N via een netwerk aansluiten op 4 pc's..
Ik krijg dit mara niet aan de praat..
Ik heb geprobeerd de printer te installeren toen ie was aangesloten op poort 1 van mijn switch, op poort 2 en op poort 8 (de laatste), bij alle drie dee die het niet..
Als de printer op een netwerkkabel is aangesloten die toegang heeft tot het internet dan reageert hij ook helemaal op geen enkele knop meer..
Ik heb geprobeerd hem aan te sluiten via usb, toen die de printer het gewoon en heb ik gwn kunnen afdrukken..
Ik heb de nieuwste drivers ook geprobeerd maar niets hielp, ik weet onderhand niet meer wat ik kan proberen, iemand van jullie een voorstel wat ik nog kan proberen??

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Hoe is de netwerk interface geconfigt? Staat is statisch, via DHCP,....

Mijn hp 4si deed ook rare dingen als het ip wat wilde gebruiken al in gebruik was.

en hp webjetadmin vindt deze je printer wel?
Kan je hem wel pingen?

if broken it is, fix it you should

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 10:29
Installeer de printer software even op een PC waar deze via USB op is aangesloten,
configureer vervolgens met de toolbox (werkset) de IP instellingen en sluit hem weer aan op het netwerk.

Werkt dit niet, moet je even de HP site (www.hp.com/support/lj1022) een de firmware update downloaden en installeren, lukt dit niet, moet je even bellen met 0900-1170000 (HP Support).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties..
ik ga dit strax na het eten allemaal even proberen..
Zou mijn kabel ook een dwarsligger kunnen zijn? (het lichtje van 100mbit brand wel maar het kan zijn dat die kabel niet helemaal 100% is..?)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:55:
Bedankt voor de reacties..
ik ga dit strax na het eten allemaal even proberen..
Zou mijn kabel ook een dwarsligger kunnen zijn? (het lichtje van 100mbit brand wel maar het kan zijn dat die kabel niet helemaal 100% is..?)
Meten is weten :)

en anders een andere proberen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even wat dingen geprobeerd
het ligt dus niet aan de kabel..
hoe kan ik de printen pingen? waar kan ik die werkset vinden?
hoe kan ik weten wat voor ip ik moet instellen?
ik snap niet veel van dat webjetadmin maar volgens mij genoeg om te zeggen dat hij mijn printer niet vind..

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 20:10 ]

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 10:29
De 1022 zal niet te vinden zijn in Web jetadmin.
Dat komt omdat de netwerk module geen SNMP ondersteunt.

De werkset zit gewoon op de CD en zou meegeinstalleerd moeten worden als je de printer onder USB installeert.
En het ip adres, dat zou je toch moeten weten?
Je PCs hebben immers ook een IP adres.

• declan001
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01-2023
in de doos van de laserjet 1022n zit een cd, indien je die niet meer hebt kan je die downloaden van de hp site.
Je start setup van die cd, en zegt dat je de 1022n hebt. Hij vraagt dan hoe je hem aangesloten hebt, als je kiest voor netwerk dan zoekt hij zelf het netwerk af. Ik heb ondertussen 10 van die dingen geinstalleerd en elke 10 zonder geen enkel probleem geinstalleerd op deze manier.

chance favors the prepared mind

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

declan001 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:25:
in de doos van de laserjet 1022n zit een cd, indien je die niet meer hebt kan je die downloaden van de hp site.
Je start setup van die cd, en zegt dat je de 1022n hebt. Hij vraagt dan hoe je hem aangesloten hebt, als je kiest voor netwerk dan zoekt hij zelf het netwerk af. Ik heb ondertussen 10 van die dingen geinstalleerd en elke 10 zonder geen enkel probleem geinstalleerd op deze manier.
Jep, maar denk dat de TS meer dan een half jaar na dato eindelijk wel een oplossing gevonden heeft...

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-02 10:13
Ik zou de printer een statisch IP adres buiten de standaard range zetten.
Dus als de PC's IP adressen krijgen tussen X.X.X.0 en X.X.X.20 dat je de printer dan op 50 zet.
Weet je zeker dat het goed gaat!

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Pagina: 1