Ben net terug van een vakantie uit Australie (Northern Territory & Queensland). Daar wat foto's gemaakt met een Canon Powershot A80. Omdat ik niet alleen op vakantie was en dit niet mijn camera is (kon geen keuze maken voor de vakantie...
dus maar met een a80 moeten doen), heb ik slechts enkele serieuze foto's gemaakt naast de bekende "vakantiekiekjes" en standaardfototjes (denk aan bijvoorbeeld Uluru (ayers rock) waar bij zonsondergang honderden mensen met hun camera gereed staan...)
Ik heb eerst naar de "portret"-foto's gekeken en kijk pas later naar de landschapfoto's dus vandaar dat dit alleen portret-formaat-foto's zijn...
Foto's zijn over het algemeen marginaal aangepast. Alleen foto 1 had echt wat aanpassingen in contrast etc. nodig. Vaak heb ik wel licht het contrast moeten verhogen. Op de LCD van de camera zag het er wel goed uit, maar nu ik ze hier bekijk (op een LCD scherm, weet niet hoe het er uitziet op een CRT hebben velen te weinig contrast)
1. In vliegtuig van Melbourne naar Alice Springs. Het lijkt erop of je de kromming van de aarde kunt zien

2. Oude truck langs de weg bij een pompstation.

3. Verlaten weg richting King's canyon

4. De enige wilde (en levende) kangaroos die ik in australie heb gespot bevonden zich op een verlaten terrein achter camping. Foto ziet er vrij vreemd uit, of er flink aan is gephotoshopt (wat dus niet zo is)

5. De Ghan, de lange en vooral trage passagierstrein in Alice Springs

6. Ubirr, Kakadu National Park in de buurt van Darwin

7. Yellow water, kakadu N.P.

8. wederom Yellow water

9. Termietenheuvels zijn niet bepaald een zeldzaamheid in het noorden van Australie

10. maheno (verroest schip dat 70 jaar geleden stuurloos strande op de kust), in/op fraser island. Een van de grote "attracties" op fraser island

11. Fraser island

12. Lake Mckenzie, Fraser island. Het witte zandstrand zag zwart van toeristen, maar als je even doorloopt is het een zee van rust...

13. Galapagos schildpad in de Australian Zoo

14. Sunshine Coast (boven brisbane) in de namiddag

15. Een bush turkey aan het strand bij Noosa, Sunshine Coast

Heb helaas geen foto's kunnen maken van het koraal en de vele exotische vissen, schildpadden en een enkele haai in het Great Barrier Reef.
Commentaar is welkom, maar ben niet te kritisch, ik heb niet al te veel ervaring in fotografie
Verder naar beneden staan MEER FOTO'S
Ik heb eerst naar de "portret"-foto's gekeken en kijk pas later naar de landschapfoto's dus vandaar dat dit alleen portret-formaat-foto's zijn...
Foto's zijn over het algemeen marginaal aangepast. Alleen foto 1 had echt wat aanpassingen in contrast etc. nodig. Vaak heb ik wel licht het contrast moeten verhogen. Op de LCD van de camera zag het er wel goed uit, maar nu ik ze hier bekijk (op een LCD scherm, weet niet hoe het er uitziet op een CRT hebben velen te weinig contrast)
1. In vliegtuig van Melbourne naar Alice Springs. Het lijkt erop of je de kromming van de aarde kunt zien

2. Oude truck langs de weg bij een pompstation.

3. Verlaten weg richting King's canyon

4. De enige wilde (en levende) kangaroos die ik in australie heb gespot bevonden zich op een verlaten terrein achter camping. Foto ziet er vrij vreemd uit, of er flink aan is gephotoshopt (wat dus niet zo is)

5. De Ghan, de lange en vooral trage passagierstrein in Alice Springs

6. Ubirr, Kakadu National Park in de buurt van Darwin

7. Yellow water, kakadu N.P.

8. wederom Yellow water

9. Termietenheuvels zijn niet bepaald een zeldzaamheid in het noorden van Australie

10. maheno (verroest schip dat 70 jaar geleden stuurloos strande op de kust), in/op fraser island. Een van de grote "attracties" op fraser island

11. Fraser island

12. Lake Mckenzie, Fraser island. Het witte zandstrand zag zwart van toeristen, maar als je even doorloopt is het een zee van rust...

13. Galapagos schildpad in de Australian Zoo

14. Sunshine Coast (boven brisbane) in de namiddag

15. Een bush turkey aan het strand bij Noosa, Sunshine Coast

Heb helaas geen foto's kunnen maken van het koraal en de vele exotische vissen, schildpadden en een enkele haai in het Great Barrier Reef.
Commentaar is welkom, maar ben niet te kritisch, ik heb niet al te veel ervaring in fotografie
Verder naar beneden staan MEER FOTO'S
[ Voor 9% gewijzigd door inquestos op 21-08-2005 14:26 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58