[flash]inhoud textfield bewaren bij veranderen frame

Pagina: 1
Acties:

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 16:56
hoi,

ik ben een chatbox in flash aan het bouwen,
niks spannends, schrijf het allemaal zelf, maar nu loop ik tegen een probleem aan.

als ik van framenummer verander (bijvoorbeeld gotoAndStop(5);)
is de inhoud van een input textfield leeg.

dit is vrij lastig (lees vervelend), zeker als jij een bericht aan het typen bent, en het frame refreshed.
weg is het bericht wat je nog niet verzonden heb!

is het mogelijk om een constructie te bouwen (misschien een movieclip in een movieclip en daarin het input textfield) om het invoer veldje ongevoelig te maken voor dit soort acties?

snap je niet waar ik het over heb?
hier kan je zien wat ik tot nu toe heb gemaakt:
http://ki.kicks-ass.net onder het kopje "chat"

(het is de site van mijn broertje maar ik heb hem gemaakt)

edit:
je kan dus niet eens een fatsoenlijk bericht intikken (2a 3 chars is gewoon max, dan is ie alweer gerefreshed)

[ Voor 8% gewijzigd door njh op 20-08-2005 21:41 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-05 23:48
Wat je kan doen is gebruik maken van een Local Shared Object... Je schrijft dan de inhoud van het tekstfield naar een filetje op de client pc... Als je dan ook inbouwd dat de LSO na de tijd wordt overschreven door "" (ofterwijl nix) dan is ie ook direct weer leeg en kan er zo weer een volgende string in...

• njh
Gr0wLiThE schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:01:
Wat je kan doen is gebruik maken van een Local Shared Object... Je schrijft dan de inhoud van het tekstfield naar een filetje op de client pc... Als je dan ook inbouwd dat de LSO na de tijd wordt overschreven door "" (ofterwijl nix) dan is ie ook direct weer leeg en kan er zo weer een volgende string in...
ik ben echt op zoek naar een functie binnen flash,

wat gebeurt er trouwens als ik een aparte movieclip maak met daarin het chatwindow, en die refresh.
wordt dan alsnog bij elke refresh, alle input fields verzonden? of alleen van het actieve movieclip

ik heb dus een scriptje draaien die constant refreshed om te checken of er nieuwe berichten zijn, zoja refresh ik het messagescherm, als ik die uit zet werkt het naar behoren, die roep ik aan met loadvariables met de functie POST
op die manier communiceer ik met het backend gedeelte

[ Voor 23% gewijzigd door njh op 20-08-2005 23:53 . Reden: uitleg ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-05 23:48
Als je het refresh-script in Flash draait en niet in je browser dan moet dit goed gaan...

• njh
Gr0wLiThE schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 10:27:
Als je het refresh-script in Flash draait en niet in je browser dan moet dit goed gaan...
het refresh script zit in flash,

ik denk dat het zo gaat:

user tikt wat in (in een input text field)
refresh script praat met server via POST, mochten er dan input velden zijn, worden die mee verstuurd.
aangezien het input text field niet gereset wordt (var maak ik niet leeg) staat het bericht er nog wel.

dan is de oplossing:
een POST uitvoeren en daarbij 1 input textfield excluden.
is dit mogelijk?
ik wil alleen de inhoud van dat input veld meesturen als er echt op GO geklikt wordt (of op enter gedrukt wordt) bij andere POST's mag er niks mee gebeuren