Sissend Geheugen ?

Pagina: 1
Acties:

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hi,

Ik heb een "Gigabyte GA-K8NSNXP" moederbord met daarop 3 reepjes "Corsair Twinx Pro"

Afbeeldingslocatie: http://www.com-tra.de/img/p/corsair_TWINX_PRO.jpg
deze dus.

Het is als volgt; mijn pc is zeer stil en er kan fijn bij geslapen worden. Het enige geluid dat er echt storend bovenuit komt is het geluid van mijn geheugen! :|
Ik heb dit echter nog nooit gehoord dat je geheugen geluid kan maken als het belast word.

Ik snap dat jullie je weinig voor kunnen stellen bij een "sissent" geluid, het geluid dat het meest in de buurt komt is het leegspuiten van een spuitbus.Omdat het zo moeilijk valt te omschrijven heb ik het geluid opgenomen.
Maar bij het beluisteren van het bestand hoor je het geluid nog niet eens :S Een te hoge frequentie voor mijn Mp3-speler ofzo.

Is er verklaring voor het sissende geluid ?

[ Voor 15% gewijzigd door Wootism op 20-08-2005 17:41 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou je mobo eerst even controleren op lekkende condensatoren. Geheugen sist afaik niet. ;)

Sissende moederborden

[ Voor 25% gewijzigd door Roamor op 20-08-2005 17:41 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Thandor

SilverStreak

Probeer eens heel goed te luisteren. Misschien met een koker tegen je oor zodat je op een specifieke plaats kunt luisteren. Probeer het dus met een koker van een pleerol of van keukenpapier o.i.d.
Het kan nl. goed zijn dat de spoelen dat doen. Hierover is meer te vinden :)

Hoge, irritante piep uit... Moederbord (A7N8X)?
Sissende moederborden

Deze spoelen bedoel ik dus :
Afbeeldingslocatie: http://img135.echo.cx/img135/5364/spoelen3dc.jpg

Factoren m.b.t. pieptonen :
• Kwaliteit voeding (juiste voltages)
• Temperaturen
• Bij gebruik van onderdelen die veel energie verbruiken meer kans op pieptonen
• Kwaliteit van de gebruikte onderdelen op het moederbord

Wat je kunt doen is ervoor zorgen dat de spoelen niet meer vibreren. Dit doormiddel van een elastiekje eromheen of een beetje lijm erop van een lijm pistool :)

[ Voor 97% gewijzigd door Thandor op 20-08-2005 17:44 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het geluid is het sterkst in de buurt van het geheugen.
Sterker nog, als de ledjes op mijn geheugen uitschieten naar rood, trilt het geluid mee op de beweging van de led-balken. (of andersom?)

edit: Ik had het topic "sissende moederborden" niet gevonden bij de search, hier staan iig de zelfde symtomen beschreven als ik nu ondervind...
Ik was er van overtuigt dat het mijn geheugen was omdat de ledjes uitsloegen naarmate het geluid harder werd.
Is het wel veilig om te gaan werken met lijm? De spoelen zijn nog redellijk groot om ze helemaal te bedekken met lijm, ze worden voor de verdere rest ook niet warm ofzo ?

in ieder geval bedankt Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Wekko/200304/1050064750_1.gif

[ Voor 65% gewijzigd door Wootism op 20-08-2005 17:53 ]

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:55

BertV

Handgemaakt

Ik gebruik "plastik spray 70" van kontakt chemie.
Helemaal kwijt raak je de sissen nooit, maar wat dempen lukt wel.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
probeer het eens met ander geheugen en kijk of dat het probleem oplost. Dan ligt het idd aan je geheugen. Maar ik denk niet dat het zo is, het is waarschijnlijk iets op het mobo (condensator of spoel ofzo).

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 20:10
euhm, ik heb ook dat geheugen en ik heb ook al ondervonden dat het sist :S

dat heb ik meestal als ik in photoshop aan het werken ben met prentjes van hoge resoluties...

ik heb zelf een Abit IS7, kheb ook al geprobeerd te luisteren met een buisje of het van die dingen vandaan kwam die jij hierboven gepost had :P

komt dus echt vanuit de buurt van het geheugen :/

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47

The Third Man

The Third Jellyfish

Vaak zijn het spoeltjes, niet voor niets zie je vaak klodders lijm op de grotere types (in voedingen e.d.) zitten. Die spoeltjes verwerken meer stroom als het geheugen harder bezig is dus maken dan meer herrie.
Pagina: 1