[xp] CD-rom speler werkt soms...

Pagina: 1
Acties:

• pootdegekste
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-06-2021
Ik heb een probleem met mijn dvd-rom en mijn cd-writer:

-de dvd-rom speler doet het na en lange tijd weer, alleeen spelt hij geen gewone cd's af en doet hij het niet constant goed.

- de cd-writer heeft het altijd goed gedaan, maar nu de dvd-rom speler het weer doet, doet de cd-writer vreemd: hij wordt soms niet gezien door windows, hij leest soms geen cd's, en soms leest hij wel cd's maar dan 1 of 2 keer en dan moet je de pc weer opnieuw opstarten als je nog een paar cd's wil 'lezen'...

Heft iemand een oplossing, of misschien een idee waar het aan zou kunnen liggen, alvast bedankt

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

nou als ik het zo lees zitten ze dus op 1 ide kabel. Je cdrom zal wel rot zijn en zo hangt hij de ide poort op zodat je writer ook niet meer lekker werkt. Haal je cdrom er eens af en kijk of de writer het dan wel goed doet.

Zoja tijd voor een verse cd rom :) Je kan ook even een andere kabel proberen natuurlijk maar ik denk dat het je rom zelf is (heb dit probleem al een paar x gehad)

• pootdegekste
Ja ik heb al eens gepobeerd heme eruit te halen maar die kabels zitten heel erg stevig vast, en ik ben bang dat ik ze kapot maak, misschien een domme vraag maar is er geen speciale manier om die kabels eruit te halen?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nee, molexen zitten vaak stevig vast. Gewoon goed vastpakken en n beetje links-rechts wrikken, dan laten ze wel los, gaan ze niet van kapot. En de flatcables gewoon recht naar achter eruit trekken, gaat vrij gemakkelijk..
Overigens, zijn ze beide wel netjes gejumperd? Dus 1 als master en de ander als slave?

• pootdegekste
Ik heb geen idee of ze gejumperd zijn, maar ik ga er nu naar kijken