Probleem Televisie

Pagina: 1
Acties:

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06-2025
Sinds bijna 2 jaar ben ik in het bezit van een grote samsung kleuren televisie (breedbeel) Nu zat ik vanmorgen televisie te kijken en sprong van het ene moment op het andere de kleuren van tv om. Er zit nu een soort rode of oranje gloed over het beeld heen.

Helaas zit er bij samsung maar 1 jaar fabrieks garantie dus ik wil eerst even kijken of iemand van jullie een oorzaak en/of oplossing weet voor dit probleem!

alvast bedankt!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Andere bekabeling al eens geprobeerd? Eens gevraagd of de buren het ook hebben? Ik zou dus de kabel zelf ook even uitsluiten. Zoiets kan ook door erg stuque vesrterkertjes komen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Rambie
Het ligt niet aan de kabel, bij dvd's en video heeft hij het namelijk ook!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien zijn de voorkeursinstellingen voor het beeld gewijzigd? Kijk eens naar dat soort profielen/instellingen.

{signature}

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09-2025
Heb ik ook welis met mijn monitor maar dan heb ik een blauwe gloed erover heen :S een paar flinke klappen op men monitor helpt wel.. moet je ook eens proberen mischien?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

probleempje met je kleur kanon ? probeer eens in de instellingen met je contrast / kleuren te spelen. lukt dat niet is het tijd voor de dokter :)

• Rambie
Heb er al wat klapjes tegen gegeven maar probleem blijft, ook in menu heb ik alle mogelijkheden al geprobeert maar de rode gloed blijft! Lijk wel alsof ik over de wallen loop!

Verwijderd

Een érg harde klap tegen de achterkant geven!
Zo heb ik wel nog eens een tv op school gerepareerd :Y) Overigens best wel kut dat je maar 1 jaar garantie hebt... :X

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Ik zou gewoon ook bij de winkelier informeren.
Je mag namelijk ook na dat jaar nog service verwachten.
In NL heb je namelijk zolang garantie als je redelijkerwijs mag verwachten dat een apparaat het doet.

Na 1 jaar zul je waarschijnlijk wel zelf moeten meebetalen aan de reparatie, maar in elk geval beter dan niets.

De verhouding ligt ongeveer als volgt:
Je mag van een TV verwachten dat 'ie 5 jaar goed blijft werken, dan betaal jij na 1 jaar 1/5 van de reparatie-kosten en de winkelier de rest.
Na 2 jaar jij 2/5 en de winkelier de overige 60% enzo verder.
De redenatie hierachter is dat jij al een bepaalde tijd "verbruikt" hebt van je apparaat.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Rambie
TD-er schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:01:
Ik zou gewoon ook bij de winkelier informeren.
Je mag namelijk ook na dat jaar nog service verwachten.
In NL heb je namelijk zolang garantie als je redelijkerwijs mag verwachten dat een apparaat het doet.

Na 1 jaar zul je waarschijnlijk wel zelf moeten meebetalen aan de reparatie, maar in elk geval beter dan niets.

De verhouding ligt ongeveer als volgt:
Je mag van een TV verwachten dat 'ie 5 jaar goed blijft werken, dan betaal jij na 1 jaar 1/5 van de reparatie-kosten en de winkelier de rest.
Na 2 jaar jij 2/5 en de winkelier de overige 60% enzo verder.
De redenatie hierachter is dat jij al een bepaalde tijd "verbruikt" hebt van je apparaat.
is er ergens ook een site waar ik dit kan vinden dat dit in nederland zo werkt of moet ik vertrouwen op de winkelier (die me alleen maar verweest naar het feit dat mijn jaar garantie voorbij was en dat zij een monteur zouden langssturen)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Rambie schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:27:
[...]

is er ergens ook een site waar ik dit kan vinden dat dit in nederland zo werkt of moet ik vertrouwen op de winkelier (die me alleen maar verweest naar het feit dat mijn jaar garantie voorbij was en dat zij een monteur zouden langssturen)
Vraag 3 bijvoorbeeld en verder is er op de sites van Kassa en Radar (van de Tros) genoeg over te vinden.
Deze link stond in de kassa-nieuwsbrief van 2 dagen geleden, vandaar dat ik die zo bij de hand had.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1