Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.
Dan draaien ze waarschijnlijk het webalizer scripje niet meer.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Inderdaad... Webalizer 1.30 is trouwens oud... We draaien hier al weer bijna een half jaar 2.0 volgens mij. Die heeft wat extra dingen zoals een lijstje met alle [referreers/sites/pagina's/whatever], naast de top-20 of hoeveel dan ook die die ouwe versies opleverden.
wel een beetje raar toch? tegen mij zeggen ze helemaal niet dat ze ermee ophouden! terwijl mijn site toch door die gasten gehost wordt..
Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.
stuur ze eens een mailtje. Als er in het apache log ook maar één foutje zit (door een crash bv) zal Webalizer het opgeven. Als die fout er uit wordt gesloopt werkt het vervolgens weer perfect
We spend our years as a tale that is told
Inderdaad, ik zou gewoon even een mailtje sturen/bellen met de helpdesk. En Dutchman!: het klopt dat webalizer erg kieskeurig is met logfiles, maar dat gaat natuurlijk alleen op als al sinds november 2000 dezelfde logfile gebruikt wordt. Dat lijkt me toch wat vreemd
Als ze nog steeds de logs van november gebruiken heb je of een heel rustige site of de provider heeft zat diskruimte.
Wij laten webalizer vanuit een cronjob draaien, als er wat fout is zie ik het snel genoeg. Normaal gesproken krijg ik van cron een mailtje met de eventuele foutmeldingen van webalizer.
Versie 1.30 is trouwens inderdaad oud nieuws, 2.0x draait al tijden perfect.
Wij laten webalizer vanuit een cronjob draaien, als er wat fout is zie ik het snel genoeg. Normaal gesproken krijg ik van cron een mailtje met de eventuele foutmeldingen van webalizer.
Versie 1.30 is trouwens inderdaad oud nieuws, 2.0x draait al tijden perfect.
Verwijderd
Volgens mij heb ik Webalizer 3.x al ? maar ik kan me ook vergissen. Webalizer moet je als cron.daily installeren. D.w.z. dat het script dagelijks uitgevoerd moet worden. Ik geloof dat het je Apach logs bekijkt en daarvan een mooi begrijpbaar log maakt, maar dat weet ik niet zeker. Urchin werkt iig wel zo.
Ik gedaan wat jullie zeiden en ik kreeg dit mailtje terug:
Helaas hebben ze de nieuwere versies nog niet beschikbaar voor Cobalt
servers. Die oude geven ook problemen, daarom hebben wij nog niet bekend
gemaakt dat die directory /stats aanwezig is.
Je kunt voor een raq gewoon zelf software compileren... Als ze dat bij je provider niet kunnen zijn het behoorlijke prutsers. En 1.30 had niet echt problemen volgens mij, het is alleen iets minder uitgebreid dan 2.0
Nu zal dit wel dom klinken, maar dat komt omdat ik op dit gebied er weinig vanaf weet, maar wat betekend "RAQ"?Op woensdag 17 januari 2001 13:49 schreef vink het volgende:
Je kunt voor een raq gewoon zelf software compileren... Als ze dat bij je provider niet kunnen zijn het behoorlijke prutsers. En 1.30 had niet echt problemen volgens mij, het is alleen iets minder uitgebreid dan 2.0
Om het kort samen te vatten: een raq is een webserver met (in de meeste modellen) een goedkoop ide-schijfje en een AMD K6 processor (toch
) plus wat configuratietools zodat je niets van linux hoeft te weten om websites aan te maken.
In feite betaal je behoorlijk wat te veel voor een niet al te snelle server, je betaalt extra voor de software en het merkje. Handig voor mensen die een dedicated server willen maar geen verstand hebben van systeembeheer, maar als provider wil je die dingen over het algemeen niet.
In feite betaal je behoorlijk wat te veel voor een niet al te snelle server, je betaalt extra voor de software en het merkje. Handig voor mensen die een dedicated server willen maar geen verstand hebben van systeembeheer, maar als provider wil je die dingen over het algemeen niet.
Verwijderd
die provider heeft gelijk.. je kan niet zomaar op een raq webalizer 2.0 installeren... je zit met lib_png en lib_jpeg.. uit gd.. 2.0 ondersteund lib_png alleen nog maar.. alleen als je een nieuwe gd installed, krijg je probs met de rest van je software (php etc)..
Je kunt natuurlijk ook alleen lib_png nieuw installeren, of webalizer statisch compileren. Dus met alle libraries erin meegecompileerd. Maar goed, ik denk niet dat het zover gaat komen als ik het zo hoor.
niet dat ik er iets van snap hoor... maar ik vind het aardig vervelend dat ze er niet mee opschieten, want ik had aardig wat aan die stats...
Lijkt me simpel, andere provider zoeken... Als je iets over statistieken in je contract hebt staan ook even je geld terugvragen. Hint: bij ons draait webalizer 2.0 al maanden
Er zijn in dit land webhosters zat die statistiekjes kunnen maken denk ik zo.
Pagina: 1