Toon posts:

Linksys WRT54G valt weg

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Linksys WRT54G router, gekoppeld aan een 10 mbit glasvezelverbinding. Jaja, ik weet het, de gemeente Nuenen is goed bezig met die glasvezel :). Maargoed, nu het probleem. Mijn computer is d.m.v. een WiFi kaartje aangesloten op de router, maar als ik een paar minuten lang de volledige snelheid gebruik (ik upload iets naar een andere computer ofzo) dan valt de draadloze verbinding weg. Windows XP geeft dan aan dat er geen verbinding meer is met het (beveiligde) draadloze netwerk. Een reboot van de computer heeft dan geen nut, alleen een harde reboot van de router zelf zorgt er voor dat het zaakje weer draait. Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 16:07
Je draait nog op de originele firmware?

zoja en ook zonee, welke?

Verwijderd

Topicstarter
Het is de originele firmware. Helaas ben ik nu niet meer aanwezig in Nuenen (het is bij m'n schoonouders) waardoor ik niet kan kijken welke versie het is. Wat ik wel heb gedaan is het kanaal van de WiFi-verbinding veranderd van kanaal 11 naar kanaal 8. Volgens mij is het euvel hiermee opgelost.

Maar weten jullie wat het precies betekent als je van kanaal veranderd? Boeit het verder nog iets?

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

ik heb een soortgelijk probleem. Zie topic Wireless netwerk valt soms weg.

Maar ik heb nog geen oplossing. :(

http://www.hroling.nl

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:49:
Het is de originele firmware. Helaas ben ik nu niet meer aanwezig in Nuenen (het is bij m'n schoonouders) waardoor ik niet kan kijken welke versie het is. Wat ik wel heb gedaan is het kanaal van de WiFi-verbinding veranderd van kanaal 11 naar kanaal 8. Volgens mij is het euvel hiermee opgelost.

Maar weten jullie wat het precies betekent als je van kanaal veranderd? Boeit het verder nog iets?
Ik zou voor een alternatieve firmware gaan als hyperwrt, ben daar erg tevreden over, zitten er tenminste ook geen exploits meer in.

En een ander kanaal is net zoals FM radio. Dat gaat van 88 t/m 108 mhz waar wireless dus op de 2.4ghz band zit.

Dus als je van 11 naar 8 gaat dan is het als of je dezelfde zender via een ander kanaal probeert te vinden omdat een andere zender stoort.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05 23:13
alchemy firmware is ook erg goed.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57
Kijk ook eens hier: [rml]TD-er in "[ Ervaringen] Linksys WRT54G(S) Firmwares"[/rml]
Dat hele topic is trouwens wel handig voor als je een dergelijke router hebt.

De versie 4 van de Linksys firmware schijnt trouwens ook een oplossing te bieden voor dit probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door TD-er op 22-08-2005 20:33 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:30

Korakal

Up up up!

Er zijn diverse topics over dit probleem geweest; raadpleeg de search om oplossingen te vinden :Y)
Ik zie in je topicstart geen enkele voorgestelde of geprobeerde oplossing staan, dus ik krijg het idee dat je niet hebt gezocht.

Mocht je toch kunnen aangeven wat je hebt gevonden, geprobeerd en wat er dan níet lukte, laat het me dan even weten. Voorlopig sluit ik dit topic (daarbij tevens verplaatsen naar het juiste forum: Network Troubleshooting.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.