Toon posts:

[RSS] probleem met frames

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was net bezig ff kijken hoe je een rss feed maakte en dat was me dus nu gelukt, alleen het probleem is: ik heb een pagina gemaakt met html die een frameset gebruikt. De pagina die ik via de RSS feed wilde openen, wordt normaal gesproken in een frame geopend. Maar als je dus via de RSS feed een link zet naar die bepaalde pagina krijg je ook alleen die pagina in full screen en niet in de index pagina in een frame, als je begrijpt wat ik bedoel. Kan ik ervoor zorgen dat ik dit wel in het frame kan openen of niet? Als je wilt zien wat ik bedoel:

De site: http://www.po-tsjetsjenie.nl.tt en klik in het menu op samenvatting, want het gaat om deze pagina.

De RSS feed kan je in je RSS lezer invoeren en is dan: http://home.planet.nl/~wierm016/oefen.xml

Dan moet je het verschil zien.
Let BTW niet op de pagina :P was voor een dom werkstuk voor school

O ja, er staat btw ook nog geen RSS icoontje rechts onder in firefox als ik mijn website open. Kan iemand mij vertellen hoe je die kunt krijgen? Ik denk dat ik de oorzaak van dit probleem gevonden heb, want als ik die feed door feedvalidator haal zegt ie: "Feeds should not be served with the "text/html" media type". Dat kan volgens mijnhomepage.nl verholpen worden door een .htaccess bestand te maken en daarin "AddType application/rss+xml .rss" te zetten, hoewel het daar ging om de error:"Feeds should not be served with the "text/plain" media type. Maar toen ik dat gedaan had kreeg ik nog steeds dezelfde error. Weet iemand hoe ik dát nu weer kan oplossen?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 20:00 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit probleem heeft een clientside oplossing, en clientside problemen horen in Webdesign & Graphics. :)

PW>>WG

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat jij zoekt voor het probleem dat Firefox je feed niet herkend, is autodiscovery. Uitleg daarover is hier te vinden; gaat weliswaar over IE, maar werkt in Firefox en iedere andere browser hetzelfde. Voor je andere probleem zou je op zoek kunnen gaan naar Javascript dat controleert of de geladen pagina onderdeel is van een frameset en als dat niet het geval is de pagina inclusief frameset herlaadt.

[ Voor 10% gewijzigd door Harm op 20-08-2005 22:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt. Ik weet alleen nog geen zak af van javascript, maar ik zoek het wel uit.