[XP] BSOD page_fault_in_nonpaged_area

Pagina: 1
Acties:

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:05

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
Soms reboot Windows Xp spontaan. Ik heb ergens iets uitgevinkt dat ie niet automatisch opnieuw opstart

De bovenstaande BSOD krijg ik telkens als ik bepaalde spellen wil spelen. En ook bij Google Earth. Het is een keer voorgekomen in verkenner, verder nooit last van gehad (saillant detail, het komt alleen voor bij legale spellen). Het gaat om het bestand SISGRV.DLL in de map C:\DRV\VGA\SIS.
Ik heb het even opgezocht, en het gaat om de Chipset in het moederbord van mn computer, geen idee wat dat is, want ik ben verder geen tweaker, zit alleen in forum FG. Ik heb de laatste updates uitgevoerd, via de SIS site, maar het probleem is er nog steeds. Het gaat om de SiS 661FX.

Verdere specs, voor zover ik die ken (ben verder een n00b op hardware gebied)

Windows XP Home met SP2
AMD Athlon 2800+
160 gb hardeschijf (ik dacht MAXTOR)
Ehm...

Als er verder nog gegevens nodig zijn, dan zoek ik die wel op

Heb zelf veel naar gezocht, maar een oplossing kan ik niet vinden. Het schijnt nog wel een redelijk vaak voorkomend probleem te zijn, maar niet dat het dus aan de beeldscherm adapter te liggen, dat ben ik nog geen een keer tegen gekomen (op GoT en op Google)

Edit: Het gaat om de Acer Aspire T120E, met de standaard zooi die erin zit. (en een videokaart van een onbekend merk zo te zien). Het een en ander staat er nog op de volgende site: (url=http://www.dynabyte.nl/brochure/dynabyte_brochure_page4.pdf]

Edit 2: Als ik de beeldscherm adpater uitschakel, dan heb ik bij sommige spellen geen last van, bij andere, zoals FIFA 2005 doet ie het niet, met als fout dat ie een grafische versnelling nodig heeft

[ Voor 27% gewijzigd door Ale-Gu op 21-08-2005 14:19 ]

Hier zou uw advertentie kunnen staan

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:05

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
Is er niemand die een oplossing weet?

Hier zou uw advertentie kunnen staan

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat vragen we hier altijd pas na 24 uur, let daar in het vervolg even op :) Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters